Met de auto of het openbaar vervoer?

Doorkruisen jullie Thailand met de auto of nemen jullie het openbaar vervoer om terplaatsen te geraken?
Stem hierboven in de peiling,en hieronder kan je eventueel je stemgedrag uitleggen!!
gegroet:georgessiam.

Vroeger met de auto,maar de schrik zit er in dus hou ik het maar op de motor.De laatste keer keer de Isan route gevolgd van Buriram tot het eindstation Khon Kaen.

Vorig jaar deden wij het met openbaar vervoer, scooter (technisch motor, want 125CC) en fiets. Dit laatste was zeer leuk, maar wel zwaar vanwege de hitte en vochtigheid.
Dit jaar gaan we zeker weer met de scooter rondtjeezen…

Ik vond het openbaar vervoer in Thailand echt prima en relaxt reizen.

ik reis in thailand altijd met het prima openbaar vervoer, als ik in een stad of regio blijf voor meerdere dagen huur ik ter plaatste meestal een scooter

Veelal met de auto, straks weer van Bkk naar Yasothon en van daaruit weer terug naar Hua Hin, en hoogstwaarschijnlijk van daar uit naar Chiang Mai en van daaruit weer terug naar Bkk en dan met het >>> weer naar Nederland.

:chin:groote af standen met de auto of ik rij zelf of iemand van de familie en/ of kennissen Als naar de grens met Cambodja ga vaak met de bus en in Bangkok vaak achter op een Brommer of taxi meter:THAILAND::cambodia:

Gebruiken eigenlijk altijd het openbaar vervoer het is relaxt en je ziet ook een hoop :wink: Indien we naar ‘‘huis’’ gaan dan gaan we wel met de auto aangezien er geen bussen gaan naar Bak Dong (maar dan rijden we niet zelf maar de familie) :chin:

Wij doen alles met openbaar vervoer, is goed en betrouwbaar.
Zelf rijden met een auto doe ik niet, met een brommertje wel.
Vroeger een paar keer een busje met chauffeur gehuurd, maar dat was ook geen succes, heeft me heel wat grijze haren gekost.

Beste georgessiam en de reizigers die geraakt zijn door de reisvirus
Eerst zou ik me even voorstellen…ik ben een ongeneeslijk ziek getroffen door de reismicrobe…dus iedereen weet dat het einde is fataal ! hihihihihi
Ik reis zo lang en zo ver mogelijk, zelfs Papua New-Guinea staat op mijn lijst, naast de andere 25 bestemmingen.
“Back to business”: ik heb gestemd voor auto en openbaar vervoer. Allebei geven je de mogelijkheid om je eigen baas te zijn; de Thaise bussen zijn elegant, heel proper, met A/C, ze maken regelmatig een halte om iets te eten, een sigaretje roken, enz. Je bent toch een beetje afhankelijk en ermee bedoel ik hun uren van vertrek en aankomst en traject.
Met de auto ben je zo vrij als een vogel, maar het kost natuurlijk wat meer dan een bus, dat weet ook iedereen. En zeker in Thailand waar de wegen ( ik heb niet alle wegen gezien) zijn ronduit heel goed.
Dus, de keuze is aan u…er…neen, aan uw vermogen !
Groetjes:smile:
Sopirla

De wegen zijn over het algemeen goed in Thailand, misschien wat minder glad dan westerlingen gewend zijn. De bewegwijzering op de meeste wegen is ook vertaald in het Engels,wat ook een pluspunt is om met de auto het land te verkennen,Sopirla!!
Oja mag ik je veel suc6 wensen als nieuwe forumbeheerder van het Roemenie-Forum!!
groetjes:georges.
Moest je af en toe iets kwijt over Thailand of over iets anders: bv: het dagdagelijks leven(in jou geval wespen plaag)kom dan gerust langs aan den toog in het reiscafe van het Thailandforum!
groetjes:georges.

Rond en in de meeste woonwijken kennen wij in Nederland verkeersdrempels te Thailand over het algemeen gaten in het wegdek verreist toch wat meer aandacht dan een drempel, met regen doemt daar toch ook weer de aquaplaning op moet daar toch altijd even op overschakelen aangezien hier vrijwel alles uit ZOAB bestaat.

Ik ga het zeker doen !! Het is altijd interessant andere mensen te ontmoeten, met andere ideeën, frisse golf…

Ik denk dat, als je geen F1 wilt houden op plekken waarvoor niet geschikt zijn, kan toch geen probleem opleveren…of wel?
Groetjes
Sopirla

Opzich hoef je voor aquaplaning en met je wiel in een kuil geen F1 snelheden te behalen, maar wel een punt van aandacht!!!

Tja, als je zegt, dan moet men maar aandachtig zijn ! Maar als je ooit op vakantie gaat naar Costa Rica ( “of course” individueel, maar een 4x4 is bijna verplicht), dan gaat je leren wat “aandachtig” betekent.
Daar, buiten de toeristische “Carretera Americana” heb je de keuze tussen een grote kuil en nog een grotere kuillol2
De wegen in Thailand zijn een paradijs als je een vergelijking wilt maken met Costa Rica. Echt waar. Maar de flora en fauna overtreft alles.

Ben nog niet in Costa Rica geweest dus kan niet oordelen maar mijzelf wel inleven, maar op plekken geweest in Thailand waar een leerdammer kaas minder gaten heeft dan de weg.

lol2
Zie je? Met de auto gaat je dingen meemaken die de georganiseerde reizen je niet kunnen geven.
Spijtig voor de leerdammer kaas (zeer lekker) !

En mag ik iets vragen? Wat is eigenlijk de project voor Hua Hin ?

Dat is een huizenproject te Hua Hin Thailand.

www.subsirihuahin.com is de website.

Wij staan op de aankomende SecondHome beurs te Utrecht.