Excursie vanuit Bangkok

Halverwege november gaan wij voor het eerst naar Thailand. Het eerste deel van de reis zullen we in Bangkok en omgeving verblijven en willen we ook o.a. een 2- of 3-daagse naar Kanchanaburi maken (waarschijnlijk 3-daagse zodat we wat meer tijd hebben tijdens de excursie en alles wat ontspannender gaat).
We hebben al precies bekeken welke dingen we willen bezoeken / zien met deze excursie. We hebben al 2 organisaties gevonden in NL die deze excursie met al onze interesses aanbieden. Nu hoorden we alleen van iemand die al in Thailand is geweest dat we die excursie nooit vanuit NL moeten boeken, omdat je er dan 2 of 3x zoveel voor betaald. Klopt dat? Wat er voor ons in de excursie MOET zitten is het volgende: floating market, Bridge over River Kwai, minimaal 1 overnachting op het jungle rafts resort, mogelijkheid tot een olifanttocht en de Erawan watervallen. Kunnen we deze excursie ook vanuit Bangkok boeken? Of lopen we dan kans dat niet alles wat we willen in de excursie zit? Of zullen we dit altijd wel kunnen vinden / regelen vanuit Bangkok? De excursie die we hebben gezien vanuit NL was euro 160 pp voor 3 dagen. Kan dat vanuit Bangkok goedkoper? We willen dit gewoon georganiseerd doen; niet op eigen gelegenheid. Of moeten we dit toch vooraf boeken, omdat anders de kans er is dat het jungle rafts resort niet meer mogelijk is met een excursie omdat de accommodatie vol zit?

Alvast bedankt voor de hulp!

Mvg,

Petra

Hoi Petra,

Ik heb ook een excursie naar Kanchanaburi geboekt vanuit Bangkok. Wij hebben daar twee overnachtingen gehad en de Bridge River Kwai etc bekeken. Ik weet niet precies wat de ‘jungle rafts resorts’ zijn waar je het over hebt.
Ik denk wel dat je goedkoper uit bent als je de excursie in Bangkok boekt. De Nederlandse organisatie moet er natuurlijk ook aan verdienen. Wel is het misschien lastig om alles wat jij noemt tegelijk bij 1 bureau te boeken. Maar vaak bieden ze wel van alles aan, en ik denk dat er in overleg heel veel mogelijk is. Natuurlijk moet je bij deze reisbureautjes ook aardig afdingen. Anders betaal je alsnog dezelfde prijs als in Nederland. Ik vind 160 euro voor 3 dagen nog aardig aan de prijs. Wij hebben zeker niet meer dan 40 euro pp betaalt voor vervoer naar Kanchanaburi incl guesthouse. Succes!

-hoelang in Bangkok ? (met 3@4 dagen heb je wel het meeste gezien )

-floating market (Damnoen Saduak is zéééééér toeristische bedoening ; niks meer origineel) .Wil je toch een floating market zien kies er dan eentje waar je nog Thaise mensen ziet die hun inkopen daar komen doen .

-waarom niet op eigen houtje naar Kanchanburi ?(bus , trein …mogelijkheden zat)

River Kwai is te voet of met de fiets bereikbaar eender waar je in Kanchanaburi logeert .

-Erawan ook makkelijk te doen met de bus van uit K. (kost bijna niks)

–alle andere bezienswaardigheden in K. kan je met een saamlor (driewiel bromfiets met chauffeur) doen voor 600@800B .

-met jungle raft resorts , bedoel je daarmee “logeren op het water” ? Heel leuk als je van muggen houd en dicht bij het lawaai vd party boten wil zitten in het WE .

als je interesse hebt in een goed guesthouse en een saamlor chauffeur , kan ik je wel een goed adresgeven en het tel.nr van de chauffeur ;

Shantiguru schrijft: met jungle raft resorts , bedoel je daarmee “logeren op het water” ? Heel leuk als je van muggen houd en dicht bij het lawaai vd party boten wil zitten in het WE .

Ik denk dat ze in de jungle wil overnachten, daar stroomt de Kwai-rivier zo hard dat de muggen zich er niet in kunnen vermeerderen.

