Kanchanaburi naar Erawan National Park

Hallo Allemaal,

Wij gaan aankomende zomer naar Thailand en nu had ik een korte vraag waar ik niet helemaal uit kom. Wij verblijven 2 dagen in Kanchanaburi en we willen ook graag naar de Erawan Waterfalls. Nu vroeg ik me af wat de beste manier was om daar naartoe te gaan Kanchanaburi? We willen liever niet met een georganiseerde tour omdat dit vaak erg druk is. Nu zaten we te denken om een taxi te namen 's ochtends vroeg (07.00uur) zodat we de drukte een beetje voor zijn.

Maar is dit te doen met een taxi? Wat zijn de kosten hiervoor ongeveer en hoelang is de rit? Daarnaast vroeg ik me af of je die taxi 's ochtends dan moet gaan regelen of dat je hem de dag van te voren al bespreekt? Ik heb ook gekeken voor openbare bussen, alleen zag ik dat de eerste pas om 08.00uur gaat en ben ik bang dat ik dan in een enorme toeristenmassa terrecht komt (we zijn er in Juli)

Tips zijn welkom :slight_smile:

Dankje!!

Hee Loooo,

Je zou een “private tour” kunnen boeken bij een van de vele reisagenten in de hoofdstraat. Een taxi kan wel, maar zal prijzig zijn, aangezien Erawan toch meer dan een uur rijden is.

De busrit duurt anderhalf uur en kost 55 baht. Ik heb ook de eerste bus genomen, en gevraagd wanneer hij terug zou rijden . Dit bleek om twee uur te zijn, dus voor de hele uitstap 310 baht betaald. 200 baht is de entree voor Erawan. De bus vertrekt vanaf het busstation. Ik logeerde in Apple’s Guesthouse, dat is op loopafstand. Het kan altijd zijn dat er groepen toeristen zijn, het is tenslotte een populair park.

Hans.

Vraag dus , wanneer je een tour boekt, goed na of het incl. of excl. entree is.

bus is de goedkoopste oplossing, nadeel hiervan is de vroege terugkeer. Afhankelijk van hoeveel mensen jullie zijn kan je een songteaw (pick-up met twee zitbanken achteraan) charteren en dan maar onderhandelen. Vanuit river road, de straat met guesthouses, is het ongeveer 80km. Als je maar met twee bent mischien bromfiets huren ? Via één van de lokale reisbureatjes kan deze trip gedaan worden gecombineerd met een treinreis voor 790 pp (prijs volgens website van BT travel) weet niet of ik de link mag posten, indien niet gewenst, mijn oprechte excuses, ik heb hier geen voordelen van, ben ook geen mede-eigenaar of wat dan ook. http://www.b-t-travel.com/bt003.asp

Die prijzen die jullie noemen gelden niet meer. Per 1 oktober 2012 zijn de entreeprijzen voor nationale parken in Thailand fors gestegen! Volwassenen betalen nu 500 THB en kids 300 THB om Erawan binnen te komen (tenzij je Thai bent, dan is het stukken goedkoper). Op de site van het reisbureautje staat ook dat de prijs van 790 THB slechts geldig was t/m 30 september 2012 :frowning:

Kostprijs voor Erawan nationaal park is nog altijd 200 baht per volwassene (mei 2013).

Weetv je het zeker? Hebben ze die prijsverhoging weer teruggedraaid? En geldt dat dan ook voor de andere nationale parken? Daar zou ik echt heel blij van worden!

sinds 2009 is er geen enkele verandering in prijzen geweest, zeker niet in Kanchanaburi, maar bij mijn weten ook niet in andere parken, heb hier trouwens ook nooit iets van gehoord.

