Bangkok , Drijvende markt taling chan, fietstocht co v kessel, Buffet bayoke
Bangkok, chatuchak weekend markt, wat arun, MBK shoppen
Bangkok, grand palace, wat phra kaeo, wat pho en massage, dan naar kanchanaburi
Kanchanaburi, Bridge over river kwai, tijgers
Kanchanaburi, Erawan watervallen, raften? waar?
Kanchanaburi Elephants world, dan naar ayutthaya
Ayutthaya met fiets/brommer langs alle tempels, begin vd avond met nachttrein
Chiangmai, doi suthep, dorpje met bergstammen (waar zit dit in de buurt? Mae rim?)
Chiangmai, walking street
Chiangmai, Jungle flight
Chiangmai, scooter huren
Vlucht naar eiland (ko tao?)
Strand
Strand
Jungle/boottocht
Strand
Strand
Snorkelen/grotten
Strand
Terug naar bangkok
Bangkok
Terugvlucht
Dit is globaal ons reisschema. Hebben jullie nog tips en of aanwijzingen??? We horen het graag, dit is onze eerste reis naar thailand en we gaan voor het eerst rondtrekken.
Hoe komen wij het snelst van kanchanaburi naar ayutthaya?
En weet iemand goedkope hotels in ko tao? rond de 20-25 euro per nacht? Met zwembad. (Hier is in september de meeste kans op mooi weer?)
alvast heeeel erg bedankt voor de hulp! En jullie handige website!
Hier nog even snel een paar opmerkingen voordat ik ga slapen:
[ul]
[li]Grand Palace & Wat Phra Kaew (gepaste kleding aan !!), Wat Pho en Wat Arun zou ik op dezelfde dag bezoeken, want liggen vlakbij elkaar. Na deze tempels zou je nog naar Chinatown kunnen, wat ook zeker de moeite waard is. Dit zou ik op de 19e doen.[/li][li]MBK shoppen zou je ook op de laatste dag kunnen doen. Alles wat je aan het begin van je reis koopt moet je de hele vakantie meesjouwen.[/li][li]Zelf zou ik op de 18e 's ochtends een fietstocht doen, 's middags naar Chatuchak en dan kan je 's avonds naar Baiyoke. Baiyoke, prachtig uitzicht, eten wel erg massaal (maar best oke).[/li][li]Op de 20e kan je dan overdag richting Kanchanaburi.[/li][li]Met tijgers neem ik aan dat je de Tiger Temple bij Kanchanaburi bedoelt. Niet doen, de tijgers hier worden gedrogeerd.[/li][li]Kanchanaburi naar Ayutthaya kan je met de bus (overstappen in Suphanburi). Het zou kunnen dat er ook een join minivan service is, maar zeker weten doe ik dat niet.[/li][li]Naar Koh Tao kan je niet vliegen. Snelste is om te vliegen van Chiang Mai naar Koh Samui en dan naar Koh Tao te reizen. Tickets van Bangkok Airways (Chiang Mai-Samui) zijn behoorlijk prijzig. Alternatief is vliegen naar Bangkok (Air Asia, Nok Air) en dan de nachttrein te nemen naar Surat Thani, vanaf treinstation met bus/boot naar Koh Tao. Uiteraard ben je dan wel stuk langer onderweg.[/li][li]September is overal regenseizoen, dus niet te zeggen waar je de kans op beste weer hebt.[/li][li]Vanaf Koh Tao kan je evt met boot/VIP-bus (combiticket) terug naar Bangkok, 10:15 uur vertrekken, aankomst Khaosan Road in Bangkok ongeveer 20:30 uur.[/li][/ul]
Overigens kan je ipv de nachttrein van Bangkok naar Surat Thani ook in Chumphon uitstappen, en vandaar naar Koh Tao reizen, maar aankomst in Chumphon is rond 04:15 uur, niet echt prettige tijd…
Hier nog een ander alternatief vanaf dag 29. Ik heb dit zelf gedaan in 2010.
[ul]
[li]Vliegen van Chiang Mai naar Phuket met AirAsia. (koste mij destijds 60 euro. tickets kun je in NL via internet boeken)[/li][li]Vanaf Phuket met de boot naar Ko Phi Phi (tickets regelen in je hotel)[/li][li]Paar dagen op Ko Phi Phi en dan via Surat Thani naar Koh Samui[/li][li]Paar dagen op Koh Samui en/of door naar Koh Tao[/li][li]Vanaf Koh Tao kun je per High Speed ferry + bus naar het treinstation van Chumpron (check: http://www.lomprayah.com)[/li][li]Vanaf Chumpron de nachttrein naar Bangkok, deze komt rond 6/7 uur 's ochtends aan in Bangkok[/li][/ul]
Het is overigs super makkelijk om in Thailand boot/trein/bus etc tickets te regelen. Meestal kun je het in je hotel regelen en anders ff langs de maatschappij zelf, dus je komt altijd wel op je plek van bestemming. Reisbureautjes in Thailand kun je ook nog proberen, maar dan heb je wel grote kans dat ze tickets boeken waar ze zelf het meeste aan verdienen ipv het meest gunstige voor jou
Wij hebben in bkk grand palace, wat pho en wat arun op dezelfde dag gedaan, is allemaal vlak bij elkaar. Dus dat was prima te doen.
fietstocht co van kessel, wij stopten bij een drijvende markt (maar dit was in het weekend)
De tijgers in kanchanaburi kan ik ook niet aanraden. Bij mae rim (chiang mai) heb je tiger kingdom, dit is in ieder geval dier vriendelijker dan de tijger tempel en nog goedkoper ook (haha als echte nederlander).
