Drie weken Thailand, en NU?

In de tweede week van oktober vlieg ik samen met mijn vriendin naar Bangkok om vervolgens drie weken door dit (naar horen zeggen) prachtige land te trekken. Het begin en eindpunt van de reis is Bangkok. Vervolgens wil ik twee week door Bali trekken. Nu kijk ik al een aantal maanden ‘als een groentje’ naar alle informatie die hier voorbij komt om wat informatie te verzamelen, maar toch is het erg lastig.

Waar houden wij van?
Zon zee strand, natuur en sport.

Waar houden wij niet van?
Erg veel cultuur en dagelijks veel reizen.

Het idee is dan ook om niet dagelijks door te trekken, maar om zeven maal 2a 3 overnachtingen te maken om vervolgens met het openbaar vervoer boot/trein/bus door te reizen. Ter plaatse willen we dan dagtochten met zon/zee/strand afwisselen. Mijn eerste vraag is: Is dit mogelijk in Thailand of worden de reisdagen dan te lang?

Mijn tweede vraag gaat over het openbaar vervoer. Wat is de meest betrouwbare en veilige manier van reizen? En aan wat voor kosten moet ik denken met betrekking tot 7 (complete) dagen reizen met het openbaar vervoer?

Mijn derde vraag gaat over de hotels/hostels, wij hoeven niet erg veel luxe, maar toch vinden we het fijn om sommige dagen in een hotel met zwembad en goed ontbijtbufet te zitten, is het verstandig om dit te reserveren via bijvoorbeeld booking.com of is het beter om dit ter plaatse te boeken.

Mijn vierde vraag gaat over de reistijd (2e week oktober tot eind oktober) Moet ik nog rekening houden met het (einde van het??) regenseizen.

Mijn vijfde maar belangrijkste vraag is: Wat zou jij me adviseren om voor route te maken in deze 21 dagen?! Ik lees zoveel informatie over alle eilanden/plekken in Thailand, maar heb geen enig idee wat wel/niet te doen is in een dag reizen.

Kan iemand mij helpen??

Alvast bedankt!

Groeten Marco

De meeste mensen beginnen met een paar dagen Bangkok dan reizen ze met de bus,trein naar Kanchanaburi,om vandaaruit richting Ayutthaya zo naar het noorden van Chiangmai te reizen.(ofwel met bus of trein)
Nadien nemen ze gewoonlijk een vliegtuig richting Bangkok ofwel met Air Asia prijs rond de 2100bath,dikwijls nog minder als er promoties zijn.
Ook Thai airways,en 12go vliegen richting Bangkok(het schommelt allemaal rond de 2000 a2200bath.
Ik heb hieronder een schema geplaatst,natuurlijk kan men ook een dag uit trekken in Ayutthaya om eventueel de oude tempels te gaan bezoeken(1dag verblijf)
Bangkok: 1 dag:Chatuchak market,klongbezoek,tempels:Wat aroun ,Wat Po ,dierentuin,als voorbeeld

Chiang Mai: 6 dagen (waarvan 3 dagen trektocht)Wat Doi Suthep,Doi Inthanon,bo Sang,mae rim,Samkampheng hotsprings,tempels binnen Chiangmai,avondmarkt.

Kanchanaburi: 4 dagen bezienswaardigheden:Kanchanaburi,kan men de hell pas,erawan watervallen,het oorlogkerkhof,de brug over de river kwai bezichtigen alsook raften.Kanchanaburi is heel gemakkelijk te bereiken,hetzij met bus of trein

Bangkok: 3 dagen:shoppen,damoen sadurak,Siam Ocean,fietstochten ect…

Koh Chang: 5 dagen:lekker eten aan het strand,jetskien,tripje met de motorfiets etc…

Van Bangkok naar Chiang Mai
Met de nachttrein in 13 uur, 2e klas (slaapcoupé). Boeken in een reisbureautje. Prijs: voor 690 - 750 Bath is het mogelijk.Natuurlijk kan men deze treintickets een dag van tervoren bestellen in het hualamphong treinstation.weekdagen geen problemen om af te reizen,weekend,moet je wel 2 dagen van tervoren je tickets bestellen!

Bus: V.I.P.-bussen zijn ok, maar je hebt er geen bed zoals in de nachttrein. Reisduur 9 uur. Prijs ong. 350 Bath.

Koh Chang
Op 5 uur rijden van Bangkok ligt het mooie eilandje Koh Chang. Bij een reisbureautje boek je een V.I.P.-bus en de overtocht met de ferry (prijzen variëren van 170-400 Bath, afdingen of rondshoppen). Vertrek vanaf Kao San Road.
Op Koh Chang zijn verschillende stranden. Vraag naar ervaringen van andere reizigers om een keus te maken uit het grote aanbod. Lonely Beach is relatief rustig, mooi strand, relaxte sfeer. In Lonely Planet staat slechts Treehouse Lodge. Dat is een sfeervolle plek, maar de hutjes zijn een eindje van het strand. Siam Hut is erg prima. Kijk ter plekke wat je bevalt.
gegroet:georgessiam.

Sorry maar Bali en Thailand? Volgens mij niet helemaal goed gelezen… Maar George heeft je een mooie route gegeven! Heb zelf de eerste keer, dat ik in thailand was, devolgende route gemaakt.

Dag 1 Bangkok
Dag 2 treinreis naar Chiang mai
Dag 3/7 Chiang mai
Dag 8 vliegen naar Phuket
Dag 9/10 Phi Phi eilanden
Dag 11/15 Ao Nang/ Railey Beach
Dag 16 reizen naar Koh Samui voor jou daarna naar Bangkok!

Ikzelf ben daarna nog naar de bovenliggende eilanden gegaan maar dit, tot Koh Samui was goed te doen met reizen, genieten en strand in drie weken!!

Succes in ieder gevalen mocht je nog vragen hebben…er zijn er genoeg om ze te beantwoorden!

Hi Georges,

Even een kleine update ivm Koh Chang:smile:

Hier op het eiland zijn geen jetski’s toegelaten, gelukkig maar :cheer:
Overal rust en vrede, dus ook geen banaan die wordt voortgetrokken door een speedboat!

Threehouse aan Lonely Beach bestaat niet meer sinds vorige zomer. je kan ze nog wel vinden aan Long Beach. Dit is aan de oostkant (lees de rustige kant) van het eiland.

Groetjes,

Wim

Gohh Wim denk dat het al meer dan 5 jaar is geleden dat ik nog in Koh Chang ben geweest.Mooi om te weten dat Tree house niet meer bestaat,(lonely beach)dat weten we weeral!
Bedankt voor je info Wim!:dag: