Goedendag wij gaan gezien de situatie ipv 4 dagen stopover Bangkok gelijk door vliegen naar koh samui, is het prijs niveau tegenover Bangkok hoger in Koh samui?
Wie heeft er tips voor,
massage in koh samui, wie heeft leuke adresjes?
Elephant tour en andere leuke excursies in koh samui waar kan je ze het beste boeken?
Je kan toch vanuit koh smaui naar koh tao?
Wij gaan in september richting Thailand, maar wij gaan waarschijnlijk niets huren. Zelf op veiligere plaatsen wil ik het risico niet lopen… t is tenslotte vakantie, hé…:zon02: Voor het geld dat een taxi maar kost zal ik dat niet laten.
op samui kun je het zo duur maken als je wilt je hebt bungalows voor 300 baht tot 40000 baht of meer.
excursies kun je bij elk reisburo,en er zijn er zat, boeken.
Ik zou toch wel een scootertje huren…op taxi’s kun je soms lang wachten…dat is daar echt niet zo als in bijvoorbeeld Bankok ofzo! Op koh samui geeft een scootertje je vrijheid en een echt vakantie gevoel…je kunt alles zelf verkennen en het kost zowat niks (zowel de huur niet als de benzine). Kijk wel uit in de bochten…vaak ligt er veel zand en je zult niet de eerste zijn die vol onderuit gaat…rijden met beleid dus!
Op chaweng enzo zitten zoveel kleine reisburootjes…daar kan je alles boeken, van olifant tot bootticket naar Koh Tao.
Veel plezier…ik ga volgende week die kant weer op! Ik raad je het BBC sunset restaurant vlak bij de Big Buddah Pier aan…lekker heen karren met je scootertje
Koh Samui is wel redelijk te vergelijken met Bangkok maar zoals souveniers die zijn stukken duurder vanwege de vele toeristen die er komen.
Chaweng is het drukste gedeelte van Koh Samui veel te doen en alle dingen te vinden. Lamai is de 2de plek van Koh Samui ook druk maar wel iets rustiger dan Chaweng.
Je hebt nog vele rustigere plekken ik verblijf meestal in Bophut en dan in het Ibis Hotel ik hou persoonlijk niet van de drukte. Het ibis hotel heeft een gratis shuttle van en naar Chaweng.
Massage kan ik je niet bij helpen en olifantentour ook niet.
Verder kun je inderdaad met de boot van Koh Samui naar Koh Tao is ongeveer 2.5 uur varen. Dit kan met Seatran en Lomprayah via google te vinden. Je kunt op hun website de tickets ook boeken mocht je dat willen.
Ik ga ook naar Koh Samui, zit in het Noorden,tussen Mae Nam & Bo Phut, schijnt het rustige gedeelte. Ik wil ook op en neer naar Chaweng, is dit te doen met de scooter? Of beter een taxi?
Stel dat je een ongeluk krijgt met je scooter, wat zou je dan aan boete moeten betalen? Moet je voor het huren een contract tekenen?
Ik ben niet echt zo’n fan van het afgeven van mijn paspoort, ach we zullen het allemaal wel zien. Weet je toevallig ook of het te doen is om van het Maenam naar Chaweng te rijden op een scooter? :vak01:
Paspoort is standaard in Thailand als je dat niet doet krijg je de brommer ook niet mee. Wij huren zelf altijd in Koh Tao een Quad die huren we voor zo’n 11 weken wij zijn dan 11 weken ons paspoort kwijt niets aan te doen maar tot nu toe is het altijd goed gegaan.
ik huur altyd met een copy van men paspoort.er zijn plaatsen zat waar ze scooters verhuren,en ben je toevallig op n plaats waar ze da niet willen dan ga je gewoon bij de buren…Vind het fijn rijden daar met een scooter
Gewoon een scooter huren hoor…dan krijg je veel meer het vakantiegevoel…je kunt overal even stoppen…heerlijk!
Het kost erg weinig…als ik me goed herinner rijd je op 100 baht bijna de hele dag rond…duss…
wel goed uitkijken…(links rijden bijv)
en savonds rijden ze er vrij hard…
de scooters gaan wel hard…dus niet vol gas…haha…
Bij de watervallen(naam ben ik even vergeten) in de buurt van big buddha kun je een ritje op een olifant maken…
Voor diegene die naar samui gaan raad ik een middagje jungle club aan…
Gelegen op de weg tussen chaweng en lamai…
Zijweggetje steil naar boven en je hebt een werelduitzicht over samui…
zwembad en loungebanken zijn er ook…top!
Hoi!
Wij zijn afgelopen zomer ook op Koh Samui geweest. Een aanrader is inderdaad gewoon een scooter huren, dan kun je in bijna 1 dag het hele eiland rond. Wij hebben een scooter bij ons hotel gehuurd, hoef je ook geen paspoort af te geven. Kaart van Koh Samui erbij, kijk wat je wilt zien en plan je route! (kijk naar wat excursie buro’s aanbieden en doe dezelfde route!) Wij zijn zo ook op de bonnefooi naar het olifantenpark gereden en hebben een tocht gemaakt, verder de grandmother and father rock gezien, Watervallen (3 stuks), Big Buddah, mummified monk, diverse tempelcomplexen etc. Meeste excursies doen ook dezelfde plekken aan. Met je scooter kun je ook nog eens diverse mooie stranden en romantische plekjes bezoeken. Als je gewoon rustig rijd, kan er bijna niets gebeuren!
Verder zijn we vanaf Koh Samui met de ferry naar Koh Tao gegaan en hebben we er 3 dagen doorgebracht.
Het prijsnivo op Koh Samui vonden wij hoger dan in Bangkok, op Koh Tao weer lager.
Massagesalons heb je op Koh Samui ten overvloede!!
Veel plezier met plannen!
Voor meer info zie onze website: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl
Het is heerlijk om daar een scooter te huren, de wegen zijn goed aangegeven. Ko Samui is duurder dan Bangkok qua uitgaven. Ko Tao is echt een aanrader voor rust en prachtig snorkelen en duiken. Zeer goede (drukke) bootverbindingen.
Alles gewoon zelf doen met je scooter, de excursies zijn veel te duur naar gelang wat je ervoor krijgt.
een scooter is inderdaad heerlijk om mee rond te rijden, lekker koel de vrijheid en goedkoper dan excursies. Alleen zijn er een hoop mensen die zich niet realiseren dat zo’n scooter een motor is en als je een ongeluk krijgt,hoeft geen eens jou schuld of fout te zijn.
dat dan de ellende kan beginnen, als je geen motorrijbewijs hebt er een grote kans is dat je verzekering niets betaald aan event. ziekenhuiskosten, en die zijn in de prive ziekenhuizen niet goedkoop en schade aan de motorbike.
misschien komt het negatief over maar heb al zoveel ellende gezien.