Hotels!!

Na flink puzzelen heb ik dan eindelijk mn reis in elkaar gezet.
Nu ben ik dan op zoek naar hotels, maar wederom: veel te veel keuze!

Ik ben op zoek naar:

• een hotel in Bangkok voor 2 nachten na aankomst en later in onze reis weer 2 nachten.
  • een hotel in Ayutthaya voor 1 nacht.
  • Een hotel in Chiang Mai voor 5 nachten.
  • Een luxer resort in Koh Samui voor 4 nachten.

Mijn vriend en ik reizen met zn 2en. We willen niet op slaapzalen verblijven en wat hygiene is ook wel prettig. Graag hotels in de buurt van waar de activiteiten in de stad te doen zijn. Een hotel in Thaise stijl of een keer een wat luxer hotel spreken mij ook aan.
Op Koh Samui willen we de laatste dagen graag luxer verblijven. Via Thailand online kunnen we voor 238 euro pp in een mooi resort aan Lamai Beach verblijven. Maar misschien hebben jullie betere (en goedkopere) opties?

Ik heb niet echt een prijsindicatie, aangezien ik niet zo goed weet wat een normale prijs is in Thailand. Dus misschien dat iemand mij hier ook bij kan helpen? Aangezien we met zn 2en reizen vinden we het wel leuk misschien ook wat medereizigers in ons hotel te treffen voor wat meer aanspraak.

Alvast bedankt!

Nou als je aan de backpakerswijk kao san road verblijft heb je al guesthouses&hotels voor 350 bath en meer met alle nutsvoorzieningen aanwezig.
Zo heb je Rambuttri Village Inn & Plaza,prima kamers beginnende vanaf 600 bath.

http://rambuttrivillageinnbangkok.com/images/faci.jpg

Wil je dicht aan het hualamphong (treinstation)zitten dan kan je eventueel overnachten in de leuke guesthouse the train Inn,op een neuslengte verwijderd van het station(75m)
Zelf heb ik daaral een paar keer overnacht(vriendelijke staff)misschien ff naar deze site surfen?http://www.thetraininn.com/
Voor Chiangmai kan ik je het Lanna Thai Guesthouse aanprijzen!
41/8 Soi 6 Loikroh Rd. Chiang Mai 50100, Thailand
Ik overnacht hier regelmatig in dit guesthouse het ligt op een neuslengte van de beroemde night bazaar.prijzen vanaf 350 bath.
alle nutsvoorzieningen zijn aanwezig op de kamers,men kan daar ook s’morgens ook eten eveneens zijn er 2 pc beschikbaar,men kan er ook fietsen huren.
hieronder nog een foto van de kamer

http://lh3.googleusercontent.com/public/Lx4nigxqMX8nucI2_PnQ7cdpLA55Yzav55NkWunpTftL9IkTmgcm1FN1nqv9OwAl9hjuU6WEjOda7Y1RKs61vCG0JtZWdK-B1YUhow7HQ3HleFOI8XZt3WOL

Misschien Tony’s Place voor Ayutthaya. 20 euro voor de nieuwe kamers met airco, relaxte douche en genoeg ruimte.
In bkk hebben wij ook ramboutri inn geslapen en voor ons laatste nachtje in de bayoke sky. In Chiang Mai hebben wij geslapen in Chiang Mai Thai House, prima kamers en een zwembad. Wordt ook veel door buitenlandse studenten gebruikt voor langer verblijf. Het tourbureautje is misschien wel een beetje te opdringerig.
Succes

Bangkok:

Trang Hotel: middenklasse hotel, schone kamers, zwembad, dichtbij Khaosan Road en ook niet ver bij diverse bezienswaardigheden vandaan (Superior Room voor 1400 baht per nacht incl ontbijt)

Nouvo City Hotel: vrij nieuw hotel, iets meer dan een jaar oud, ook dichtbij Khaosan Road, maar in een iets drukkere omgeving dan het Trang Hotel, zwembad op het dak (Grande Deluxe Room voor 1850 Baht per nacht incl ontbijt)

