Mooi weer strand in Thailand

Hallo,

Over drie weken vertrek ik met een vriendin naar Thailand. We hebben de reis al globaal ingedeeld, eerst een dag of 6 naar Chiang Mai en omgeving, daarna willen we naar een eiland reizen om daar een dag of 5 wat rond te touren en te relaxen en daarna reizen we dan voor een kleine week door naar Bangkok.

Nu hadden we eigenlijk het plan om als eiland bestemming te kiezen voor Koh Samui, omdat daar ook naast het op het strand liggen genoeg te doen is.
In de National Geographic Reisgids van Thailand staat dat het in Koh Samui juist in november en december stortregent.
Tja en al willen we niet vijf dagen lang alleen maar op het strand liggen, als het vijf dagen lang regent is het ook niet alles.

Weet iemand een leuk eiland in Thailand waar het gedurende die periode normaliter niet stortregent?

Hoi,
Mijn inziens kan je zonder problemen richting Samui hoor. Als er al regen valt dan komt dat 9 van de 10 keer in de namiddag en dat zijn korte (hevige) buien. Ik wens je alvast heel véél plezier!!:vak02:

Je kan hier ook nog eventjes kijken : http://www.thailandreisgids.nl/alles-over-thailand/bestemmingen/zuid-thailand/koh-samui.php

Als tweede optie kun je ook Ko chang overwegen, dichterbij, de moesson
is zo goed als over (Eerder dan op Samui), en minder “Costa Blanca” sfeer.

Wel toeristisch, zeker White Sand Beach, maar niet te, en als je van de drukte vandaan wilt, mogelijkheden genoeg.

Hans.

Hoi!

Koh Chang is zeker een goede optie!
het is niet al te ver reizen vanaf Bangkok.
en binnenkort begint er ook een minibus service direct van het vliegveld
naar Siam Beach Resort op Lonely beach.
kijk op

http://iamkohchang.com/updates/for-2010/29-october.html

Verder kun je ook vanaf Kao san road een minibus regelen of met de bus vanaf het busstation. Ik weet zo even niet meer welke…

Ik hoorde van vrienden die daar wonen dat het inmiddels is begonnen met waaien, dus dat betekent dat de regen een stuk minder wordt/is.
(tot helemaal niks)

Mocht je verder nog geïnteresseerd zijn in Koh Chang dan laat je het maar weten… ik heb er een jaar gewoond, dus ik zou je het één en ander kunnen vertellen.

Succes!

1 like