Het best boek je dat in K’buri. In BKK kun je het misschien ook wel boeken, maar dan loop je de kans dat je in K’buri zelf overnacht, en niet in de jungle, die ligt 50-100 km stroomopwaarts.

Ik heb het zelf geregeld zonder agent, de bus genomen naar Sai Yok Yai National Park, 3 km gelopen naar
www.saiyokviewraft.com . Het was prachtig daar, en geen muggebeet opgelopen, wat in Thailand eigenlijk nooit gebeurt.

In november is het hoogseizoen nog niet begonnen, dus het zal zeker niet vol zitten.

Hans.

Hoi Hans en Shantiguru,

we hebben idd besloten om Kanchanaburi op eigen gelegenheid te bezoeken. We zullen er 3 dagen verblijven. We vertrekken op maandag met de ochtendtrein. Dan zullen we rond 10.30 uur aankomen in Kanchanaburi en kunnen we de rest van de middag lekker relaxen en eventueel in Kanchanaburi nog iets doen / bekijken. Op dinsdag zullen we een dagtour gaan doen die bestaat uit Erawan watervallen (tot 13.30 uur)en death railway (incl. brug en begraafplaats). Op woensdag gaan we een dag aan het werk voor de olifanten in Elephant’s World. En aansluitend gaan we aan het einde van de dag per bus terug naar Bangkok.
Gezien de activiteiten die we gaan ondernemen lijkt het ons het meest handig als we in Kanchanaburi zullen verblijven. Het was idd de bedoeling op een drijvend hotel te slapen, zoals het jungle rafts resort & saiyokviewraft. Dat leek ons het allerleukste, maar ik denk dat dat we dat moeten laten schieten aangezien de locatie dan volgens mij niet handig is. Of jullie moeten daar anders over denken? We moeten sowieso op dinsdag in Kanchanaburi overnachten, omdat we op woensdag door Elephant’s World bij het Guesthouse opgehaald zullen worden. En we willen niet dinsdag met onze bagage rondzeulen.
Shantiguri, welk Guesthouse raadt jij aan? Ik heb tot nu toe Ploys Guesthouse op het oog. Ziet erg gezellig uit en heeft ook een lekker zwembadje om op maandagmiddag lekker te kunnen relaxen.

Alvast bedankt!

Petra

apple retreat en niet apple guesthouse ; wordt nog al eens verkeerd begrepen door de taxi of tuk-tuk drivers .
eenvoudig maar schoon en het restaurant ligt in een tuin aan de rivier .
als je wil komen ze je ophalen aan bus of trein station ;

denk dat Apple & Noi de beste keuken hebben van KB ! Ben in februari nog een paar dagen daar geweest en Noi heeft speciaal voor mij heerlijke vegetarische dingen klaargemaakt die niet op de menu stonden .

wil je een “roundtrip” neem dan contact met Mr. Amnoewai 0861 697 987 hij laat je alle interessante dingen zien voor ongeveer een 650 B (meer dan een halve dag)
KB is meer dan de River Kwai (spreek uit Kwee) en doe me een plezier ga niet naar de suffe gedrogeerde tijgers zien .

Hee Petra,

Ik weet niet waar junglerafts is, het zal in de buurt zijn van saiyokviewraft, aan de foto’s zie ik dat het water ook wild is, dan kan het niet dichtbij K’buri zijn.

Voor Sai Yok moet je minstens twee dagen uittrekken, je moet er in ieder geval een keer vroeg wakker worden, en genieten van de stilte en de natuur.
Verder nog een tip: Je hebt een middag op de eerste dag, dat is ruim voldoende om de brug, de begraafplaatsen in K’buri (ook een Nederlandse)
en eventueel het museum te zien.
De begraafplaatsen zijn bij het busstation, en het museum is bij de brug.

Je houdt dan op de tweede dag tijd over, misschien dat je dan de Hellfire Pass of iets anders in je programma kunt opnemen ? Er zijn mogelijkheden genoeg, de reisagent weet meer.

Hans.

