auto huren bangkok

hallo evn een vraag wij gaan in januarie naar thayland maar wil een auto huren op vliegveld bangkok.En dan naar het zuiden afreizen richting krabi,daar auto inleveren.En daan met vliegtuig terug naar bankok.wat moet ik weten voor ik daar een auto huur en waar moet ik op letten.

gr karin

Belangrijkste is dat ze aan de verkeerde kant van de weg rijden, maar het stuur zit normaliter ook aan de rechterkant. Verder zou ik je afraden om zelf te gaan rijden in thailand - het verkeer (zeker in bangkok) is behoorlijk caotisch en als westerling ben je al snel schuldig aan een aanrijdig.

De kans dat je als buitenlander een ongeluk krijgt is inderdaad groter dan een Thai, en de kans dat je schuldig bent is ook groter. Maar: als je geen schuld hebt aan een ongeval krijg je ook niet de schuld. Dat is een internet sprookje.

Dat je niet in het centrum terecht komt. Vergelijkbaar met het Rokin, maar dan factor 100!

Als je er echt geen schuld aan hebt zul je die ook niet krijgen, maar bij zijn-woord-tegen-het-jouwe situaties kom je er denk ik niet zo best vanaf. Bovendien zijn de verkeersregels in thailand (zowel op papier, maar vooral in de praktijk) toch even anders.

Binnen bangkok zo ik sowieso niet gaan rijden - neem een taxi of als je ver weg moet een metro/trein/etc. Taxis die op de meter rijden zijn goedkoop, en chauffeurs weten bij drukte vaak wel de snelste weg te vinden ook al is dat niet per se de kortste.

1 like

Een paar jaar geleden twee weken met een auto rondgereden in Thailand. Dat was allemaal geen enkel probleem. Uiteraard downtown Bangkok niet geprobeerd ;-). De eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat we met onze auto niet naar Zuid-Thailand zijn gegaan, maar naar de (relatief-rustige) Isan-regio. Wij hadden onze auto gehuurd bij Europcar op het internationale vliegveld van Thailand en weer ingeleverd op het vliegveld van Udon Thani. Auto was prima, en de verhuurders van Europcar ook. Goedkope tarieven voor autohuur in Thailand kun je trouwens vaak vinden via de Britse site www.fastcarhire.co.uk.

Bedankt voor de reacties,heb het geregeld.
Vliegen amsterdam bangkok twee nachten dan met asia air bangkok changrai.
Huren daar een auto blijven drie nachten in chang rai.
Rijden dan naar chiang dao voor vier nachten,dan rijden we naar chang mai.
Vliegen naar bankok huren daar weer opnieuw een auto.
Dan op naar krabi per auto.
Eerste stop petchaburi twee nachten dan chumpon twee nachten dan naar kao sok drie nachten.
Dan naar krabi vier nachten.eventuele adviezen zijn welkom.
Voor het geval ik nog wat over het hoofd zie.
Denk dat het een top vakantie gaat worden.

Gr karin