Ervaringen met het eiland Ko Samui

Ervaringen met het eiland Ko Samui

Plaats hier u reactie/ervaring betreft het eiland Ko Samui.
Omgeving, restaurants, bevolking, vervoer, accommodaties, stranden en meer…

Op Ko Samui ook leuke tijd gehad. Een dag of 6 verbleven in het Pavilion Boutique Resort in Lamai, een leuk resort pal aan het strand en wat mij betreft een aanrader. Lamai is wel erg toeristisch met veel barretjes e.d., maar iets minder druk dan Chaweng. Zoek je rust, dan kan je beter een andere plaats uitzoeken op Ko Samui en moet je niet in Lamai of Chaweng gaan zitten.

Het strand van Lamai is wel prachtig !

Koh Samui, heeft een der mooiste stranden van Thailandn Choeng Mon, Bo Phut, wat wilt een mens nog meer???

Groetjes

Ik heb in Lama South in een leuke bungalow gezeten. We zaten lekker uit het centrum dus was mooi rustig de mensen van de accomodatie waren zeer vriendelijk en met de taxi was je zo in Lamai of Chaweng, Lamai was tevens ook lopend te doen. Ik heb er iets meer dan 2 weken gezeten aangezien we voor de studie een onderzoek moesten doen! Super eiland met super leuke mensen! en een stuk beter dan Pattaya :wink:

Wij hebben op Lamai gezeten, zeker met kinderen tot ong. 16 jaar een heerlijk strand.ik vond de taxi erg prijzig op Samui, maar dat was dan eigenlijk het enige minpuntje.Een heerlijk eilandm en er is echt genoeg te doen voor wie zich verveelt

We zijn zeker al 6 maal op Ko Samui geweest en de eerste keer is zeker 10 jaar geleden toen was het er heel rustig maar4 jaar geleden is voor ons het einde gekomen voorwat betreft het prachtige eiland de reden is veel te veel mensen kroegen en al wat dat met zich mee brengt.We zijn in die tijd in het Chaweng Reagent geweest en in hetTongsai-Bay twee prachtige hotels.Het eiland is heel mooi als het per brommer of een jeep verkend en dat is zeker de moeite waard.Dus als je voor je rust gaat moet je eerst je goed laten voorlichten waar het rustig is.
Rob.

We zijn nu 2 keer op samui geweest 8 jaar terug en dit jaar. Beide keren op pavilion samui boutique resort in Lamai. Hotel vonden wij erg achteruit gegaan t.o.v. 8 jaar terug. Toen was het veel kleinschaliger en gezelliger.
Vooral de service tijdens ontbijt vonden wij bedroevend slecht.
Lamai is ook veel veranderd de hoofdweg door de plaats was toen nog onverhard. Maar het blijft een leuk plaatsje. Strand van Lamai is ook nog steeds mooi.

… Ik heb de leukste tijd gehad bij het Fairhouse Beach Hotel aan het Chaweng-Noi strand. Dit ligt net even onder het Chaweng beach, dus niet druk maar wel in no-time in het toerische-centrum, mocht je daar behoefte aan hebben.

Wij hebben vorig jaar een paar nachten in het Pavilion Samui Boutique resort in Lamai beach geslapen en vonden het een waar paradijs. Wat een mooie kamers en dan hadden wij nog de meest eenvoudige. Lamai was inderdaad best toeristisch maar OK, wij hebben een leuke tijd gehad en gaan dit jaar terug. Nu verblijven we in het Fairhouse beach resort in Chaweng Noi dus het is fijn om te lezen dat er een positieve reactie is.

wij komen nu al 6 jaar 2 keer per jaar op samui en blijven dan gewoon in een huis,chaweng en lamai ver achteruit gegaan veel te druk met mensen die alleen maar zuipen en zo wij gaan nu voortaan naar het vaste land waar nog plekken zijn wat niet zo toeristis is en zo duur het bier in chaweng is al duurder als in holland 6 weken geleden maar het blijft een prachtig land sawadeekrap

iemand ervaring met het malibu beach resort op chaweng beach?

Doe mij maar Bo Phut!

