3 dagen Kanchanaburi: Floatels/Erawan/Hellfire - ..

Hallo!

In juli trek ik met vriendinnen naar Thailand en een klein stukje van onze route ziet er als volgt uit:

10 juli: Vertrek vanuit Bangkok naar Kanchanburi per bus + overnachting in Kanchanaburi
11 juli: Dag in Kanchanaburi + overnachting in Kanchanaburi
12 juli: Dag in Kanchanaburi + overnachting in Kanchanaburi
13 juli: 's morgens vroeg vertrek van Kanchanaburi naar Ayutthaya.

We slapen dus 3 nachten in Kanchanaburi en verblijven er 2 volle dagen (de dagen van aankomst en vertrek in Kanchanaburi dus niet meegerekend).

Ik zou graag jullie tips hebben in verband met de volgende vraagjes omdat het, zelfs na opzoeking, moeilijk is om in te schatten hoe we die drie dagen het best gaan spenderen :slight_smile:

We zouden graag het volgende doen;

• Erawan watervallen
  • Hellfire pas
  • River Kwai brug
  • Natuurpark met watervallen
  • 1 of 2 nachten slapen in de Jungle raft floatel

Vraagjes:

1. Als we Erawan/Hellfire/River Kwai willen doen: dan boeken we best een dagtour aangezien dat zelf op 2 dagen waarschijnlijk niet te doen is?

2. Slapen in de jungle rafts floatel: dienen wij dit nu al te boeken? Ik heb ergens gelezen dat deze zo afgelegen liggen dat uitstappen vanuit de jungle raft moeilijk zijn OF gewoon veel duurder kwestie van vervoer omdat het zo afgelegen ligt.

3. Natuurpark met watervallen: Kan zo’n uitstap niet vanuit de jungle rafts geregeld worden? Ligt dat floatel niet dichtbij of zelfs in zo’n natuurpark?

4. Hoe zouden jullie, experts :-), deze 3 dagen vullen en regelen kwestie van rekening te houden met de dingen die we willen zien en doen (zie boven) en het feit dat we zeker 1 of 2 nachten in de jungle raft willen slapen.

5. Hoe kunnen we op 13 juli het ‘vlotst’ naar Ayuthhaya? Ik denk per minibus vanuit Kanchanaburi? We zouden graag rechtstreeks naar Ayutthaya rijden en dus niet langs BKK gaan daar we op 13 juli Ayutthaya zelf wensen te zien en er ook al 's avonds de nachttrein naar CM nemen.

Jullie hulp is enorm geapprecieerd! Het blijft een vaag stuk om zo met boeken te ‘plannen’ en we willen die dingen echt zien en doen in Kanchanaburi :slight_smile:

Bedankt alvast! :wereld:

Met hoeveel personen reis je in totaal ??

En welk natuurpark met watervallen bedoel je precies (naast Erawan) ?

Sorry, vergeten te vermelden, we zijn in totaal met 3 personen :slight_smile:

Ik heb mijn ‘thailandkaft’ momenteel niet bij de hand, maar had gelezen over een floatel dat in een natuurpark zou liggen en waar je langs watervallen kon varen. Ik kan even niet op de naam komen. Ik zoek het straks op!

Sai yok, kan dat? :slight_smile:

Sai Yok watervallen kan idd. Omdat je de Erawan watervallen al bezoekt, zou ik Sai Yok niet eens doen.

Wij (Viengtravel) bieden een tour aan vanuit Bangkok, maar aangezien je maar met 3 personen reist, is deze nog vrij prijzig…

Ik zou maar 1 nacht op het Floatel blijven slapen. Blijf je meerdere nachten, dan is de magie er een beetje van af. Ik vond het zelf leuk voor een nachtje, maar dat was dan ook genoeg. Bij het Floatel kan je excursies boeken, waaronder naar de Sai Yok watervallen, maar deze zijn idd niet heel goedkoop.
Ik zou accommodatie wel van tevoren vastleggen als je in de zomervakantie reist. Deze periode reizen natuurlijk ook veel families met kinderen, dus is het vaak drukker dan normaal.

Je kan ter plaatse in ieder geval met de bus van Kanchanaburi naar Ayutthaya (overstappen in Suphanburi), of er ook een minivan service tussen deze plaatsen gaat weet ik niet, maar zou goed kunnen.

Ik raad je aan voor Erawanfalls de tijd te nemen.
Wij hebben er een paar uur rond gelopen, tot de 7e “verdieping” en ook gezwommen.

Oke.

Bedankt voor de reacties!

We hebben de 11de juli een nacht geboekt in Float House River Kwai. Jungle rafts is al de nachten dat we in Kanchanaburi verblijven al volzet… Jammer!

Is het mogelijk om vanuit the Floating House River Kwai een dagtour met Erawan/Hellfire/River Kwai te boeken? Of liggen we daarvoor te afgelegen?

Bedankt!

Ik ken (de ligging van) dat Float House niet, maar toen wij een tijd terug in Kanchanaburi zelf overnachtten hadden we de volgend ervaring:

• River Kwai (incl. treinritje) en Hellfire Pass was prima te combineren, inclusief nog een bezoek aan een paar watervallen en ik geloof zelfs nog een olifantenritje bij de rivier. Wij hadden tijdens die dagtocht wel het gevoel te weinig tijd te hebben bij Hellfire Pass. We hadden graag de wandeling die daar is uitgezet gelopen (4km geloof ik), maar we hebben alleen de eerste 500 meter gezien.

• Bij bovengenoemde trip zou Erawan nooit bij hebben gekund. Ik zou een dag uittrekken voor Erawan, zeker omdat het ook echt zo ontzettend mooi is. Wij zijn er op eigen gelegenheid heen gegaan vanaf Kanchanaburi. Er gaan gewoon publieke bussen vanaf het busstation van Kanchanaburi. Was best makkelijk om op die manier zelf te doen.

Over je andere vraag: Kanchanaburi –> Ayutthaya is idd per minibusje direct te bereizen. Hebben wij ook gedaan (maar dan de andere kant op) en beviel prima. Geregeld via het guest house waar we sliepen.

The Float House ligt op weg naar de River Kwai. Is een vrij nieuw resort, ben er toevallig 2 maanden geleden langs gevaren en ik heb er goede verhalen over gehoord.
Excursies zijn via het resort te reserveren, staat ook op hun website. Of als je je verblijf daar via een reisorganisatie geboekt hebt, kan je ook even contact met hen opnemen. Zij kunnen het ongetwijfeld goedkoper aanbieden dan het resort.
Niks is onmogelijk, dus ook dit zou je allemaal op 1 dag kunnen bezoeken, maar dat moet je gewoon niet willen en niet doen. Neem rustig de tijd om het e.e.a. te bezoeken.

Oke! Bedankt!

Heeft iemand van jullie een idee of de Sai Yok Noi Waterval, dat onderdeel is van Nationaal Park Sai Yok, gemakkelijk te bezoeken is vanuit The Float House? Ik denk dat we daar dan wel in de buurt zitten? Of schat ik dit fout in? :smile:

Zie hun website, bijvoorbeeld arrangement FH202. Dan bezoeken ze ook de Sai Yok watervallen. Dus het is zeker te doen.