Is het mogelijk om een dagtrip naar de Erawan waterval te boeken vanuit BKK? Hoelang is het ongeveer reizen vanaf BKK hiernaar toe? Wat denken jullie dat de kosten ongeveer zijn van deze trip?
Een dagtrip vanuit Bangkok naar Erawan is wel mogelijk op 1 dag, maar waarom zou je dat willen doen ? Waarom niet minimaal 1 nacht in Kanchanaburi verblijven ? Zonde om dat hele stuk heen en weer te reizen om alleen de Erawan watervallen te zien.
Je kan een vroege bus van Bangkok naar Kanchanaburi nemen en vanaf daar verder met een bus naar Erawan (volgens mij gaat de laatste bus uit Erawan naar K’ buri rond een uur of 4).
Vanaf het Democracy Monument in Bangkok gaan er ook minibusjes naar redelijk dichtbij gelegen plaatsjes als Hua Hin en Cha’am, maar ik weet niet of er vanaf daar ook minibusjes naar Kanchanaburi gaan…en zo ja, vanaf hoe laat.
Je kan ook zelf minibusje charteren. Met meerdere mensen kan je de kosten delen, anders wordt het een duur geintje en zal je zeker zo’n 3000 Baht kwijt zijn…
Bussen van Kanchanaburi richting Erawan rijden er constant(reistijd mag je wel rekenen 11/2uur om de 65km te overbruggen)prijs ticket 45bath.
Met alle respect,maar waarom een dagtrip naar de erawan falls op één dag afhaspelen,terwijl er nog zoveel leuke dingen te zien zijn in Kanchanaburi en rondom.
zie de reisinformatie op deze link,dan kan je ook een filmpje zien over de Erawan watervallen.
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=98903
Je bedoelt 1 a 2 uur neem ik aan? Een 1 teveel? Ik ben al eerder in Kanchanaburi geweest. Toen al de RiverKwai enz gezien. Nu ga ik naar Cambodja en vlieg op BKK. Dus heb 1 dagje om naar de Erawan te gaan. Wil deze watervallen super graag zien dus vandaar wil ik een dagtrip gaan doen.
Bedankt voor je antwoord! Meer tips zijn welkom.
Nu er is ook een mogelijk om met de taxi naar de Erawan te rijden ben je toch gauw een 3500bath kwijt!
Nu de Erawan watervallen beklimmen daar ben je wel een paar uur zoet mee,dus vroeg vertekken in Bkk is aan geraden zou ik zeggen.
Je doet er ongeveer 90minuten over vanuit Kanchanaburi(11/2uur)met de bus naar de Erawan falls!
Misschien is er ook een georganiseerde busreis vanuit BKK te boeken? Ben benieuwd wat daar de prijs van is.
Nu ik ben niet 100% zeker,maar heb het zien staan in één van de reisbureautjes in Kao San road,dacht rond de 950bath?
We hadden daar een ééndaags tripje geboekt naar Auytthaya(650bath)daarom dat ik de prijs kan herrineren.
Aanvulling:Men kom je halen met een minivan aan je hotel,gewoonlijk is het eten inbegrepen in de prijs!
http://www.wildorchidvilla.com/ is een betrouwbaar adres om een trip te boeken, het moet mogelijk zijn voor ongeveer de prijs die Georges aangeeft (900-1200 B). Let erop dat rond Khao San ook “prijzen om van te dromen” voor dagtrips worden aangeboden. Meestal zit er dan iets achter, wat dat “iets” is, daar moet je nog achter komen.
Dit adres ken ik als betrouwbaar, geen scams hier.
Hans.
Initieel dachten we ook enkel de Erawan watervallen te doen, met eventueel overnachting in de buurt (de river kwai interesseert ons minder). Maar wegens tijdsgebrek en de vele andere bezienswaardigheden in de buurt, doen we dat waarschijnlijk een andere keer.
Tenzij op het einde van onze reis, als BKK zou tegenvallen.