Toch niet dat maffe museum bij de brug? veel beter is het museum bij de begraafplaats en natuurlijk het JEATH museum

Moest je in Kanchanaburi zijn,zou ik zeker je aan raden om de “Krasae Cave” ( Tham Krasae ) te bezoeken!!
Deze grot waarin heilige boeddhabeelden staan , ligt op ongeveer 55 kilometer van Kanchanaburi. De grot ligt op loopafstand van de spoorlijn van Wang Pho Railway Station

hier mss ook eens kijken kanchanaburi-info.com

Bedankt weer voor de reacties!

Jungle Rafts ligt idd voorbij Nam Tok. Vanuit daar moet je nog zo’n 20 minuten varen en dan ben je er. Is helaas voor ons geen gunstige ligging. Dus deze moeten we schrappen. Als we meer tijd gehad hadden hadden we het gedaan.

Het is de bedoeling dat we de 2e dag een georganiseerde tour doen. Ik heb er al 1 op het ook voor Tbh 690 pp. Lijkt me goede prijs. Dan bezoeken we eerst de Erawan watervallen waar we tot 13.30 uur de tijd hebben. We hebben expres deze tour genomen, omdat de tours gecombineerd met de hellfire pas maar tot 11.30 uur tijd geven bij de Erawan watervallen. (Niet dat we de Hellfire pas niet interessant vinden, maar we moeten toch een keuze maken en wij houden gewoon ook heel erg van mooie natuur). De watervallen willen we graag tot het 7e level beklimmen. Hebben we daar dan genoeg tijd voor? We zullen rond 09.00 uur arriveren bij de watervallen. Dus dat is ongeveer 4,5 uur. Redden we het in die tijd om helemaal naar boven en naar beneden te gaan en ook onderweg nog een paar keer een (korte) duik te kunnen nemen in het water?
Na de Erawan waervallen gaan we dan naar de Krasea Cave. Daarna aansluitend naar Nam Tok op vanuit daar per trein over de Death Railway naar de beroemde brug te rijden (+/- 1,5 uur per trein). Als daar dan toch het eindpunt is kunnen we gelijk rondkijken bij de brug en de begraafplaats.
Op de 1e dag (middag) wil ik waarschijnlijk een museum bezoeken. Waar ligt het JEATH museum? Ligt deze ook in Kanchanaburi?

Alvast bedankt!

ps. Shantihuru, ik kan je gerust stellen; we gaan niet naar deTiger Temple. Was ik helemaal aan het begin van het plannen van de reis wel van plan, maar ik heb op een website gezien hoe het er daar aan toe gaat. Daar doen we dus niet aan mee… Wij houden heel erg van dieren, maar ze moeten dan ook wel god behandeld worden. Vandaar dat we ook hebben gekozen voor een dag bij Elephant’s World. Hun motto is: wij werken voor de olifant ipv de olifant voor ons. Daar kunnen we ons goed in vinden :).

Het JEATH Museum ligt ook in Kanchanaburi, dichtbij Wat Chaichumphon (Wat Tai) aan de rivier.

om alle verwarring te vermijden over wat bedoeld wordt met “tijger tempel”

Wat Pha Luang Ta Bua is de tempel met de suffe tijgers en Wat Tham Sua is deze Wat Tham Sua, Kanchanaburi .

Wat Pha Luang wordt verkeerdelijk “tijger Tempel” genoemd enkel en alleen omdat daar die opvoering met die beestjes gebeurd .

Wat Tham Sua , wat letterlijk vertaald “tijger grot tempel” is , heeft hier niets met te maken alhoewel de naam dit zou laten vermoeden . Deze tempel is zeker een bezoek waard ; ik vind dit wegens de locatie en vreemde combinatie van architectuur zeker de moeite .

wat betreft Erewan , om echt te genieten (rustig naar boven klimmen , foto’s maken , zwemmen ed) nemen de meeste mensen de bus in KB om 9 h 's morgens en komen met de bus van 4h 's middags terug .

de rit met de trein naar of van Nam Tok is wel leuk en mooi qua uitzicht , maar Nam Tok is niet veel soeps , zeker niet vergelijkbaar met Erawan .

persoonlijk zou ik bij aankomst in KB de tempel en grotten tour doen en 's avonds bij zonsondergang naar de brug , dag 2 kan je dan naar Erawan en dag 3 het olifantenkamp .

als je wil kan ik een afspraak regelen met Mr. Amnoewai dat hij je komt afhalen bij het guesthouse .