Kanchanaburi (river kwai jungle rafts)

Wij gaan voor het eerst naar Thailand. Heb hier al een beetje rondgekeken en men raadt aan om de 1e dagen in bangkok een hotel op internet te reserveren. Dat gaan wij dan ook doen :slight_smile:

Van bangkok gaan we naar chiang mai, de treinkaartjes voor de nachttrein zijn hiervoor al vastgelegd, ook dankzij dit forum.

Nu komt mijn vraag. Van Chiang mai nemen we weer de nachttrein naar Bangkok en willen we de bus nemen naar Kanchanaburi. Weet iemand of deze bus meerdere keren per dag vertrekt of moet ik dit van te voren opzoeken?

In Kanchanaburi willen we graag overnachten in de river kwai jungle rafts. Is het verstandig dit te reserveren van te voren of is dat niet nodig?

Wij blijven daar 2 overnachtingen en willen naast o.a. de bridge over de river kwai ook naar de erawan watervallen. Is dat makkelijk te doen en te regelen? Ik las namelijk dat het veel te duur is om dit via river kwai jungle rafts te regelen.

Ik ben daar twee keer geweest en het zat beide keren helemaal vol, dus ik denk dat je dit wel van te voren zal moeten boeken. Wat betreft de excursies als je daar zit ben je wel op deze mensen aangewezen, je zit daar toch een eindje weg van de “bewoonde wereld” dus ongetwijfeld zal je daar wat meer betalen. Wij hebben daar ook verschillende excursies gedaan, wat wij er voor betaald hebben weet ik niet meer, maar volgens mij viel dit erg mee. Ik vond het hier wel erg leuk, vooral in de avond( geen electra) wel zetten ze elke avond olielampjes neer, je hoort de apen in het oerwoud en ook veel andere beesten, het is daar wel speciaal.:dag:

1 like

Dus zeker de moeite waard lees ik al.

Ik kan mijn reactie niet wijzigen dus dan maar zo.
Dus bij aankomst in Kanchanaburi kunnen we het beste eerst naar de bridge over the rivver kwai e.d. En in kanchanaburi of misschien wel bangkok?? de excursie naar erawan regelen?

Wellicht kan je ook kijken op de site van BMair en Thailand online daar kan je alles van uit Nederland boeken. Wordt je opgehaald in Bangkok en slaap je op de Jungle rafts. Daar zitten dan eerder genoemde excursies in. Wij hadden een " eigen "taxi chauffeur die ons bij de pier heeft afgezet om op de boot te stappen naar de Jungle rafts. Vandaar dat wij de excursies daar hebben geboekt.

Lees net dat een excusie naar Erawan vanuit de jungle raft meer dan 100 euro kost.
http://www.bmair.nl/Hotels/Thailand/G/Hotels-Thailand-Kanchanaburi-River-Kwai-Jungle-Raft.htm

Vind dat vrij prijzig. Het moet toch ook mogelijk zijn om de jungle raft te boeken en de excusies ergens anders?

Is inderdaad ook erg duur, het is best leuk deze watervallen maar om daar dat bedrag voor te betalen, los van de overnachting is wel heel veel. Je kan natuurlijk in Bangkok daar een excursie naar toe boeken, maar dan moet je zelf je vervoer vandaar naar de jungle rafts verzorgen! wellicht kan je een bericht aan Dave versturen, zit in de reiswereld. Maar ik denk dat je toch het beste van af daar de excursies kan doen. Iedereen die daar slaapt stap in de ochtend op de boot om overal naar toe te gaan, om later op de dag weer terug te komen.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar het overnachten in de river kwai jungle rafts zou ik niet meer doen dan hooguit 2 nachten.
Je hebt je kamer wat niet meer is dan een bed, douche/toilet, hangmat aan de achterkant en een hangmat of tafel voor je kamer.
De omgeving zijn de andere rafts en het kleine dorpje van de mensen
die het hotel runnen. Dit heb je snel bekeken.

Je kan er heel goed tot rust komen.
Leuke sfeer door de kerosine lampjes in de avond.
Even wennen geen electriciteit.
Water om te wassen/douchen is er wel.
Op een gegeven moment ben je er op uitgekeken en wil je verder.
(Tenzij je een burnout aan het verwerken bent).

Groet,

Jan.

Hallo Jan,
De redenen die jij noemt zijn aanleiding voor ons om te gaan. Het is de bedoeling dat we 3 dagen in Kanchanaburi zitten (dus 2 nachten). Deze 2 nachten willen we dus eigenlijk naar de jungle rafts. De excursies vanaf deze locatie zijn echter belachelijk duur.

Vandaar dat ik me afvroeg of het makkelijk is excursies te regelen naar o.a. de erawan watervallen. Ik heb begrepen dat je met een boot naar de pier moet. Gaat deze boot elk uur? En is vanaf de pier een taxi naar de erawan watervallen te regelen?

Verder zit ik goed in mijn vel, dus geen burn-out te verwerken :wink:

Ik wil niet negatief overkomen of zo. Voor een paar dagen is dit een
prima en leuk hotel. Het lijkt mij niks om hier een week of zelfs langer te
verblijven.

Ik heb in dit hotel 2 nachten doorgebracht tijdens een georganiseerde reis. Overdag ben ik daar nauwelijks geweest vanwege excursies.

Ik zat in een gezelschap in een bus. Met de bus ga je het laatste stukje vrij steil naar beneden via een kronkelpad naar de pier.
Met z´n longtail boat vaar je in ongeveer 5 minuten naar het hotel.

Aan de pier heb ik geen taxi gezien.
Geparkeerde bussen wel.
Ik dacht ook een klein gebouw gezien te hebben, maar daar ben ik niet geweest.

Het valt waarschijnlijk zo duur uit omdat het in de middle of no where is.
Om het goedkoop te houden zal je je tijdelijk moeten aansluiten/aanmelden bij een groep die allemaal het zelfde doet.

Ik kan het mij niet zo goed meer herinneren, maar bij de receptie
hing volgens mij een school board met zaken die je daar kan doen.
Natuurlijk een trad. thaise massage, maar volgens mij ook excursies.

Het moet mogelijk zijn om via het hotel excursies te boeken, maar
ook door externe partijeen. Daar zal ook wel een prijsverschil in zitten.

Ik kan je helaas niet verder helpen, vrees ik.

Jan.

Jan, heel erg bedankt voor jou reactie.
Ben er nog niet helemaal uit of ik hier naar toe zal gaan :slight_smile:

Vergeet niet dat de Jungle rafts niet in Kanchanburi liggen. De rafts liggen nog een eindje voorbij Sai Yok. En vanaf de pier is het nog een kwartiertje varen naar de Rafts. Verder kloppen de beschrijvingen van de anderen volledig. Een prima plek om 2 of 3 dagen door te brengen en helemaal tot rust te komen. Wil je toch persé naar de Erawan watervallen dan is het misschien een optie om voor één van beide nachten een hotel in Kanchanaburi te kiezen. Scheelt weer een hoop reizen

Toch nog niet helemaal juist gereageerd. Van Kanchanaburi naar Sai Yok is nog ruim een uur.