Rondtrekken in Thailand: met de auto of openbaar vervoer?

In november willen we 3 weken gaan rondtrekken in Thailand. Zowel de heen- als terugreis vliegen we naar en vanaf Bangkok.
Wat raden jullie ons aan? Rondtrekken per auto of gewoon alles met het openbaar vervoer doen? Ik hoor het graag.

Het openbare vervoer is goed geregeld in Thailand, ik heb nooit anders gedaan!

Je hebt de keus tussen bussen, minibussen en (soms) treinen. Voor de nachttreinen is het handig wanneer je kaartjes een paar dagen vantevoren koopt, voor de andere vormen van vervoer is dat niet echt nodig.

Het openbaar vervoer is prima geregeld dus hier kun je goed mee reizen. ik zou niet zelf de drukte op gaan zoeken door zelf te gaan rijden. Het is daar beter geregeld dan hier.
Doe lekker ontspannen en neem trein, bus of boot.

Openbaar vervoer is prima te doen! en niet duur, ook kan je als je echt grote afstanden wil afleggen en niet te veel tijd kwijt wil zijn, gewoon een binnelandse vlucht nemen met air asia. Erg goedkoop en scheelt vele uren buszitten! (www.airasia.com)

of met nokair, zie [URL=“http://www.nokair.com”]www.nokair.com](http://www.airasia.com))
houd er rekening mee dat je bij nokair en airasia maar 15 kg ruimbagage mee mag nemen…en dat je bij airasia tegenwoordig moet betalen voor je ruimbagage…

Ik meen me te herinneren dat voor ruimbagage het bedrag van 50 Bath (aan de counter) moest worden neergelegd. Uit eigen ervaring kan ik meedelen dat overgewicht te betalen is. Wil je dat niet, ook door de counter werd ik aangemoedigd om het overgewicht als handbagage mee te nemen. Zag ik zelf niet zitten dus heb het betaald.

Groet,
Joe

Hallo Puckie,

Openbaar vervoer in Thailand is goedkoop en je ziet uiteraard veel meer. Je ziet ook hoe de Thai leven, een vrouwtje neemt haar levende kip mee de bus in, of in de trein komen de verkopers je frisdrank, een maaltijd of nootjes verkopen.

Dus wat je ook gaat doen, probeer minimaal eenmaal met de bus en eenmaal met de 3e klas trein (Daar zit de gewone Thai namelijk in) te reizen. Voor de sfeer alleen al.

Tja als je het noorden van Thailand zou willen zien en dan niet Chang Mai, maar langs de Mekong dan kom je met de auto op plekjes waar je met het openbaar vervoer niet zo snel komt. Maar je hebt maar 3 weken, dus daar kom je vast niet. Iik zou inderdaad met het openbaar vervoer gaan en eventueel tijd besparen door tussendoor te vliegen.

We zijn al verschillende jaren naar Thailand gegaan en met een huurauto onderweg geweest ,laatst van uit Hua Hin vertokken richting noorden en achtergelaten op Phuket.
Zou niet aanraden om van uit BKK te vertrekken(indien je maar 3 weken hebt;)),je geraakt er niet uit.
Met de wagen ga en sta je waar jij wil, de koffer is je kleerkast en oplag.
je komt dan ook op prachtige plaatsen waar je met de bus nooit komt.
Het openbaar vervoer is voor mij enorm tijdverspilling en gesleur elke keer aangezien we nooit lang ter plaatse blijven.
Maar moet zeggen openbaar vervoer is meestal wel een belevenis (maar autorijden ook:paranoid:)

1 like

Ik ga aankomende zomer 3 weken vanaf Bangkok rondtrekken en wil vanaf ayutthaya een auto huren en die na een tocht in het noorden daar weer afleveren om vervolgens nog naar hua hin te reizen. Dit doen we samen met twee kids en de vrijheid van zelf rijden lijkt me heerlijk. Nog tips?

:chin:zorg er dan wel voor dat je goed verzekerd bent en dat je als buitenlander(farang)bijna altijd de schuld krijgt als er iets fout gaat.
:dag:

Heey iedereen

ik ga in september 25 dagen naar Thailand samen met mijn vriend. Wij willen vooral vanaf Bangkok afzakken naar het zuiden. Heeft er iemand tips voor mij? Is het gemakkelijk reizen naar het zuiden? Moet ik iets op voorhand boeken zoals trein, hotels,… of alles daar ter plaatse vinden?

groetjes Isa

• Updated - - -

Is er ook tijd om in de 25 dagen Maleisië bij te doen?