Ben net terug van Thailand.
de 1ste maal => prachtig !!! :zon02:
In december (20dec-5jan) wens ik terug te gaan maar…
Blijkbaar moet je in zuid oosten (Koh Samui, Phuket,…) rekening houden met regen… veel regen. De noordelijke eilanden (Koh Chang,…) zou beter zijn. Ik hoor echter veel tegenstrijdige berichten.
Ik heb op aanraden van Thai vriendinneke Koh Chang vorige week geannuleerd en we zijn naar Koh Samet gegaan. Ook leuk eiland maar te klein. Koh Chang heeft hoge bergen die de regenwolken tegenhouden en vandaar wij gekozen hebben om naar koh samet te gaan waar het s avonds ook regende maar slechts een uurtje of zoiets.
Ik had supergraag koh Samui gedaan in de laatste week van december maar is dit te doen ??? Of te veel regen ???
Graag reactie van iemand met “ervaring” in deze periode op koh samui.
hallo tomba ik zie wel dat ook jij besmet bent met het thailand virus… veel plezier hier mee
in december heb je weinig last van regen dit is midden in het droge seizoen dus een prima tijd om te reizen koh chang kan dan prima gedaan worden als zo ook koh samui en phuket
mijn personelijke voorkeur gaat uit naar koh chang ik vind de sfeer daar meer relax als op koh samui maar daar zullen ook mensen zijn die dat anders om vinden dit is echt een personelijke keuze en je kunt op beide eilanden een prima vakantie hebben
Ik ben een persoon die meer behoefte heeft aan het party gebeuren.
En dan vermoed ik dat ik beter ben op koh samui. Toch als ik de info op internet erop na lees.
Oudejaar vieren op t strand moet iets uitzonderlijk zijn.
nog niet meegemaakt Normaal dit jaar wel !
morgen 1ste dag terug aan t werk… amai… afzien…
wat een zwart gat na Thailand
als je van paryt’s houd dan is koh samui inderdaad beter als koh chang maar oudjaar vieren op het strand kan ook op koh chang altans 4 jaar geleden nog wel en ja dat is iets bijzonder
sterkte met werken morgen
ja voor party’s moet je in white sand beach zijn er zijn daar div leuke tenten en die vind je van zelf het is een redelijk klein plaatsje dus gewoon rond lopen (is maar 1 lange straat)
in lonely beach zitten ook diverse gezellige kroegen maar niet echt disco’s
verder heb je een mooi hotel uitgekozen alleen zijn de bedden wel vrij hard (vrij normaal in thailand) en zit het niet echt aan het strand maar ze rijden wel regelmatig met een golf karretje er naartoe
van hier naar white sand beach kost iets van 40 bath met de taxi die heel de tijd voorbij rijden dus alleen maar aanhouden en achter in stappen
**15 Palms **
A great place to sit, sip a drink and just chill out on the beach. The bar also features exciting fire shows and cheap cocktails. The Milky Bar
Test your singing ability at the Milky Bar, a karaoke bar featuring big TV screens in private VIP rooms. Pool table is also available if singing is not your strong suit. Sabay Bar
Undoubtedly the most popular bar on this beach, Sabay Bar features the seating area right on the beach as well as an air-conditioned club section, where a live Filipino band plays all your favourite hits. Spectacular fire shows are staged nightly. The bar is busy almost everyday of the week, and can get suffocatingly packed on weekends. Oodie’s Place
One of the most popular island hangouts, Oodie’s Place is a fun place packed with great Thai and French cuisine as well as live music played by the owner himself. Delight in different musical genres from rock to reggae to R&B. Pool table and daily movie screening can also be enjoyed. Bar 69
Bar 69 is a new bar complex located next to Laap Steak restaurant, opposite the old post office. The bar has a pool table, and serves a variety of colourful cocktails as well as light meals. Paddy’s Palms
The first Irish pub on Koh Chang with Guinness and Kilkenny. Paddy’s Palms serves pub grubs and a wide range of beer, wine, cider and spirit. Pool table and live sports on big screen are on offer.