In juli gaan we naar thailand. Ik heb het programma aardig rond, maar heb nog een vraag aan de ervaringsdeskundigen hier. Ik heb voor een paar dagen een minivan met chauffeur gehuurd. In 5 dagen rijden we van Bangkok naar chiang mai, via kanchanaburi, ayutthaya en Sukothai.
Ik wil van Bangkok via de drijvende markt naar kanchanburi. We hebben een leuk hotel met zwembad, dus ik dacht om daar smiddags te blijven. Dan op de tweede dag met de trein van kanchanaburi naar nam tok, daar staat de auto dan weer. Dan naar hell fire pas en de Erawan Falls. Of is dat teveel op 1 dag? De volgende dag wilde ik dan naar Ayutthaya en daar smiddags varen langs de tempels.
Wij zijn met ons vieren, waarvan 2 puberdochters.
En als we de trein willen nemen, moet je dan vantevoren reserveren?
Ik hoor graag jullie suggesties.
Wij zijn vorig jaar bij River Kwai geweest. Treinritje is de moeite waard. WIj hadden niet gereserveerd. Erawan hebben wij niet bezocht.
Ik heb Erewan met de bus bezocht vanuit Kanchanaburi. Wanneer je de tijd hebt kun je naar boven lopen naar de bovenste pool van de waterval. Hier is het minder druk dan beneden.
Zie ook mijn reisverslag: IkReis - Kanchanaburi: een must do in Thailand.
Haha grappig jenny: daar was het bij mij juist het drukste!
Leuk reisverslag!
Als wij met de trein van Kanchanaburi naar Nam Tok gaan, hoe lang duurt dat ongeveer? Ik vind het altijd leuk om met de trein te reizen en je reisverslag klonk heel leuk. Maar als ik op dezelfde dag ook hellfire pass en Erawan wil bezoeken, is dat waarschijnlijk teveel. Dan moet ik toch kiezen. Wat is dan leuker met 2 pubers die niet van wandelen houden, maar zo’n treinritje misschien wel saai vinden.
Ik begreep dat je zowel bij hellfire pass als bij Erawan gaat wandelen. Misschien moeten we dan of hellfire pass of Erawan maar overslaan. Of alleen bij dat viaduct kijken waar de trein overheen gaat, wat erg mooi en indrukwekkend schijnt te zijn. En dan niet in de trein zelf gaan zitten.
Altijd lastig keuzes maken…
Hee Jeanette,
Vakantiestress… Ik zou er niet aan beginnen.
Helaas is het bijna onmogelijk om deze beide op een dag te doen. Wat je wel zou kunnen overwegen, is het volgende:
http://saiyokviewraft.com/?lang=en
Dat is een overnachting die je dan tussen Nam Tok (is een treinreis van anderhalf uur) en Erawan (dag 1) en Hellfire Pass (dag 2) in moet boeken.
Het zit op een kwartier rijden van de Hellfire Pass. De natuur is fantastisch mooi daar, en de rivier wild.
Hans.