Beste vriende,
Ik weet dat zulk topic als dit er waarschijnlijk al zal zijn , maar toch!
Ik zou graag persoonlijk advies hebben en of iemand dit nogal heeft gedaan.
Ik reis dus binnenkort met een vriend naar Bangkok , we denken daar een nacht of 2 te blijven. Dingens te bezoeken etc.
Maar dan willen wij door naar Pattaya , nu is er tussen Bangkok en pattaya geen klein dorpje , of stadje , wat zeker de moeite is om te doen? Zoja , welk en wat te doen? Anders zouden wij ineens door reizen naar Pattaya , aangezien we 16dagen er zijn , zouden we meer willen zien dan enkel Pattaya…
Of liggen er leuke dorpjes iets verder dan Pattaya? We zijn erg avonturistisch gericht , dus laat tips/ervaringen maar komen!
Als het je eerste keer Thailand wordt, dan mijn vraag: waarom uberhaupt naar Pattaya ??? Er zijn zoveel leukere plaatsen dan Pattaya in Thailand !
Reis anders gewoon door naar Koh Chang, pak wat buureilandjes mee zoals Koh Kut, Koh Mak.
Bezoek het noorden, Chiang Mai en omgeving, ook zeker de moeite waard.
Geen idee , we landen sowieso op BKK , wij zijn beiden zeer jong, en aangezien we ook graag uitgaan. Maar is het mogelijk uit te gaan , zonder lastig gevallen worden door meiden? :retard:
Bedankt voor de tips , is dit allemaal te doen. Want weet niet goed wat te verwachten van het ‘regenseizoen’.
Op de weg Bkk naar Pattaya kan je eventueel halt houden in Ban Phe en daar de overzetboot nemen naar Koh Samet(eiland)om daar een dag of 2 te verblijven.
Uitgaan zonder lastig gevallen te worden door dames ? Lastig vallen doen ze je niet, daar hoeven jullie niet bang voor te zijn.
Maar in Pattaya zal je iig niet ontkomen aan de dames…helemaal niet in walking street.
Stappen kan je ook perfect in BKK. Gulliver’s bij Khao San, Q-Bar, Bed Supperclub, Insomnia, leuke tenten om je een avond goed te vermaken.
Als je 16 dagen hebt, kan je ook naar Phuket (ga niet in Patong zitten, maar bijvoorbeeld in Kata Beach), of richting Samui of Koh Pha Ngan. Als je van feesten houdt, kan je mss nog een Full Moon Party meepakken.
Regenseizoen ??? Je gaat binnenkort toch ?? Regenseizoen is al een maand afgelopen (al kan het op de eilanden in de Golf nog iets langer duren). Hier in Bangkok al 1,5 maand geen druppel regen gezien…weet niet eens meer hoe regen voelt…
Snap niet dat mensen altijd zo naar Pattaya willen trekken,er zijn wel andere mooie plekkjes die de moeite waard zijn om bezocht te worden.
één goede raad,toon je niet rijker dan je bent,want voordat je het weet ben je gepluimd.
Weet wel mensen gaan voor de eerste keer,en soms kan het wel eens falicant aflopen vooral in zo’n stadje als Pattaya.
Nu voor gezellig daar aan het strand te liggen daarvoor moet je het niet doen,echt vuil en dikwijls wordt je aangeklampt(tot vervelens toe)door strandventers.
Omdat Patong ook vaak verschrikkelijk druk is. Kata is een stuk rustiger en relaxtere sfeer…maar das mijn mening.
Over het regenseizoen zou ik me niet al teveel zorgen maken. Over het algemeen regent het nooit de hele dag, maar valt er een tropische bui aan het eind van de middag of in de avond nacht.
Toch zonde als je het noorden niet bezoekt voor een aantal dagen…nachttreintje uit Bangkok, paar dagen Chiang Mai, nonstop vliegen van Bangkok naar Phuket en dan kan je daarna naar Pattaya…
:chin:misschien niet door dames maar een :wub:katoy:wub: is weer eens iets anders:wub:
Ps zal pattaya als eerste doen als je het als laatste doet houd je niet het echte Thailand gevoel vast.
Zeer leuk dat jullie allemaal zo vriendelijk zijn en behulpzaam!
Ik weet dat het vroeg is maar aangezien ik nogal een druk leven heb en niet veel vrije tijd probeer ik tussendoor toch al wat tips enz te verzamelen.
Ik ben zeker van plan wel eens naar het noorden te gaan, enkel zijn al die namen mij zo vreemd , en is het nogal ‘chaotisch’ , alles zo te plannen zonder ik weet wat waar ligt en hoe ik het beste kan reizen.
Ik dacht Bangkok -> Phuket (vliegtuig) En dan terug Bangkok en dan richting Pattaya in een dorpje voor Pattaya nog eens stoppen? Maar dan vraag ik me af wanneer kan ik het best het noorden in gaan? Voor Phuket of erna? Of na Pattaya? Mijn vlucht is terug uit BKK…
Dag 1: Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: Bangkok - Phuket (vliegen)
Dag 5: Phuket
Dag 6: Phuket
Dag 7: Phuket
Dag 8: Phuket - Chiang Mai (vliegen)
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai
Dag 11: Chiang Mai
Dag 12: Chiang Mai - Bangkok (vliegen) - Pattaya
Dag 13: Pattaya
Dag 14: Pattaya
Dag 15: Pattaya
Dag 16: Pattaya - Airport
Dit zou je bijvoorbeeld kunnen doen. Beginnen met paar dagen een stad, dan strand, dan weer een stad en dan weer strand. Vanaf Pattaya naar de luchthaven en terugvliegen naar Europa.
In Bangkok zeker een fietstochtje maken, de moeite waard. Vanaf Phuket dagtourtje naar Phi Phi eilanden maken, Chiang Mai een korte jungletrekking doen en Pattaya nog paar dagen gek doen.
Oeps, lees nu pas binnenlands…gewoon www.airasia.com
Vergeet alleen niet je bagage bij te boeken…en wacht tot er promotietarieven zijn.
Je kan ze ook ter plaatse nog boeken, maar hoe voller de vluchten, hoe hoger de prijs over het algemeen is…
Ja, dat is een erg mooie prijs ! Maar ze hebben ook weer allemaal aanbiedingen voor 2012, dus deze zal je ongetwijfeld hebben gezien. Zijn wel maar beperkt boekbaar.