In dat geval, had ik deze trip met de thaise spoorwegen op het oog. Het valt mee qua prijs (740 bht), maar is misschien wel wat druk om op één dag te doen:
http://www.railway.co.th/home/srt/tourism/counttour.asp?Num=6
De Erawan watervallen vonden wij best leuk, maar echt niet heel indrukwekkend. Wij waren er half juli en toen was er niet heel veel water. Ik weet niet of dat inmiddels is veranderd nu het wat verder in het regenseizoen is.
Daarnaast waren wij er op een zaterdag: het krioelde van de mensen, dagjesmensen uit Bangkok. De hele wandelroute liep propvol. We hebben een heel leuke dag gehad, maar om daar speciaal voor uit Bangkok te komen? Maar wellicht is doordeweeks verstandiger…
De bus vanuit BKK busstation zuid doet er ruim 2 uur over naar Kanchanaburi en kost 99 Bath. Vandaar nog 1 ½ uur naar Erawan. Reken dus inclusief wat wachttijden heen en terug op 8 uur reizen.
Er gaat ook een minibus tussen het Victoria monument en Kanchanaburi en kost 120 Bath (enkele reis), maar die zal er niet veel sneller over doen. De bus rijdt ook goed door…… En ook met een georganiseerde reis uit BKK zul je hel wat in de bus zitten. Bedenk of je dat er wel voor over hebt.
ik zie een dagtrip vanuit Bangkok waarin je op 1 dag, de erawan watervallen bezoekt, naar het olifantenkamp gaat, en over de river kwai.
is dat allemaal te doen in 1 dag of raden jullie een overnachting aan?
Ik moet er niet aan denken.
-zeker 6 uur in de bus heen een terug vanaf BKK
-1 tot 3 uur bij Erawan om niveau 7 te halen
-olifantenkamp ben je ook zomaar 1 a 2 uurtjes zoet
-en dan ook nog even de rivier over…
Het is te doen, maar wil je echt genieten of zoveel mogelijk zien??
Persoonlijk zou ik 1 of 2 nachten in Kanchanaburi blijven.
wij willen graag een river kwai tour doen in 2 dagen met een bezoek aan de erawan watervallen en het liefst ook nog het olifantenkamp.
Het oorlogsmuseum enz. hoeft er van mij niet in, dus hoeft niet zo uitgebreid
Kan iemand mij een goedkope maar toch goede tour adviseren?
Wij zijn vanuit Bangkok met de trein naar Kanchanaburi vertrokken. Daar hebben wij overnacht tussen de gekko’s bij VN guesthouse voor 10euro per nacht + airco. Het ligt op loopafstand van de brug/oorlogsmuseum en het centrum. Vanuit het centrum rijdt er een mooie discobus richting de Erawan waterfalls.
Trek er zeker een dag vooruit.
Een tip: ga voor die tijd niet naar de gararuffa visjes
Hoi lisette
Jij bent naar de erwan watervallen gegaan? Hoe heb je dat gedaan? Ik wil ook in me eentje naar Thailand gaan maar kan nergens echt tours vinden… Nu was mijn vraag start de wandelroute gelijk aan het begin van het park? Ik ben van plan om te overnachten in Kanchanaburi en vanuit daar naar de erwan watervallen te gaan. Is dat de beste optie?
Gr roel
Hoi Roel,
Kanchanaburi is idd een goede uitvalsbasis voor de Erawan watervallen. Je kunt er op eigen gelegenheid met een lokale bus naar toe, maar je kan ook overal in Kanchanaburi tourtjes boeken (via elk guesthouse en hotel).
Vanaf de ingang van het park start je met wandelen en kan je elke keer een niveautje hoger. Ga je in het weekend, zorg dan dat je er zo vroeg mogelijk bent.
Bedankt voor de tip! Dat kon ik zo nog nergens vinden waar de wandeltocht start. Ik heb vorig jaar de Tafelberg beklommen en toen waren we om half 9 al gestart. Toen was er nog maar 1 koppel en toen we terug liepen was het super druk met toeristen. Dat zou daar precies hetzelfde zijn denk ik. Heb ik aan 2 dagen kanchanaburi genoeg? Ik wilde dan in de ochtend die kant opgaan met de trein zodat ik die dag kanchanaburi een beetje kan verkennen en naar die Death Railway kan gaan. De dag erop wil ik dan naar de erwan watervallen.
Gr roel