We hebben dit jaar een ongeloofelijke auto rondreis gemaakt door Maleisie.
Ik zou iets soort gelijk in Thailand willen doen.
Wie heeft hiermee ervaring, wie kent mischien hiervoor een goed reisbureau ?
Wij willen dit op een rustig tempo doen zodat wel een vakantie blijft.
Wie kan er mij op weg helpen ?
[EMAIL=“our.paradise@telenet.be”]our.paradise@telenet.be
www.djdanny.be
O.a. Kuoni (www.kuoni.nl) biedt een aantal autoreizen door Thailand aan.
Tevens mogelijkheid om je reis zelf je reis in te delen en op te bouwen dmv verschillende bouwstenen.
Ik raad het af om in Bangkok zelf te rijden; overige gedeelten van Thailand geen probleem om zelf te rijden.
Ja thailand is goed te doen met de auto maar doe het voor al niet in bangkok dat is echt een gekke huis kwa rijden met de auto.
verder veel plezier in dit mooie land
ps er zijn de laaste tijd veel snelheids controlles op de door gaande wegen
Hoi,
In Bangkok rijden is niet echt een probleem.
De Thais zijn heel lief in het verkeer en je ziet ook zelden ongelukken met auto’s.
Als je een beetje links en rechts van je kijkt in de stad dan komt het wel goed.
Alle verkeer wat achter je rijdt houd wel rekening met jou.
Van alle ongelukken in Thailand op de weg zijn 92% “motorbike” ongelukken.
De uitzondering is natuurlijk als de Thai “mauw” zijn (dronken) bv. met Nieuwjaar en met Songkran, dan moet je helemaal geen auto rijden.
Het probleem in Bangkok met de auto is : waar zet je hem neer als je niet rijdt.
Gr. Gert
Als je voor het eerst naar Thailand gaat en ook vrij onbekend bent in Bangkok, vind ik het persoonlijk niet verstandig om in BKK te rijden. Het is nu eenmaal stukken drukker/hectischer dan bijvoorbeeld Amsterdam en de Thai switchen elke seconde van rijbaan.
Als je deze drukte niet gewend bent en ook nog eens de verkeersborden in de gaten moet houden, zit je niet echt ontspannen achter het stuur.
Hoi,
Nee, het is niet ontspannend voor de eerste keer rijden in Bangkok voor de 10 keer ook niet.
Het is rijden met “white knuckles” maar je zult het er goed van afbrengen als je bij ons je rijbewijs gehaald hebt.
Vliegen met Biman Bangladesh naar BKK is ook niet ontspannend maar het is de laatste 15 jaar iedereen gelukt om er met Biman zonder brokken te komen.
Gr. Gert
op een dag gaat dat ding toch eens naar benee:whistle:
ps er zijn de laaste tijd veel snelheids controlles op de door gaande wegen
Ik rijd regelmatig van Phuket naar Bangkok, maar heb nog nooit een snelheidscontrole gezien. Heeft ook heel weinig zin, als ik 110 rijd op de doorgaande wegen, ben ik een van de snelste auto’s. De meeste auto’s rijden hier op de doorgaande wegen rond de 90.
Oh mijn god ik doe net alsof ik dit niet heb gelezen !!!
Ik neem aan dat je met dit antwoord wil zeggen.
Ik heb nog nooit geprobeerd om in Bangkok te rijden.
Ik rij al 3 jaar elke dag auto in bangkok.
Zie een auto ongeluk ongeveer elke week.
Ik moest echt lachen met je post, vriendelijk in het verkeer? als je auto wil rijden in bangkok dan vergeet het maar dat mensen je voorrang geven. ze snijden je af bij het leven.
Ik word vaak verbaast aangekeken als ik iemand voor laat of iemand laat invoegen.
Oh en trouwens al die witte krijt lijnen op het asvalt he? dat zijn van auto ongelukken (en brommer natuurlijk)
enfin ik weet niet wat je met vriendelijk bedoeld? misschien ben ik al te lang uit nederland en is het hier vriendelijk tov nederland? lijkt me sterk.
92 % van alle ongelukken in het verkeer zijn met motoren in Thailand,die ongelukken zijn er wel.
De Thais maakt zich zelden of nooit druk ook niet in het verkeer.
Als je als “paksida” buitenlander al een fout maakt dan zul je in een vriendelijk gezicht kijken van je mede weg gebruiker, dat weet ik echt zeker.
Ik heb nog nooit gezien dat een mede weggebruiker zich aan mij ergerde in Thailand of Bangkok als ik een fout maakte in het verkeer.
Ga maar eens in het midden op een flyover staan op Rachadapalop Rd of New pechebury Rd dan zul je zien dat het verkeer in file langzaam en zonder te toeteren onder je door rijdt.
Het ziet er uit als gaos maar het gaat: “Thai gedisciplineerd”.
In Azië hebben ze een andere rij mentaliteit , dat moet je niet verwarren met “afsnijden bij het leven”
Ik kan me echt niet herinneren dat ik de laatste jaren een ongeluk heb zien gebeuren in Bangkok.
Wel als je op de snelweg naar bv. Nakon Rachisma gaat vanuit Bangkok, dan is dat geen zeldzaamheid.
Een jaar geleden ben ik met de auto naar het centrum van Londen gegaan.
Dat vond ik lastig, er wordt heel snel gereden door iedereen en ik ondervond weinig begrip voor buitenlanders die de stad niet kennen.
Ik werd verschillende keren toeterend terecht gewezen.
Maar je moet als toerist ook geen auto huren om in Bangkok rond te toeren.
