Ben druk onze reis in Thailand aan het plannen. Helaas maar voor 17 dagen, dus eigenlijk veel te kort.
Een van de locaties waar we heen willen is Kanchanburi en het liefst zouden we dan slapen in het Kwai river jungle rafts resort (floating hotel).
Vandaaruit willen we Kanchanburi bekijken, maar nu lees ik dat het floating hotel behoorlijk afgelegen liggen. Zou graag willen weten of het van daaruit wel enigzins mogelijk is om bijvoorbeeld de Bridge on the River Kwai te bekijken, eventueel het JEATH oorlogsmuseum enz.
Iemand ervaring?
Hylke
ik ken dit resort niet maar als ik zo eens op internet kijk dan is het wel een eindje weg van kanchanburi.
maar hoe ga je hier naartoe, als je in kanchanburi aankomt kan je een scooter huren en er naartoe gaan en dan kun je gemakkelijk rond kijken waar jij wilt.
Na heel wat gepuzzel, ben ik er al wel achter dat je per boot naar dit hotel toe moet. Dit hotel wordt veel geboekt in combinatie met bouwstenen, en dan zitten er verschillende excursies bij in waarbij het vervoer al geregeld is.
Helaas is dit hotel met bouwsteen al niet meer te boeken aangezien ‘de bouwsteen’ vol is. Kan het hotel nog wel zelf boeken. Maar ja als ik vervolgens ‘vast’ zit op een vlotje en nergens naartoe kan, is dat ook niks… :disgust:
Hoi hoi!
Niet te somber! Wij zijn er vorig jaar geweest; het was er heerlijk, prachtig…super gewoon! Maar het lijkt mij verstandig dat je éérst het museum en de brug ed bezoekt, daarna pas naar je resort afreist. Dit opdat je er gewoon niet meer weg wilt!
Het is even rijden (een uurtje??..weet ik niet meer zo goed) en dan schat ik dat het een half uurtje met een bootje varen was, maar dat is echt geen straf! Er valt onderweg genoeg te zien en te beleven…de bootjes lijken op onze Kameleon (uit de jeugdboeken!).
Ook zijn de mensen van het resort, er zijn er trouwens meerdere resorts die erg op elkaar lijken, heel behulpzaam! Dus als je ‘naar de bewoonde wereld wilt’ is dat geen enkel bezwaar. Gaan hoor en veel plezier!:dag:
jeanine
Dank je, Jeanine, dat schept weer wat hoop. Maar is het ook niet zo dat de kosten voor bootje van resort naar bewoonde wereld niet belachelijk hoog (voor Thaise begrippen) geprijst zijn?
Hylke
Oei,oei, wat koste dat ook alweer? Geen idee eigenlijk! Dus zal het in geen geval duur geweest zijn, dan had ik dat vast nog geweten!!
Hoi, wij willen in juli twee dagen een jungle raft huren aan de river kwai , maar ik schrok wel een beetje van de prijs, 64 euro pp per nacht, ook kinderen betalen de volle mep.
Groetjes Annelieke
Wij zijn net terug uit Thailand en verbleven 2 nachten in Jungle Raft. Ik kan alleen maar zeggen…DOEN. Echt geweldig daar, had het niet willen missen. Supersfeer, s’ochtends vroeg worden de olifanten gewassen in de rivier zo vlak voor je neus. s’Avonds alles verlicht met olielampen en zeer indrukwekkende excursies gemaakt naar de River Kwai, Hell Pass Fire, Memorial Museum en een rit gemaakt met een oude trein over een deel van de Birma spoorlijn.
Wij hebben alles geboekt bij 333 Travel in Bangkok. Zij zitten in het Eastin Hotel. Volgens mij kun je het ook regelen vanuit Nederland. Volgens mij kun je gewoon boeken voor Jungle Raft en dan ter plekke regelen wat je wilt gaan zien, het personeel is zo vriendelijk en behulpzaam dat dat vast gaat lukken. GAAN je krijgt er zeker geen spijt van.
Tess
River Kwai jungle rafts is best leuk maar er zijn meer mooie resorts in de buurt. Kijk even op de website van Green Wood Travel www.greenwoodtravel.nl en je vindt er een heleboel . Als je via hun boekt ben je vaak voordeliger uit en ook vervoer kan geregeld worden. Succes!