Hoe beweeg jij je door Thailand? Neem je lekker relaxed een taxi (met privé-chauffeur/gids)? Of kruip je lekker achter het stuur in een huurauto? Of meng je je tussen de locals in het openbaar vervoer?
Ik ben benieuwd! Stem hierboven en laat eventueel hieronder een reactie achter.
Ik kan hier maar moeilijk antwoord op geven. Ik huur sowieso geen auto. Maar soms gebruik ik de Sky train, soms een tuktuk, soms een taxi, soms een trein en soms het vliegtuig.
Het ligt er gewoon aan wat de prijs/tijd verhouding is. Een tuktuk, of taxi in de spits in Bangkok is erg duur in verhouding tot de Sky train. Een vliegtuig is misschien duurder dan een (nacht)trein, maar levert wel een extra dag plezier op.
We zijn motorrijders en reeds thailandbezoekers. We vertrekken in juli 2010. We huren een lichte motor en maken daarmee dan - wat we “bloemekes” noemend, dagtrips van een aantal dagen. We mijden altijd grootsteden omwille van de chaotische toestanden in het verkeer.
We rijden hier in België met resp Pan European ST 1300 en Deauville NT650, in Thailand zijn het dan 125 cc- onze helmen nemen we mee van Belgie, ivm veiligheidsnormen èn hygiëne.
Vliegtuig, auto, bus, taxi, tuktuk, boot, skytrain. Maakt me niet zoveel uit…
Helaas zijn er maar weinig keuzemogelijkheden en kan er ook niet meer dan 1 mogelijkheid gekozen worden
Wij gebruiken voor de korte ritjes, zeg max half uur , lekker luxe een taxi met prive chauffeur. Of een TukTuk.
Voor de langere ritten maken wij gebruik van zogezegde mini vans, maar iets duurder als het openbaar vervoer… maar mooie busjes met airco. En je vindt ze op elk bus-station, op een andere plek als de gewone bussen. En je spaart zoveel geld uit, het is maar 10 bath duurder dan de gewone reguliere blauwe bussen (airco bussen incl. fles water).
De treinen zijn niet te vergelijken met de luxe wagons die we in Nederland gewend zijn. Een prima oplossing zijn de VIP bussen. Op die manier ging ik bijvoorbeeld van Khon Kaen naar Bangkok. Zes en een half uur reizen, warme maaltijd en drinken werd verstrekt en de grote luxe slaapstoelen zijn perfect. De prijs 329 Bath is nog geen 8 euro.
Zo gaan er bussen van Mochit (Bangkok), naar Chiang Mai en ander grote plaatsen. Van Khon Kaen (noord-oost Thailand) kun je naar Laos enz.
Een aanrader, goed en goedkoop.
als wij in thailand zijn doen wij heel veel te voet, verdere bestemmingen met een taxi of de bus
de prijzen zijn zo laag dat je van bangkok heel ver kan komen en weer terug
Het is een mooi land om er met de fiets of een motor te rijden.
Onze voor keur is dan ook im zoveel mogelijk te zien daar.
\de TUk,Tuk is in de stad een leuk vervoer middel, alleen zijn deze voor ons als europeaan een beetje laag:dag::dag::zon02::vak02:
Wij gaan 1 maand rondreizen met openbaar vervoer. Te voet waar het mooi is en à la minute zien we wel wat voorhanden is… Desnoods steken we onze duim op hé! Heb ik nog nergens op mijn reizen last mee gehad.
Met een rondreis hebben we een privé-bus met een chauffeur/gids die ook Engels spreekt. In Bangkok van alles op de motors na. Voor de rest met de nachttrein en als het niet anders kan een binnenlandse vlucht.
Ik reis toch het liefste lekker met de bus en trein.Je ziet nog wat en je komt vaak de leukste mensen tegen. Voor de lange stukken pak ik echter (indien leuke prijs) liever het vliegtuig.
ik heb anders aangevinkt omdat ik eigenlijk altijd gebruik maak van wat me het beste uitkomt en dit kan (en is) dus eigenlijk alle andere mogenlijkheden ook wandel ik veel en huur ik bijna overal wel een paar dagen een scooter
Als ik naar Thailand ga huur ik een auto, het liefst altijd de zelfde ( Toyota Fortuner 4x4).
De rede is dat ik het heerlijk vind om vrijheid te hebben en niet moet wachten op het openbaarvervoer ( wat ook zijn charmes heeft ).
Ben zelf een liefhebber van off-road rijden en dat doe ik dan naar hartenlust.
Het is heerlijk om door Thailand te reizen per auto incl Bangkok.
Nog nooit problemen ondervonden, ja alleen met de politie, maar goed een beetje dom kijken en met gebrekkig Engels kom je er weer vanaf.
Voor de rest een heerlijk land om per auto te verkennen.
Afgelopen kerstvakantie voor de eerste keer naar Thailand geweest.
We hebben een auto gehuurd en dat verliep erg goed allemaal.
Je bent lekker vrij om te gaan en staan waar je wil, de wegen zijn goed en op Bangkok na rustig.
Dankzij de tomtom overal probleemloos heen gereden, zonder was het waarschijnlijk wel moeilijker geweest.
in Bangkok met de skytrain en tuktuk. Van Bangkok naar Chiang Mai met de trein en voor de rest lekker een fourwheeldrive gehuurd. Daarmee kom je in de verste uithoeken van dit land waar het wegennet heel erg goed is !!!