Heb jullie advies nodig en hulp

Hallo iedereen!
Wij gaan van 28-07-2010 tot 25-08-2010 in Thailand met onze 2 kinderen van 14 en 16 jaar voor het eerste en heb jullie advies en hulp nodig.

Ik heb een paar hotels/Guesthouses gevonden en ik zou heel graag jullie ervaringen willen hebben.

Bangkok: hotel: Rambuttri Village Plaza (omdat hij heeft een zwembad , is naast alle bezigheden en qua prijs is in onze budget) – Is iemand in dit hotel geweest?

Kanchanaburi : www.tarzanresort.com/1tarzan.htm - Deze hotel ligt volgens mij iets van 15kms van Kanchanaburi maar het ziet zo apart uit!

Ayutthaya : nog geen hotel / guesthouse gevonden ? Tips??

Chiang Mai: hotel: www.awanahouse.com of www.laithai.com (volgens meerdere forums heb ik gelezen dat Laithai niet meer een aanrader is.
Zijn er mensen die niet zo lang geleden zijn geweest?

Phuket à Hotel www.phuket.com/sugarpalm-
Wij willen misschien 2 nachten in Phuket verblijven om o.a. naar Kho Phi Phi als dagtrip te doen - Is het misschien beter als wij een hotel in de buurt van het vertrek punt of dat maar niet uit?

Khao Sok = Hotel: www.treetopsjunglesafaris.com/price.htm

Koh Samui : Nog geen hotel /resort gevonden – Enige tips? Qua prijs dacht ik rond de 40,00€/kamer maximaal

Kho Tao à Hotel www.kotaoresort.com/paradise/facilities.html - Hebben jullie meer tips of denken jullie dat is een top resort?

Bangkok: Hotel : Grand China Princess: www.grandchina.com omdat wij willen de bike toer met Co kessel – laatste 2 dagen van onze vakantie

Vraagje: Vanuit Bangkok willen langs de floating market als wij naar Kanchanaburi gaan. Hoe doen wij dat?

Vraagje 2: Hoe kunnen wij vanuit Khao Sok naar Koh Samui gaan?
Ik heb gelezen dat wij met de bus naar Thani moeten gaan en daarna de boot nemen naar Samui.
Maar heeft iemand dat gedaan en kan mij uitlegen hoe ik dat moet plannen?
Is het te doen in 1 dag?
Hoe laat vertrek de laatste boot naar Samui…?

Alvast bedankt nogmaals voor jullie tips

1 like

07/2010
08/2010

Is toch voorbij ?

lol2 ik dacht exact hetzelfde…Maar uit een vorige vraag weet ik dat het hier om 2011 gaat…

oeps ik bedoel inderdaad over juli/augustus 2011:lol::stuck_out_tongue:

En niemand op dit forum die mijn laatste punt op i willen helpen?:frown:

Ik zou je wel willen helpen met die hotels, maar ik ben in geen één ervan geweest…:chin: Maar geef het nog even tijd, dan komt er wel iemand voorbij die er een paar van kent.

Voor de bootreis naar samui: Er zijn vele opties, één hiervan de Seatran ferry, deze vertrekt om het uur (tot hoe laat weet ik niet). Boten vertrekken vanuit Surat Thani op vier verschillende pieren: Ao Ban Don, Don Sak (hier vind je ook de carferry’s), Tha Thong en Khanom. Tip: let altijd op uw bagage als je de boot neemt. De reis duurt 1 tot 3 uur (afhankelijk van het type boot) en je bent snel afgeleid door de adembenemende zeezichten.

Grts,

Jelle

1 like

Hoi Pascaline

Het hotel in Bangkok waar je over spreekt Rambuttri Vilage Inn http://www.khaosan-hotels.com/is een uitstekende plek om te verblijven, ook mijn komende reis zal ik er weer vertoeven en dat is dan de 4e keer dat er overnacht.
Redelijk rustig gelegen en toch vlakbij wat bijzondere plekjes. Stel je alleen niet teveel voor van het zwembad lijkt groter op de foto’s dan het daadwerkelijk is.

In Ayutthaya ik heb de laaste keer overnacht in Prom Tong Mansion 晋江冠俦旅行社 en kan je dat van harte aanbevelen.

Voor je andere slaapplekjes kan ik je helaas niet helpen.

Groet,
Olav

Pascaline,weet verschillende adresjes in Chiangmai die qua prijs goed te doen is.
Liam Suan dok mai guesthouse prijs=14euro per overnachting,mooi zwembad in een tropishe tuin, het volgende ligt ook in Chiangmai en 10minuten wandelen van de nightbazaar=hotel Chiangmai gate mooi verzorgde kamers speciaal voor backpakkers prijs=420bath! het hotel heeft ook een zwembad.
Voor mensen die Chiangmai willen bezoeken en nog geen logement hebben gevonden.
Onlangs verbleef ik in het Shutimol Residence!!
Het is niet ver gelegen van de beroemde nightbazaar in Chiangmai.
Prijzen varieren volgens het seizoen:laag seizoen betaal men 800bath per overnachting incl:ontbijt.
In het hoog seizoen betaal men 1200bath alsook onbijt inbegrepen in de prijs.
De kamers zijn ruim en beschikken allemaal over tv, airco,en douche.
Deze guesthouse/residence wordt uitgebaat door vriendelijke mensen.

