In april 2012 ben ik van plan om naar Koh Samui te gaan voor 3 weken. Ik zou eerst met iemand samen gaan, maar hij is zijn baan kwijt door de recessie, en nu zal ik dus alleen “moeten” gaan.
Ik ben nog nooit alleen op stap geweest, dus dit wordt een heel avontuur. Ik wil graag naar Koh Samui, omdat ik daar best wel goede verhalen over hoor. Ik wil dan 3 weken op 1 plek blijven en van daar uit wat uitstapjes maken.
Is dit nog steeds goed te doen, om als vrouw van 46 alleen op stap te gaan naar Koh Samui? Zeker omdat ik ook nog een lichte handicap heb aan mijn rechterbeen…
De afgelopen jaren ben ik 3x naar Indonesie geweest met mijn reismaatje, waarvan we 2x op onze manier gebackpacked hebben. Thailand is mij totaal onbekend en je hoort goede maar ook minder goede verhalen.
Was ik met mijn reismaatje geweest hadden we ook zeker gaan backpacken omdat hij mij ook wel kon helpen om bijvoorbeeld met de rugzak een bootje in te stappen etc.
En wie heeft er tips voor goedkope accomodatie?? Zo van rond de 10 tot 15 euro per nacht?? Is Lamai beach een goede keus? Is er een apotheek daar voor het geval je antibiotica nodig hebt?
Alvast bedankt, al heb ik natuurlijk nog wel even de tijd, maar ik lees zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie,
Dit is heel goed te doen hoor…het is een prachtig eiland met ruim voldoende accommodatie voor 10/15 euro per nacht. Er zijn plenty guesthouses te vinden voor dat geld die ook goed zijn. Lamai Beach is een touristische strandbestemming op Koh Samui dus voldoende te beleven. En maak je geen zorgen over apotheken aldaar want die zijn er ook in overvloed aanwezig.
Heb je toevallig nog tips of namen van hotels of bungalows? Als ik op internet naar accomodaties kijk is het allemaal best wel duur… Of moet ik er gewoon heen gaan, en dan… Stel dat er niks is, of ik word bij iets duurs gedropt, dan zit ik. Het lukt me maar niet om de goedkopere hotels te vinden op het internet…
Als ik wat namen weet, dan kan ik dat tegen de taxichauffeur zeggen… Toen we naar Bali, Lombok gingen kreeg ik veel sneller de goedkopere hotelletjes te vinden.
Verder wil ik ook de rough guide van thailand kopen. Alle tips en weetjes van Koh Samui zijn voor mij dus heel handig.
Ik kan niet zelf scooter of fiets rijden, en ook geen hele lange einden lopen. Zal dus veel van de taxi of bemo afhankelijk zijn, is dit ook goed te doen op koh samui? En kan je er leuke dagexcursies boeken? En hoeveel ben je dan ongeveer kwijt??
Op Samui heersen de hoogste taxi scam rit prijzen welke je maar kunt bedenken niets met de meter maar gewoon onderling afgesproken rit prijzen althans in 2006 en 2007 maar vermoed dat dit niet veel veranderd is welliswaar een fractie van wat wij hier gewend zijn maar voor een stukje van niks op Samui rij je bvb elders tientallen kilometers.
Dus is het waarschijnlijk dan beter om bijv in Lamai een hotelletje te zoeken, dat je meer kan lopen zelf…Dan heb je waarschijnlijk meer onder handbereik…
Bedankt voor je reactie, want dit kan ik dan vast incalculeren…
Wat ik mij nog denk voor de geest te halen dat het zeg maar instap tarief standaard 200 bath was want ze hanteren op het eiland dus geen meter, terwijl dat normaal op 35 bath begint en dan gaat gewoon de meter aan.