Met de auto of het openbaar vervoer in Thailand?

**Doorkruisen jullie Thailand met de auto of nemen jullie het openbaar vervoer om terplaatsen te geraken?
Stem hierboven in de peiling,en hieronder kan je eventueel je stemgedrag uitleggen!!
**

http://goodpath.ru/wp-content/uploads/2012/10/thailand-bus-.jpg

Afhankelijk van de lengte heb ik gekozen voor openbaar vervoer en auto.
Bijvoorbeeld; BKK - CM zou ik zeker per openbaar vervoer (trein) doen, maar vanaf Arranyaprathet naar BKK kies ik voor de auto (met chauffeur).

wij gaan altijd met het openbaar vervoer :varen:, of taxi, zelf rijden vind ik geen optie, kleinere afstanden pakken we de scooter

Nou als ik alleen ben dan huur ik gewoonlijk in Bangkok een motor om me te verplaatsen.
Indien mijn vriendin al in Bangkok is,tja dan word het vliegtuig of taxi,ik haat lange busreizen zoals van Chiangmai naar Nong Khai.
Je bent dan al 14uur onderweg en af en toe stop de bus 20 minuten aan een busterminal.(juist genoeg om 2 sigaretten te gelijk op te steken.) echt niet mijn ding.

Weliswaar heb ik de optie openbaar vervoer aangekruist. Strikt genomen is dit slechts gedeeltelijk de waarheid. De vraagstelling maakt geen onderscheid waar het bijvoorbeeld de afstanden van de te ondernemen reizen betreft. En dat beïnvloedt en bepaalt wat mij betreft vaak de keuze van de wijze van vervoer. Voor langere reizen wordt in het merendeel van de gevallen gekozen voor openbaar vervoer en dat betekent dan tevens meestal een binnenlandse vlucht.
Voor wat kortere afstanden - of wel wat langere afstanden, maar beter per auto rechtstreeks bereikbaar dan per vliegtuig - valt de keuze meestal op de auto.
Later deze maand reizen we bijvoorbeeld voor een aantal dagen naar Hua Hin. Vanuit onze woonplaats (Trang) is dat niet echt ‘naast de deur’. Vliegen zou echter in dit geval betekenen eerst een vlucht naar Bangkok, om vandaar weer door te reizen richting Hua Hin. Met de auto is Hua Hin makkelijker en rechtstreeks te bereiken.
Afstand en (min of meer) rechtstreekse bereikbaarheid zijn derhalve vaak bepalend voor welk soort vervoer gekozen wordt.

Openbaar vervoer plus auto. Als ik bijvoorbeeld naar Chiang Mai of Kanchanaburi ga, eerst met het vliegtuig en dan ter plekke met de huurauto. Blijf ik dichter in de buurt of ga ik op familiebezoek dan gewoon met de eigen auto.

op de fiets is de mooiste manier om een land te verkennen en Thailand
is een prachtig land om door te fietsen

:chin:Als er familie rijdt met de auto anders de bus voor lange afstanden en in de stad achter op een scooter en/of met de taxi:dag:

Nou dat is ook een manier om het land te verkennen,je doet er wat langer over dan dat je dit doet met de auto of motorfiets.
Zelf bij gelegenheid neem ik ook wel eens de fiets om routes af te leggen van Chiangmai richting Lamphang !