In de tweede week van oktober vlieg ik samen met mijn vriendin naar Bangkok om vervolgens drie weken door dit (naar horen zeggen) prachtige land te trekken. Het begin en eindpunt van de reis is Bangkok. Vervolgens wil ik twee week door Bali trekken. Nu kijk ik al een aantal maanden ‘als een groentje’ naar alle informatie die hier voorbij komt om wat informatie te verzamelen, maar toch is het erg lastig.
Waar houden wij van?
Zon zee strand, natuur en sport.
Waar houden wij niet van?
Erg veel cultuur en dagelijks veel reizen.
Het idee is dan ook om niet dagelijks door te trekken, maar om zeven maal 2a 3 overnachtingen te maken om vervolgens met het openbaar vervoer boot/trein/bus door te reizen. Ter plaatse willen we dan dagtochten met zon/zee/strand afwisselen. Mijn eerste vraag is: Is dit mogelijk in Thailand of worden de reisdagen dan te lang?
Mijn tweede vraag gaat over het openbaar vervoer. Wat is de meest betrouwbare en veilige manier van reizen? En aan wat voor kosten moet ik denken met betrekking tot 7 (complete) dagen reizen met het openbaar vervoer?
Mijn derde vraag gaat over de hotels/hostels, wij hoeven niet erg veel luxe, maar toch vinden we het fijn om sommige dagen in een hotel met zwembad en goed ontbijtbufet te zitten, is het verstandig om dit te reserveren via bijvoorbeeld booking.com of is het beter om dit ter plaatse te boeken.
Mijn vierde vraag gaat over de reistijd (2e week oktober tot eind oktober) Moet ik nog rekening houden met het (einde van het??) regenseizen.
Mijn vijfde maar belangrijkste vraag is: Wat zou jij me adviseren om voor route te maken in deze 21 dagen?! Ik lees zoveel informatie over alle eilanden/plekken in Thailand, maar heb geen enig idee wat wel/niet te doen is in een dag reizen.
Kan iemand mij helpen??
Alvast bedankt!
Groeten Marco