Zie http://www.ttrweekly.com/site/2012/08/national-parks-hike-fees/ en Backpacking Tips Asia - en http://www.2pricethailand.com/national-park-entrance-fees-to-increase-to-500-baht/

En in de LP wordt 400 thb genoemd http://www.lonelyplanet.com/thailand/kanchanaburi-province/erawan-national-park

Rondreis Thailand » Individuele Rondreizen Op Maat | Riksja Thailand en Riksja Travel | Individuele rondreizen op maat geven op hun sites ook 500 THB aan…

http://www.dnp.go.th/parkreserve/entrance_fee.asp?lg=2

Ja, die had ik ook gezien, maar het ziet er naar uit dat die site niet up to date bijgewerkt is…

N.a.v. vele klachten van reisorganisaties hebben ze besloten om de toegangsprijs voor Erawan National Park in 2013 nog niet te verhogen naar 500 Baht. Momenteel is de toegangsprijs dus nog steeds 200 Baht per persoon. Toen ik nog bij Viengtravel werkte, heb ik dit ook regelmatig nog laten checken door de gidsen.
Best kans dat ze het per 2014 toch gaan verhogen, maar nu is de prijs van 200 Baht iig nog van toepassing.

Ze hebben de prijsverhoging van meerdere nationale parken idd teruggedraaid, maar niet allemaal. Volgens mij is de verhoging voor bijvoorbeeld Inthanon National Park niet teruggedraaid.

1 like

Ik heb in november de eerste bus gepakt en voor entree van het park 200 bht betaald.
Ik ben eerst helemaal naar boven gelopen en toen was het nog rustig, pas bij het dalen kwam ik hordes mensen tegen. Hoe lager ik kwam, hoe groter de massa :wink:

Maar gelukkig is er sinds vorige jaar een nieuwe waterval ‘ontdekt’, deze is ergens in oktober of november 2012 voorgesteld aan de lokale overheid, telt ook 7 verdiepingen, en deze is vanaf het begin een echte klimpartij. Mensen die niet goed ter been zijn kunnen nog niet aan het eerste gedeelte geraken. Phalaad waterval is ongeveer 30 km buiten het centrum gelegen, bereikbaar via dezelfde weg als naar de erawan waterval, vanaf deze hoofdweg nog ongeveer 15km. Niet bereikbaar met openbaar vervoer, geen toegangsprijzen, maar voorlopig ook nog geen dranktentjes, buslading toeristen en wat nog meer. Maar zoals ik eerder zei, je moet degelijke schoenen aandoen, en is zeer moeilijk te bereiken, geen paden om te volgen. Ik was er gisteren nog, en zelfs het pad dat de eerste meters aangeeft naar de waterval is momenteel overwoekert.

O ja, de laatste bus ging later dan 2 uur, ik geloof rond een uur of 4 :slight_smile:

Thnx allemaal! Dan ga ik toch voor die eerste bus Jut999. Dan maar eerst naar boven klimmen :wink: of ik moet ter plekke nog tips krijgen… want ik hoorde dat je bij het park zelf ook kon overnachten?? Is dat iets, of Kanchanburi beter…

Looo, je kan in het park bungalows huren, ik heb de link bijgevoegd, maar afhankelijk van je wensen, heb je in ‘river road’ in Kanchanaburi meer mogelijkheden wat eten betreft. Zeker zonder eigen vervoer kan je weinig doen als je een bungalow huurt in het park en ben je afhankelijk van de etenskraampjes in het park, het is een paar km tot aan het marktplaatsje van Erawan. Veel plezier. Moest je beslissen om toch nog eigen vervoer te regelen, bezoek dan de waterval die ik eerder vermeld heb, veel mooier dan erawan, niet zo ver van het centrum verwijdert en het geeft je toch meer een jungle-ervaring dan de door bushordes russen bezochte erawan waterval waar je echt verplicht bent om tot 7 te gaan om een foto te maken waar niemand anders opstaat. Probeer de erawan ook te vermijden op zondag, dan gaan de thai daar picknicken. En, ga zo vroeg mogelijk in de voormiddag, dan is het rustiger.

http://www.dnp.go.th/parkreserve/asp/style1/accommodation.asp

@ Hans; ik zie dat je bij Apple’s guesthouse hebt geslapen. Is dat een aanrader?
Deze overweeg ik nu ook namelijk…