thailand oktober 2015

hallo

ik ga met mijn gezin van 3 tot 21 okt naar thailand.
wij doen bangkok en chang mai aan en dan koh samui.
nou word ik helemaal gek van alles wat lees over het weer op koh samui omdat het moessontijd is.
de ene heeft regen de ander geen druppel…weet gewoon niet meer wat te doen.
de bedoeling was om gelijk 7 nachten te boeken op samui maar dan zit ik er ook aan vast, regen of niet.
of als ik 3 nachten boek dan kan ik altijd weg daarna of verlengen
maar ben dan bang dat het vol is.
kan iemand mij hierover adviseren wat te doen of eventueel een ander eiland adviseren???
zolang mijn dochter maar kan zwemmen en in het zand kan spelen.

jessica

Hee Marley,

Je gaat op vakantie naar een mooi land, dus relax !!! Je geeft zelf al een hele mooie optie aan,
en bedenk dat het LAAGseizoen is, dus overal is plaats, geloof ons nou maar.

Je schrijft: "Als ik 3 nachten boek dan kan ik altijd weg daarna of verlengen. "

Precies ! Zo is het! Maar bedenk ook eens: Bijvoorbeeld op de weg naar je hotel toe , zie je ergens een nog mooier strand, en een nog mooier resort.
Je vraagt de chauffeur om even te stoppen, om te vragen wat het daar kost, het valt reuze mee, en drie dagen later zit je daar gewoon!

Je schrijft ook : "De ene heeft regen de ander geen druppel. "
Kortom, het lijkt Nederland wel, er valt weinig van te zeggen…
Neem het zoals het komt, en om nou met een jong kind meteen weer naar een ander eiland te gaan, dat is ook niets.

Hans.

hoi hans

bedankt voor je reactie.
ja we gaan er gewoon voor om eerst alleen 3 nachten te boeken en zien het daarna wel.
inderdaad je weet het gewoon nooit qua weer en wil dan zo weinig mogelijk rondreizen met mijn kleine.
maar mocht het niet koh samui worden weet jij hoe koh samet is?

alvast bedankt

jessica

Hee Marley,

Ik was er nog niet, maar weet wel dat dat een meer Thaise aangelegenheid is, in de weekends kan het zeer druk zijn met Bangkokkers die daar een korte break opnemen.

Ko Samui is meer georienteerd op westers toerisme, dus lijkt mij geschikter met “een kind aan boord .”

Hans.

top. dank je!!