Royal Princess Larn Luang: iets verder bij Khaosan Road en de bezienswaardigheden vandaan, maar dit hotel krijgt toch wel een kleine 4-sterren, is net helemaal gerenoveerd en heeft goede prijs, ook zwembad aanwezig, dichtbij Wat Saket & Golden Mount (Superior Room voor 1850 Baht per nacht incl ontbijt)

Ayutthaya:

Krungsri River Hotel: eenvoudig hotel in Ayutthaya, met zwembad (kamer voor 1650 Baht per nacht incl ontbijt)

Iudia On The River: erg leuk hotel in Ayutthaya, op een perfecte locatie. Klein boutique hotel, dus vaak al redelijk snel volgeboekt. Heeft ook een zwembad (Courtyard View Room 2050 Baht per nacht incl ontbijt t/m oktober).

Chiang Mai:

Chiang Mai Gate Hotel: erg eenvoudig hotel met zwembad, maar prijs is goed (Standard Room voor 900 Baht per nacht incl ontbijt).

Fern Paradise Resort: krijgt ook erg goede reviews voor hotel in Chiang Mai, maar is aanzienlijk duurder (Goedkoopste kamer in juli/augustus is 2700 baht per nacht incl ontbijt).

Manathai Village: goed hotel, maar ook niet goedkoop (Deluxe Room van juni t/m oktober 3100 Baht per nacht incl ontbijt).

Koh Samui:

Lamai Wanta Resort: krijgt zeer goede recensies op Tripadvisor.com. Resort ligt in Lamai Beach. Prijs is beetje afhankelijk wanneer je gaat. Vanaf half juli tot eind augustus betaal je voor een Deluxe Room 2800 Baht per nacht incl ontbijt, het duurste kamertype Sea View Villa kost dan 4000 Baht per nacht incl ontbijt.

Peace Resort: ligt in Bophut, noorden van het eiland en wat rustiger dan Chaweng of Lamai. Superior Bungalow kost 3800 Baht per nacht incl ontbijt.

Samui , een paar weken geleden zaten we hier voor een dag of vier http://www.mimosasamui.com/mimosa/index_en.htm
Het is een beetje afgelegen en dus zeer rustig ,brommers te huur wat verder in de straat.
Wij hadden eigen vervoer dus voor ons geen probleem.Zeer vriendelijk personeel en prachtige kamers met brubbelbad op terras. goed restorant.
S’avonds gingen we naar Bobhut waar het lekker rustig vertoeven is en heerlijk lekker kan eten Thai/Frans /Italiaans enz. Lamaai en chaweng hebben we eens doorgereden en niet meer teruggeweest ,jaren geleden was dat zoals Bobhut nu en is nu een gekkenhuis.
Dus volgende keer gaan we een hotel boeken in Bobhut ,dit jaar zat alles vol wat we wilden.

Mocht je op Koh Samui betaalbare luxe zoeken dan kan ik Grand Thai House op Lamai aanbevelen. Een redelijk kleinschalig (50 kamers ofzo?) hotel, redelijk nieuw (vijf jaar geleden gebouwd), en veel waar voor je geld. Comfortabele kamer met airco, ruime badkamer met ligbad, erg goed bed, tv, minibar, etc. Heel mooi zwembad, niet zo’n vierkante bak maar mooi landscaped met tropische planten er om heen en een bubbelbad-deel. Toen wij er waren erg vriendelijk en professioneel personeel. Heerlijke sapjes bij het bad, top! Door de kleinschaligheid meer geschikt voor koppels dan voor families. Leuk voor een paar dagen romantisch relaxen.

Minpuntje is dat het niet direct aan zee ligt (zee is 2 minuten lopen). Maar het zwembad was een van de mooiere zwembaden die we op Samui zagen en dat maakte het voor ons meer dan goed. Verder ligt het dus op Lamai, minder druk/chaotisch als bijv. Chaweng, maar als je van echte rust houdt kun je beter ergens anders heen misschien…

Prijs in de zomer ongeveer 1200/1300 Baht/nacht geloof ik. Echt een koopje voor wat je er voor krijgt!