Wat mis ik op de route BKK-PP

Beste mensen,

Ik heb het volgende waar ik erg benieuwd naar ben!

mijn reis begint in BKK en ga eerst richting het noorden (chiang mai etc). Vervolgens zak ik naar het zuiden om op Koh Tao mijn duikbrevet te halen en te relaxen. Daarna ga ik terug naar Bangkok om vervolgens naar PP te gaan. Mijn planning was om dit te doen over land en naar Trat te gaan om daar nog een eilandje te bezoeken.

Ik moet echter bij aankomst BKK kunnen laten zien dat ik het land weer verlaat (ik heb een enkeltje geboekt omdat ik ergens in Vietnam eindig).

Mijn vraag is nu wat ik mis als ik een vlucht boek van BKK naar PP? Ik moet dit ticket sowieso boeken (kost maar 20 euro ofso) om een visum in Thailand te krijgen. Maar is het dan zonde om dit ticket daadwerkelijk te gebruiken en de dingen op het land te missen of kom je daar niet veel meer tegen (aangezien ik ook al op de eilanden ben geweest).

Graag jullie advies:)!

Hee Dennis,

Waar houd je van ?

Ik houd zelf van aparte dingen waar niet iedereen heengaat, zo is er bij Pursat ( 200 km boven PP) een drijvend dorp, met drijvende huizen, drijvende restaurants en ook drijvende benzinestations.

Ik houd er niet van, maar je weet maar nooit: Je kunt ook oefenen met wapentuig wat nog over is uit de oorlog, dat kan in PP, meerdere wapens tot en met een raketwerper of zoiets.
Om het drijvende dorp te bezoeken zou je een lus moeten maken BKK- grensovergang Aranyaprathet- Poipet-Battambang-Pursat-Phnom Penh-Sihanoukville- Koh Kong- Trat.

Er zijn nog veel meer leuke dingen te beleven, graag horen we waaar je van houdt.

Hans.

Beste Jan,

Aan de toeristische routes ontkom je niet aan, maar ik ben wel iemand die daar wel wat van wil afwijken. Dus eigenlijk meer op de plekken komen waar het land meer tot zijn recht komt. Als ik lees dat op sommige plekken meer toeristen zijn dan locals, dan trekt dat mij niet zo.

Ik hou van avontuur, dus echte voorgekauwde routes etc. wil ik zo veel mogelijk vermijden. En de routes die ik wel wil begaan moet een lekkere mix zijn van avontuurlijke dingen en relaxte chillplekken waar je even bij kan komen. Het liefst bijvoorbeeld bij de echte locals ipv hotels die volgepompt zitten met toeristen.

Kijk! Dat zijn ze, de echte reizigers !

Chill is het, maar het ligt iets uit je route, Kep .

http://www.kep-botanica.com/index.php is een leuk adres om te overnachten. De zonsondergangen in Kep zijn heel mooi.
De muziek die Stefaan van Kep-botanica draait is relaxte lounge muziek, en het eten is uitstekend.
Verser dan vers is ook de krab die je eet bij de krabmarkt.
Kep heeft geen straatverlichting! Dat is pas chill !
Je kunt ook naar een eiland, maar dat kan ook in Sihanoukville, wat ik gebruikte als tussenstop, ik reis nooit langer dan 4-5 uur.

Verder ligt er bij Koh Kong (ook Cambodja) een eiland ter grootte van Ko Chang, met mooie stranden, en prachtig oerwoud, geheel onbewoond op 4-5 grenswachten na, maar…wel met zandvliegjes.
Je kunt er heen, een boot kost 100 dollar, wij gingen met z’n drieen, dus dan gaat het nog wel. Bij Koh Kong is ook een mooie waterval, de reis er naartoe is vrij lastig , over zandweggetjes en door riviertjes.

Hans.

Bedankt voor de concrete informatie.

Ik denk dat het ticket dan mar niet gebruikt wordt en gewoon lekker langs de kust Cambodja inga en vervolgens richting PP.

Thnx!

Owww Dennis,

Dat was ik nog vergeten: Zeer belangrijke informatie voor Nederlanders,
door de dure baht is Thailand stukken duurder geworden, terwijl in Cambodja door de koppeling van de riel met de dollar de prijzen nauwelijks zijn veranderd.

Slapen lukt voor 8 dollar of minder per nacht, en dan vaak ook nog met douche en toilet erbij. 8 dollar is ongeveer 240 baht nu.

Ja, ik weet t mensen, het is een Thailandforum !

Hans.

Lekker bezig Hans (weet niet waarom ik je in een voorgaande post Jan noemde)…

Wat betaal je gemiddeld voor een backpack slaapplek in Thailand dan als Cambodja richting de 8 dollar gaat?

Hee Dennis,

Up to you ! How low can you go ?

Reken in BKK, Phuket, Krabi, Ko Chang op 500 baht.

Chiang Mai en Hua Hin zijn goedkoper, met 300-350 baht, maar er zijn ook plaatsen waar je kunt overnachten voor 150-250 baht. Mae Sai en Chiang Saen in de hoek van Chiang Rai zijn er twee, in Kanchanaburi zou het ook moeten lukken.

Houd er rekening mee, dat overnachten in BKK of de rest van het rijtje voor 200 baht ook mogelijk moet zijn, maar daar wil je wellicht niet slapen, i.v.m. hygiene.

Hans.

Ik ga in december naar BKK. Heb je een goed overnachtingsadres voor me ? Ik reis alleen, en ontmoet mijn zoon ergens in december, die dan nog op wereldreis is.
Ik kom aan in BKK op 30 nov. en wil dan een overnachtingsplek voor 2 of 3 nachten.

Alvast bedankt ! Gr. Els Peters

Hee Els,

Zoek je luxe of basic ? In BKK zijn er hotels in alle prijsklassen.
Ik slaap altijd rond de 500-600 baht ( 12-15 euro) voor een schone kamer.
Je kunt ook voor 200 euro slapen, net wat je wilt.

Hans.

Hall Hans,

Ik hoef niet perse veel luxe, wel een goed bed na de reis om lekker bij te komen.
Heb je verder ook tips voor reisbureaus waar je excursies kunt boeken, die een beetje betrouwbaar zijn ?

Alvast bedankt,
Gr. Els

Hee Els,

Atlanta Hotel is een goede keuze, schone kamer met ventilator, douche en toilet vanaf 560 baht. Er is ook nog een zwembad bij.
Het hotel is verboden gebied voor sextoeristen, dus die ga je niet zien.

Als je er binnenkomt, zie je direct aan je linkerhand achter een desk een klein vrouwtje zitten, ze heet Lek, en kan allerlei trips voor je boeken. Ze doet het werk al 25 jaar, en is dus uiterst betrouwbaar.

Hans.