Als je in bv. in Chang Mai een auto huurt bij Visa en je toert via het oosten van Thailand naar Bangkok dan kun je met een “droping off charge” extra die auto bij een Visa kantoor in Bangkok laten staan .
Dan hoef je niet terug te rijden naar Chang Mai om die auto af te geven.
Dan sukkel je gewoon met de stroom mee Bangkok in naar de Visa garage.
Het lukt jou ook om in Bangkok te rijden, waarom een ander met een rijbewijs dan niet?
Dat beetje zweet aan de binnenkant van je handen kun je wel af vegen.
Man ik word hier zo moe van, hier is weer zo een statement die van ik weet niet waar komt aangewaaid. Mensen komen 1-2 keer per jaar op vakantie en ze denken alles te weten huren een autotje en komen dan met een belachelijke statement zoals “De Thais zijn heel lief in het verkeer en je ziet ook zelden ongelukken met auto’s.” Ik weet ook niet alles maar het verkeer maak ik elke doordeweekse dag mee en daar weet ik dus alles van. Ik zie het met mijn eigen ogen dat er heel veel auto ongelukken gebeuren, nog geen maand geleden zag ik een minivan voor mijn neus door een vrachtauto geramt worden en spontaan in de fik zien vliegen. Ik zie elke maand wel een dodelijk ongeval of een wrak waar de lichamen al uit zijn gehaald, helemaal niet prettig om te zien. Alleen spectaculaire ongelukken halen de krant, anderen die zijn er zoveel die noemen ze nog niet eens op. En dan kom jij met zo een opmerking waar mij mijn broek van afzakt.
ohja en die statement
wat een gezwam.
Ik zal je even wat echte informatie geven van de GRSP http://www.grsproadsafety.org/?pageid=28&projectid=28
[ul]
[li]32% of the vehicles involved in crashes are motorcycles and 28% are cars[/li][li]45% of deaths in 2004 occurred on the national highways, half of them involving motorcycles[/li][li]44% of the total number of road crash injuries in Thailand occur in Bangkok compared with only 6% of the country’s fatalities[/ul][/li]
Ze toeteren minder ja, dat wil niet zeggen dat ze zich niet druk maken. En ze zullen je niet zo snel laten zien dat ze zich ergeren. Als je een fout maakt of langzaam rijd heb je niet zoveel problemen nee, maar als je normaal mee rijd dan merk je dat er geen regels zijn.
Heb je gemerkt dat bij een afslag altijd een hele lange rij staat? daarvan staat ongeveer 70% netjes te wachten en 30% probeer zich erlangs te wroetten en kruipt lekker voor. enfin erzijn zoveel dingen waaruit blijkt dat in het algemeen het verkeer in Thailand erg agressief is.
Misschien als je een auto huurt en op vakantie ben alles mooi en aardig lijkt, maar als je hier woont en in de spits zit is dat allemaal heel anders.
noem jij dat Thai gedisciplineerd? Ik noem het file, en nog maals toeteren doen ze bijna niet dat is gewoon een ongeschreven wet, als ik toeter dan kijkt mijn vriendin van waarom doe je dat nou? je toetert alleen als er echt direct gevaar is. (in bangkok dan buiten ook wel als ze een onoverzichtelijke bocht in gaan)
Maar ze gebeuren dus duidelijk wel, sterker nog het gebeurt best veel Gert. in bangkok alleen vallen er PER UUR 2 tot 3 gewonden in het verkeer. (zie link of google als je het echt wil weten dat ik niet lieg)
Ben ik met je eens. heeee… ik ben het eindelijk met je eens op een punt
Iedereen kan leren autorijden overal, volgens mij zelfs op de maan als je blijft oefenen.
Mijn punt is doe aub niet zo laconiek over het rijden in bangkok voor een toerist, ff omjeheen kijken en het lukt wel. Ik zou zeggen als je het probeerd ben erg voorzichtig! het blijft een stad met een verschrikkelijk verkeersprobleem en ongeloofelijk veel ongelukken.
Het verkeer in Thailand is niet agressief maar jij bent agressief.
Tja, das weer zo’n uit de lucht gegrepen opmerking.
ik zal er maar eens mee lachen
Hi Stevenl, hoe lang doe je erover als je een auto huurt in Bangkok voordat je in Phuket bent en is dit een mooie route ?
Je kunt er een mooie route van maken. Als ik het rijd is het zo snel mogelijk: 's nachts, doe er dan circa 10 uur over.
Maar je kunt ook rustig rijden, met tussenstops in Hua Hin, Khao Sok etc., en dan doe je er een paar dagen over.
Ok, dank voor jouw antwoord, wat zijn absolute aanraders om te bezichtigen onderweg ?
Groeten,
Bas
Hallo,
Wij zijn van plan om begin juni 2 weekjes met de auto vanuit Bangkok richting het zuiden van Thailand te rijden. Tot nu toe is de geplande route als volgt:
Bangkok - Prachuabkirikhan - Phang Nga (provincie; overnachtingen in o.a. NP Khao Sok) - Surat Thani - Ko Samui
In Samui leveren we de auto in, verblijven we een paar dagen en boeken een binnenlandse vlucht naar Pattaya van waaruit we een taxi pakken naar het vliegveld in Bangkok.
Iemand ervaring? Tips? Weetjes? Waarschuwingen?
Ik hoor het graag!
Hi Lin81,
Blijf je eerst een tijdje hangen in Pattaya of ga je direct door naar Bangkok? Waarom pak je in het laatste geval niet direct het vliegtuig naar Bangkok (Suvarnabhumi)? … dan ben je gelijk waar je wezen moet.
Groet,
Joe