Auto huren wel/niet koh samui

Wie o wie kan ons helpen met beslissing nemen om wel of niet een auto te huren in koh samui, is alles per taxi te doen of echt beter im eigen auto te huren.
Is het wel veilig om als toerist iets te huren of raad je het af!

Dank julliewel

wel of niet huren is een lastige.
heb je ervaring met links rijden want daar begint het mee.
hou er rekening mee dat je in thailand bij een ongeluk als buitenlander vaak de schuld krijgt.
vraag bij de huur vd auto of er een verzekering bij zit,vaak niet en dan draai jij voor alle schade op en die bedragen kunnne behoorlijk oplopen.

Als je je perse zelf wil verplaatsen zou ik een scooter huren. Hebben wij ook gedaan op Koh Chang. En dat is het één na grootste eiland en makkelijk te doen met scooter!

voor motorbikes geld hetzelfde als met de auto en heb je een rijbewijs voor de motor zo niet hou er dan rekening mee dat je reisverz hoogstwaarschijnlijk niets zal betalen in geval van een ongeluk

gaat ons echt alleen puur om de huur van een auto, we zijn geen motor rijders :wink:

Jij slaat Bangkok over omdat je kennelijk de protesten wilt ontlopen, jij bent dus kennelijk iemand die niet zo dol is op risico’s. En nu moet je weten dat je van die hele protesten niets mee krijgt wanneer je de hotspots uit de weg gaat. Ik zou het beoordelen als een zeer gering risico om naar Bangkok te gaan.

De risico’s die je loopt als actief verkeersdeelnemer in Thailand daarentegen zijn in vergelijking met hier extreem groot om nog maar te zwijgen van de vervolg-ellende die je dan krijgt. Heeft niets te maken met jouw eigen rijvaardigheden, maar alles met het grote aantal gestoorde (liefst ook dronken) malloten die in Thailand aan het verkeer deelnemen.

De score van gisteren (maandag) in Thailand: 47 verkeerdoden (in NL 800 per jaar!) en 638 slachtoffers in het ziekenhuis. Need I say more. Nu ben ik niet zo bang uitgevallen en heb al in heel wat landen op de wereld gereden. In Thailand zal ik dat nooit doen ook al woon ik er alles bij elkaar al meer dan een jaar.

Gewoon erg voorzichtig doen en dat dan vooral op plekken waar het druk/gevaarlijk is. (druk zag je op Koh Chang amper, gevaarlijk wel)
In ons geval konden we kiezen, een kromme rug door een song taew, lopen of een scooter (heb geen autorijbewijs) Gewoon de kop erbij houden en geen gekke dingen doen met een scooter. Maar neem aan dat ieder weldenkend mens dat zo doet.

In een drukke stad zal ik overigens nooit zelf rijden! Voor te voet oversteken in Bangkok heb je al 9 levens nodig;)

Aha, tja dan word het een ander verhaal. Heerlijk een motor! Helemaal daar, lekker verkoeling (of je moet de airco in de auto net zo fijn vinden;))

op samui is het wel druk met verkeer

er vallen inderdaad veel verkeersdadoden.
rond songkran vallen er altijd een hoop xtra doden.

weerhoudt me niet om gewoon zelf lekker rond te rijden met de auto

Scootertje huren…

Het **openbaar vervoer **op Koh Samui wordt geregeld door ‘pick-ups’, een soort kruising tussen een minibusje en een omgebouwd camionnetje.

Je kunt natuurlijk ook een **auto **of motor huren, wat je meer vrijheid geeft.
gegroet:georgessiam.