Met de auto of het openbaar vervoer?

Ik heb vandaag m’n rijbewijs gehaald en vertrek binnen een maand naar Thailand, maar ik denk dat ik toch maar nog wat meer ervaring op doe voor ik daar ga rijden…:retard:lol2
Hoe zit het eigenlijk met de huur van een auto in Thailand? Wat kost dat gemiddeld per dag/week?

Het is heel simpel om achter te komen: bijvoorbeeld (wat ik doe) gaat je op internet en je tikt in “Thailand car hire” of “Thailand rent-a-car”; vergeet niet 2 zakken: 1) je bent in Azië, dus onderhandel over de prijs ; 2) als je van plan bent om de auto te huren aan de luchthaven, in Bangkok, de tarieven zijn duurder dan als je je auto huurt van een andere “office” van dezelfde maatschapij. Ook plaatselijke “rent-a-car” zijn meestal goedkoper dan de grote “Avis”, “Hertz” en consorten.
Ook, de prijs hangt af van de periode: tijdens laag seizoen, zijn de tarieven natuurlijk lager, en als je de auto huurt voor een langere periode + onderhandelingen, moet je toch een goede “business” doen.
Als ik je was, zou ik de firma mijn auto laten brengen ( gedaan in Costa Rica) aan de ingang van mijn hotel. Het is gemakkelijker dan zelf in de chaos van Bangkok zelf te rijden.
Als je iets vindt die je meevalt, laat ze een prijsofferte maken en de definitieve prijs (in detail) per e-mail naar je opsturen. Druk het af en niet vergeten mee te nemen; soms hebben ze een kort geheugen (?!)

joh dat valt in thailand niet op als je niet kunt rijdenlol2lol2

maar gefeliciteerd!!

Een andere en gemakkelijker alternatief is de openbaar vervoer. De bussen zijn goed (geen rammelkasten!), comfortabel, ze stoppen om de twee uren ongeveer voor een pauze (eten, drinken,sigaretje roken) en niet duur.
Aan u de keuze.
Groetjes
Sopirla

Merci voor de tips Sopirla!
Het onderhandelen in Thailand ken ik al wel hoor, ik was er vorig jaar ook een maand :wink:
En de chaos in Bkk zal ik zeker niet in een auto doen, gewoon oversteken is hier vaak al levensgevaarlijk!lol2
Ik denk niet dat ik daar dit jaar al zal autorijden (nog te weinig ervaring), maar ben wel benieuwd naar de gemiddelde prijs. Voor een scooter betaal je bvb tussen de 150 en 250 Bht/dag…

Hehe, is me met jouw motor toch ook gelukt, hé? :wink: lol2lol2lol2

Heb het niet meegemaakt dat er viel te onderhandelen met de prijs van het huren van een auto bij Avis of Rent A Car, wel dat je drommels goed de auto vooraf moet inspecteren samen met de medewerker en ook achteraf want ze proberen je toch een krasje of iets aan te smeren ooit een keer of 2 gedaan in 2007 Toyota Fortuner via Avis.
Verder ook eens in 2006 een Toyota Fortuner gehuurd op Samui via een gewoon verhuurbedrijf kosten 1000 bath voor 24 uur.

Beste Thailand liefhebbers
Soms is het zo dat je moet je wagen zelf inspecteren en aan de bediende vragen om alle krassen en defecten te laten aanduiden op een schema van de auto, plus zien dat alle papieren nog in orde zijn (verzekering, enz).
Ik heb niet een keer meegemaakt dat eens de wagen terug, het enige die hun interesseert is als de tank vol is (zie reis west USA, Costa Rica, Isla Margarita - Venezuela).
Zoals ik nog geschreven heb, veel hangt van de maatschappij zelf. Als je, bijvoorbeeld in de regenseizoen gaat (alle gewone toeristen mijden dit seizoen en het is eigenlijk onterecht), alles valt te onderhandelen via e-mail. De “inspectie” van de auto gebeurt ter plaatse en je wijst hun alle krassen en defecten, die ze verplicht zijn om te noteren.
Als je nog vragen hebt, “just shoot” !>>>
Groetjes
Sopirla

De auto wordt vooraf idd volgens een formulier de medewerker en de huurder geïnspecteerd op mogelijke oneffenheden maar bij afleveren lopen ze bijna met een loep er langs, de eerst keer haalde de auto en bracht hem terug bij Don Muaeng moest met volle tank het grootste probleem was dat ik vrijwel geen tankstation meer tegenkwam dan behalve plotsklaps ergens wat te laat was om af te slaan kortom tank niet helemaal vol en dat gaf me een gezeik, de tweede keer maar dan op Suvarnabhumi hoefde hem niet meer af te leveren met volle tank kreeg hem ook mee dat ik met de billen bij elkaar zat opzoek naar een tankstation.

Tja, miserie komt je overal tegen, in de hele wereld; en als ze zien dat je emoties hebt, dan spelen ze op, natuurlijk.
Maar het is aangeraden om de tank te vullen en de auto van binnen en buiten te kuisen (zie Costa Rica) en daarna, kijkt geen kat of het in orde is of niet !
Eigenaardigheden !

Het is meer het idee om mensen idd te attenderen juist waar je op moet letten dus het afleveren door hun met de Franse slag maar het inleveren daar wordt ruim de tijd en inspectie voor genomen door hun, dus in beide gevallen goed OPLETTEN, en begrijpelijk want als de medewerker wat over het hoofd ziet zal hij het wel op zijn bordje rijst krijgen.
De auto altijd ervoor even laten wassen binnen en buiten voor die circa 150 bath hoef je dit niet te laten.

Ik maak gewoonlijk een filmpje met mijn mobieltje als ik een motor huur Jan,en nu komt een vlaamse gezegde!! van deze boer geen eieren!! mij zullen ze niet in de zak zetten!In iedergeval je kunt niet voorzichtig genoeg zijn als je een auto of motor huurt.Altijd zien dat er geen mankementen aanwezig zijn.
Heb jij dat filmpje ook gezien met de “jetskies” waar de Amerikaan aan de stok kreeg met een bende malloten(denk wel dat het hele gebeuren in scene was gezet),maar kom stel je is voor als je in die situatie kom?Niet iedereen kan een bedrag van (dacht 30000bath Jan???)ophoesten om van een doorroeste jetski een nieuwe kaderment te betalen.
Voorzichtigheid is de moeder van de porcelijnen kast!(wat heb ik vandaag allemaal met die gezegdes(denk dat ik zat aan het worden ben)mijne 4de kriek al.

yyyyeeeessss!

Maar allij manneke we zijn niet allemaal uit den zelfde klei getrokken voor mij geldt idem dito dat ik alert ben, maar voor de goed gelovigen onder ons wie misschien toch een tikje naïef worden in het land waar men zo prachtig en mooi kunt lachen :cheer:

Men moet zich niet laten verleiden door een lief glimlach en vriendelijk zijn: denk aan de “pick pockets”, dieven van allerlei nuances…mensen met slechte bedoelingen…ze gebruiken juist dezelfde tactiek …ben ik juist bezig?

Gij bent goed bezig, in den Nederland noemen wij dat “gij zijt gepokt en gemazeld”:beef:

lol2lol2lol2