Erawan watervallen is zeker de moeite waard. wij hadden een scooter gehuurd en er zelf heen gereden. Het is wel echt een dagtrip. Beneden kun je eten, maar daarna is er niks meer te krijgen, dus neem even iets mee. raften kan er niet, je hebt wel een natuurlijke glijbaan en je kunt heerlijk zwemmen tussen de vissen.
Wij hebben een minibusje gehuurd van kanchanaburi naar ayutthaya, kostte 400b pp Er gingen nog 7 anderen mee, geloof ik. Het busje ging om 14:00 en we waren er tegen 17:00.
Fietsen in ayutthaya is prima te doen, de afstanden zijn maar klein.
Ik ben er niet geweest, maar ik had begrepen dat als je bij doi suthep verder omhoog rijdt er een bergvolkje zit. Misschien kun je daar heen. Als je daar interesse in hebt, zou ik aanraden om een trekking te gaan doen van 2 dagen.
De sundaywalking street is leuk, maar wij waren naar een uurtje of twee toch wel klaar. Is een leuke besteding vanaf vier uur 's middags of zo. Dus je kunt prima overdag nog andere dingen gaan doen.
Hou er rekening mee dat je twee dagen niet kunt lopen na de jungle flight… ik heb meerdere mensen compleet gebroken daar weg zien komen (tenzij je eigenlijk tarzan heet…)
Persoonlijk zal ik een dag een scooter huren in chiang mai. Wij zijn toen en naar mae rim geweest voor tiger kingdom en doi suthep, we hadden nog tijd over en zijn toen ook nog in de dierentuin geweest (die kan je wel overslaan). Het is moeilijke stad om de weg te vinden, dus probeer een goede kaart te krijgen. je zou twee dagen op trekking kunnen gaan, bij ons zat daar raften bij in en op een olifant rijden en je maakt kennis met wat bergvolkeren. de jungle flight zou je kunnen doen voor de walking street aan.
Ik hoop dat je hier iets mee kan!
En heel veel plezier in thailand!
Jungle Flight: mijn baas heeft hem vorige maand nog gedaan (met zijn vader die al aardig op leeftijd is) en had nergens last van…
Neem niks te eten mee als je de watervallen bezoekt. Officieel ook niet toegestaan volgens mij en zodra de apen het door hebben word je gevolgd… Beneden is er genoeg te krijgen bij een van de restaurantjes.
haha de backpackers van tegenwoordig zijn ook niks waar dus:zon02: heb het zelf niet gedaan dus kan niet uit eigen ervaring putten.
wij hadden in onze rugzak wat koekjes zitten, geen last van de apen gehad, waren er wel blij mee, want zijn toch zeker zo’n vijf uur boven geweest. Beneden zitten inderdaad restaurantjes. Lekker gegeten bij een soort buffet. Ik kan me niet meer herinneren of je wel of geen eten mee mocht nemen, maar de vele parkwachten hebben niks tegen ons gezegd. Wel stonden er veel bordjes dat je de apen niet mag voeden, maar dat lijkt me nog al logisch… niks leuker dan hongerige apen.lol2
Bedankt voor alle reacties! Hier hebben we echt wat aan!
Nog weer een paar vraagjes, hoop dat jullie kunnen helpen.
Heeft iemand een leuke fietsroute voor in ayutthaya?
En Marieke (roosje218), waar hebben jullie een minibusje geboekt van kanchanaburi naar ayutthaya? Dit willen wij ook op deze manier doen. Moet dit ook een paar dagen van te voren of rijden ze elke dag wel met voldoende mensen?
Hallo Dexter!
Wij hebben het minibusje geboekt bij ons guesthouse. Dat was blue star. Maar ik kan mij herinneren dat er bij meer guesthouses een zelfde bord stond. Wij hebben het een dag van te voren geregeld, maar misschien moet je het gelijk doen als je aan komt, want wij hadden de laatste plekken.
Fietsen in ayutthaya is goed te doen, alles is relatief dichtbij elkaar. Wij hebben de tempels uitgekozen waar we heen wilden en zijn gaan fietsen. We hadden vier uitgekozen. Uiteindelijk hebben we op een dag 7 gezien, waarvan een buiten het centrum. Goed te doen. Het huren van fietsen kostte ons 200 bath. Aanrader voor het eten is de nachtmarkt van Ayutthaya, staat wel in de lonely planet, niet zo groot en niet zo toeristisch.
Eind van deze week gaan wij zelf weer naar azie, dus mocht je nog vragen hebben dan komt de reactie misschien wat trager.
Ook wij hebben met een minibusje tussen Ayutthaya en Kanchanburi gereisd, maar de andere kant op (Ayutthaya->Kanchanaburi). Geregeld via onze guesthouse in Ayutthaya, was snel gefixt. Ideale manier van vervoer, ging erg snel, was niet te duur en we werden in Kanchanaburi voor de deur van onze guesthouse gedropt. Was trouwens eind juni/begin juli, dus niet eens echt hartje hoogseizoen.
Voor de Erawan Waterfalls: je kunt ook met de lokale bus vanuit Kanchanaburi gaan. Die is heel goedkoop en vertrekt vanaf het officiële busstation van Kanchanaburi. Er staat heel groot “Erawan Waterfails” op. Hilarisch maar ook duidelijk :P. De laatste bus terug gaat trouwens al rond 16.00 uur geloof ik. Dus het is aan te raden er 's ochtends op tijd heen te gaan. Ik zou iig niet met een tour naar Erawan gaan. Veel te duur en absoluut onnodig omdat het dus heel makkelijk kan met de bus (of met een scooter, zo te horen).
Erawan is overigens heel erg mooi; absoluut de moeite waard! Toen wij er waren was het trouwens heel rustig. Hooguit tien andere mensen gezien bij de watervallen, en ook geen apen gezien.