Dit guesthouse/hostel beschikt ook over internet(verschillende schermen)prijs per uur 40bath.
Mensen die in het guesthouse verblijven kunnen gratis op het internet (service aan de klanten)
Adres:141-144/1,145 Loi Khro Rd.A Muang Chiangmai 50100 Thailand.
Tel:006653279397.
E-mail:shutimol@hotmail.com http://www.shutimol.tht.in .
**één van mijn favoriete guesthouse in Chiangmai(omdat het op een neuslengte van de beroemde nightbazaar is gevestigd)**Voor mensen die Chiangmai willen bezoeken en nog geen logement hebben gevonden.
Lannathai Guesthouse!!
41/8 soi 6 loikroh road,Chiangmai Thailand.
Tel:(053)275563,820389.
fax:(053)820391
E-Mail:Lannathai_GH@hotmail.com
webadres:www.lannathaiguesthouse.com
Voordelen aan deze guesthouse=3minuten lopen van het beroemde nightmarket.
Prijzen zijn gunstig:
350bath(fan+douche+tv)
400bath(idem maar airco)
De kamers zijn ruim en je ramen kunnen met een speciaal systeem worden afgesloten,maw:rustig slapen.
Het guesthouse heeft ook een klein restaurant(ontbijt)waar ook 2 computers staan waar je op het internet kunt surfen(10bath per 15min)
Conclusie:een vriendelijk en goedkoop guesthouse(ben er zelf nog geweest in februari.
Zo nu heb je wat keus Pascaline!!
groetjes:georgessiam.:chin:

Dat kan heel makkelijk, ik zie dat je verblijft bij TreeTops in Khao Sok, ik heb daar ook gezeten (die deluxe aircon rooms zijn echt top zo midden in de jungle) en je kan echt van alles met die mensen regelen. Wij hebben ons door een auto van het resort weg laten brengen naar Chumpon, naar de boot richting Samui zullen ze dan ook zeker willen doen. Kost iets meer, maar je bent zeker op tijd en geen moeilijk gedoe met bussen. En dat red je makkelijk in 1 dag

In Chiang Mai heb ik goede ervaring met het Raming Lodge hotel. Prima hotel voor niet teveel geld, alleen de locatie kan een nadeel voor je zijn (je zit buiten de gracht)

Ik heb een maand geleden nog het awana in chiang mai bezocht, het ziet er van buiten netjes uit en ik werd door de receptie vriendelijk tewoord gestaan.Wel piepklein zwembadje.
Een goede tip is het chiang mai gate hotel ligt in het centrum maar niet bij de drukte.
beneden in het hotel zit een reisburo met de naam viengtravel. De baas daar is een nederlander met de naam rob. kijk eens op hun site. Rob woont al zo,n 25 jaar in chiang mai en weet van wanten.Ik kom er heel vaak en heb met hem zeer goede ervaringen.

Iedereen bedankt to zover maar niemand heeft voor mij tips betreffende een hotel/guesthouse in Ayutthaya en Koh Samui?

en

Vraagje: Vanuit Bangkok willen 1 nacht slapen bij de floating market van AMPHAWA en daarna willen wij naar Kantchanaburi.

Maar…Hoe komen wij daar uit bangkok? Met de train? bus?
Weet iemand waar jij de train van BANGKOK naar MAEKLONG neemt? Ik had begrepen dat deze train echt in het midden van de markt langs komt.

Weet iemand een guesthouse in AMPHAWA?

Nogmaals bedankt!

Hoi ,

Zie mijn post een paar regeltjes omhoog waar een tip voor Ayutthaya staat.

Gr Olav

1 like

info amphawa

http://www.sawadee.com/hotel/thai/baanamphawa/

mvg

info transport Kanchanaburi

http://kanchanaburi.sawadee.com/gettingthere.htm

mvg

Ligt er helemaal aan waar jullie heen willen op koh Samui…Want er is wel een groot verschil tussen het noorden bv. Ao Bang Po of Hat Mae van het eiland en het oosten Hat Chaweng en Hat Lamai (is heel touristisch) maar misschien wel leuk voor de kinderen. Heb zelf laatst in het Florist resort gezeten in het rustigere noorden volgens mij was dat Hat Mae en dat was een zeer goed hotel met een fantastische ligging, echt aan het strand. Je ontbijt op 4 meter van de golven. Verder moet je idd vanuit surat Thani de boot nemen naar Samui. Er zijn plenty ticketaanbieders en boten die varen. Zou alleen niet de langzame en dus goedkope nachtferry nemen want die doet er wel erg lang 6uur!!!over. Een nomale ferry ongeveer 5 kwartier. Het is gemakkelijk te doen vanuit Khao Sok, neem de bus naar surat Thani en koop daar een ticket voor de boot ( je moet vanuit Surat Thani nog 75km rijden voor de pier, maar dit is inclusief bij het bootticket). Ze vertrekken om het hele uur.
Veel succes met jullie reis… en Rambuttri idd een goed hotel voor een redelijke prijs, vond het ontbijt echter wel heel karig hier maar je bent in Thailand dus op iedere hoek weer een fantastische Thaise die heeeeeel lekker eten aan het maken is. Dus daar moet je het zeker niet voor laten