@ Joenie:
Was daar in 2005 - Het is een beetje verouderd budget hotel - de kamers (Superior B) zijn groot genoeg voor 3 personen en de bedden waren perfect. Het ontbijt is niet om over naar huis te schrijven, daar er weinig variatie is. Voorts is het rustig gelegen en toch midden in het centrum. De receptie stelt niet veel voor (hutje op het terrein).
Als je de hectiek bij de hand wilt hebben en het bovenstaande in acht neemt, dan is dit een prima onderkomen.

Tip: voor een meerdags verblijf kom je tot 30 juni in aanmerking voor extra dagen.

Groet,
Joe

ok dan…
ik stel ook niet zo heel veel eisen…ik ben in thailand dus gezellig is het toch wel…
ben 5 dagen op samui nl.

bedankt joe

In februari 2008 waren wij, als afsluiter na een verblijf van drie maanden in Thailand, ongeveer drie weken op Koh Samui. We verbleven aan de noordkust, in het plaatsje Mae Nam, wat een van de rustigste kustgebieden van het eiland is. Het kostte geen enkele moeite om een guesthouse te vinden, er waren er volop (vaak in de vorm van bungalowtjes) en we konden ook flink onderhandelen over de prijs. Niet alleen prachtig strand, maar ook een interessant achterland, we hebben vele wandelingen gemaakt het binnenland in (wel ´s morgens vroeg vertrekken en rond twaalf uur terug!). Verder het eiland verkend met de ´deeltaxi´s´, die je overal kunt aanhouden en waar je voor 20 Bath een heel eind mee kunt komen.
Bo Phut was ook wel een van mijn favoriete plaatsjes. En zéker een excursie maken naar het Angthong National Marine Park, schitterend!

hallo allemaal.
ik woon zelf in lamai.
vind daar de stranden toch mooier dan in chaweng.
chaweng is in de loop der jaren,vies en druk geworden.
is helemaal vol gebouwd.
lamai, is schoner netter rustiger.
ook de stranden.:zon02:

Mooiste stranden van Koh Samui zijn:

1. Thong Krut
  2. Mae Nam
  3. Bang Por (beckham beach)

persoonlijke mening :zon:

Ben in 2006 op Koh Samui geweest in april en in augustus totaal voor 6 weken verbleef op Chaweng en Lamai en wat rond toeren over het eiland vond het er fantastisch,verneem via de Thaise krant alleen dat de criminaliteit er toe neemt(Dailynews,Thairath online newspaper) van die italiaanse toestanden hit en run met scooter(je tas) en was zelf getuige ten tijde van mijn verblijf van een oost-europese wisseltruc(was geen Thai) met een andere vakantieganger uit Duitsland, trouwens Koh Chang is ook geweldig.

Ik ben in het noorden geweest, big buddha beach. We sliepen bij Shambala… echt super. Eenvoudige hutjes, maar goede sfeer met hangmatten, grote chillkussens en heerlijk eten. Super service.

We hadden een brommertje en zijn zo heerlijk het hele eiland over gereden, stuk beter dan elke keer een taxi. Dat gevoel van vrijheid is heel fijn.
Wat ik wel een nadeel vond is dat bijna het gehele eiland een weg langs vlakbij het strand loopt waardoor je ook bij een romatisch diner op het strand de auto’s nog langs hoort rijden. Maar misschien hebben we dit wat minder getroffen.

De periode dat ik er was (november 2007) was vlak voor het hoogseizoen, veel lege restaurants. Jammer hieraan is dat ze evenveel personeel hebben rondlopen en je dus teveel aandacht krijgt, bijv. na bijna elke slok je biertje bijschenken. Maar wel lekker rustig op het strand!

Hallo riekse,
Wij, ouders en dochter van 18 jaar willen onze vakantie afsluiten met een bezoek aan Koh Samui. Zitten nog te twijfelen tussen het hotel chaweng regent beach resort in chaweng en hotel paviljoen samui boutique resort in lamai. Heb je voor ons wat tips? Wij verblijven daar in de zomerperiode ongeveer van 11 tot 18 juli. wat zijn de voordelen van chaweng of lamai?
En kan je vandaaruit ook snorkelen?
Welk plaatsje is met name voor mijn dochter van 18 het gezelligste om te verblijven?
Graag je reactie,
Groetjes en alvast bedankt
Jeanette