Rondreis met de auto door Thailand

Hallo Joe,

We blijven maar een dagje in Pattaya, puur omdat we wanneer we vanuit Samui de laatste vlucht direct naar Bangkok pakken, we daar rond een uur of 23:00 aankomen en dan tot 04:30 in centrum Bangkok rond zouden moeten zwerven. We hebben dus besloten om Pattaya als tussenstop te nemen, daar een hapje te eten, de laatste Mai Thai achterover te slaan :slywink: en vervolgens 's-nachts de taxi te pakken naar het vliegveld in Bangkok.

Groetjes!

Wij zijn net 5 dagen terug uit Thailand en hebben de eerste week een auto gehuurd. We zagen er heel erg tegen op (vooral Bangkok, maar ging super.) We hebben voor 140 euro per week een auto gehuurd bij een erkend bureau en gewoon een wegenkaart gehaald bij de ANWB. Die was super. De kaart die wij in Thailand hebben gekocht was goed voor de hele kleine wegen. Het viel ons heel erg mee en met de auto zie je dingen die je normaal nooit tegenkomt, vooral de rit om Khao Sok heen (die duurt wel een paar uur) was geweldig. En als je de huurauto vanaf het nieuwe vliegveld haalt, hoef je ook niet door het extreem drukke gedeelte van Bangkok. Ohja…en een bak die auto. Als je interesse hebt stuur ik je wel de contactgegevens en nog wat specifieke tips.

idd in Bangkok gebeuren onwaarschijnlijk veel ongelukken , in de stad is het absoluut onverantwoord om er zelf achter het stuur te kruipen!! daarbuiten valt het best mee…

Ja, je weet misschien wel waarom?:dag:

1

Hai!

Inmiddels al weer een eeuwigheid terug uit Thailand, maar ik bedacht me nog maar eens het forum hier te bezoeken en zie nu de reacties. Ik moet zeggen dat het autoritje erg is meegevallen! We zijn niet door het centrum van Bangkok gereden want dat lijkt me inderdaad niet te doen (tenzij je enige kennis hebt van de georganiseerde chaos daar). We zijn dus om de hoofdstad heen gereden richting het zuiden. In het begin was het voor de bestuurder nog even wennen natuurlijk (je zit immers aan de rechterkant en de plaats op de weg is links), maar het heeft ook heel wat lachwekkende momenten opgeleverd. Lees: de riem proberen te grijpen op plaatsen waar helemaal niks zit en de ruitenwissers aanzetten ipv de richtingaanwijzer.
Verder verliep het allemaal erg soepel. Alles wordt duidelijk aangegeven op de wegen daar (ja, ook in het Engels) en we zijn daarom ook geen enkele keer echt verkeerd gereden. Het was een geweldige ervaring! Lekker zelf bepalen waar je stopt om te kijken of er wat te zien/ beleven valt. Zo zijn we op superleuke marktjes terecht gekomen en hebben wat van het echte dagelijkse leven van de Thai kunnen proeven. Ik zou het dus zeker aanraden!
Ze rijden als gekken daar, maar ik denk dat ze door hun mentaliteit, toch stukken minder ongelukken veroorzaken dan de Nederlanders wanneer hier een dergelijk verkeerssysteem zou worden gehanteerd. Hun rijstijl is totaal niet agressief! Je moet gewoon goed opletten, zoals we dat hier op de weg ook doen…als het goed is ;).

Groetjes!

Hallo allemaal,

Ik ben lid geworden omdat ik meer wil weten van autorijden in Thailand maar ik lees dat de meningen nogal verdeeld zijn!
Wij gaan 31 januari naar Thailand en we krijgen de auto aangeleverd in chinatown (hotel shang hai inn) en vanuit daar rijden we naar Ayuttaya.
Hoe lang denken jullie dat we erover gaan doen??
Ik hoor het graag.

Groetjes