14 November ticket Bangkok, maar wat gaan we daarna doen????

14 November vertrekken mijn vriendin en ik richting Bangkok zonder daarna iets geboekt te hebben.
Met de gedachte om daar een travel agent te bezoeken en van daaruit verder te plannen.

Eerste keuze viel op Koh Samui, maar het weer schijnt daar niet echt geweldig te zijn half November tot begin December.
Phuket waar het weer dan beter is zijn we 2 jaar geleden al geweest (was trouwens top).

Dus wie kan ons helpen!! Alle tips zijn welkom.

Nou we hebben 3 weken vakantie en we houden van zon, cultuur en 's avonds houden we van lekker eten waarna we graag nog iets drinken in een barretje.

Alvast bedankt,
Dominique (29) & Naomi (27)

Jullie zijn altijd welkom om langs te komen :smiley:

Misschien is Koh Chang een idee ?

Hee meiden,

Soms zit het mee, soms zit het tegen…

Je kunt ter plekke het weer even checken en dan alsnog voor Ko Samui kiezen.

De moesson is echter altijd wat eerder afgelopen op Ko Chang en aanverwante eilanden, dus de kans op goed weer is daar groter.
Ko Chang is qua landschap vergelijkbaar met Phuket, maar het echte massatoerisme is nog niet tot KC doorgedrongen.
White Sands Beach is het meest toeristische strand van het eiland.
De overige stranden vind ik leuker, maar dat is persoonlijk.
Het mooie aan Ko Chang is, dat als je er uitgekeken bent, je de boot kan nemen naar Ko Maak, Ko Kood en nog vele andere eilanden, sommige echt Robinson-Crusoe-achtig.

Ik koos voor Ko Maak, heb er bijna een week gezeten, da’s echt lang voor mijn doen. Ik ben geen stranganger, maar de laid-back sfeer hield me daar.

Hans.

Niet voorzeggen, Dave !

Hey Hans,

Allereerst bedankt voor je informatie, zijn toch wel veel mensen die Koh Chang aanbevelen en dan vooral als je idd niet van dat massa toerisme houdt.

Interessant is natuurlijk ook dat je vandaar heel makkelijk in Cambodja komt (of brengt dat een hoop gezeik met visa enzo??)

Ik neem je ervaringen mee in onze reis en waarschijnlijk hebben we er iets aan.

Thx so far.

Groeten Dominique

ps. Naomi is de enige meid hierzo haha

Hee Dominique,

Je schrijft: “dat je vandaar heel makkelijk in Cambodja komt”
en “een hoop gezeik met visa ?”

Als je naar Cambodja wilt, is het wellicht beter om Dave even te bezoeken. Een vliegticket boeken naar Phnom Penh of Siem Reap, dan zit je wel meteen waar je wezen wilt.

Maar het is te doen: Waarschijnlijk kun je vanaf Ko Chang een minibus boeken die je direct naar de Cambodjaanse grens brengt. Daar moet je je eerst aan de Thaise kant laten uitstempelen, en dan kun je voor 20 dollar of het gelijke bedrag in Thaise baht een visum voor Cambodja kopen. Vervolgens kun je een tuktuk nemen naar Koh Kong, zo’n 5 kilometer . Vanuit Koh Kong gaan er bussen naar Sihanoukville (uurtje of 3) of Phnom Penh (uurtje of 4) . In Koh Kong kun je ook overnachten, er is echter niet zoveel te beleven.
Let er op dat je wanneer je (over de grond) weer terug in Thailand komt, een visum voor 15 dagen krijgt (Door de lucht is dit 30 dagen) . Wees er zeker van dat dit toereikend is.

Hans.

dit is inderdaad goed te doen vanaf koh chang het wordt op vele plaatsen aangeboden om met een busje naar de grens te gaan, visum koop je inderdaad aan de grens
er worden ook vele georganisserde tochten naar Agkor Wat aan geboden, dus als dat de voornaamste reden van een bezoek aan Cambodja is is het net zo gemakkelijk dit te boeken
als je in de planning had staan om naar Sihanoukville te gaan zou ik lekker op Koh Chang blijven daar zijn de stranden en de natuur toch mooier

als je trouwens naar Koh Chang gaat is Lonely Beach mijn favorite strand daar rustiger dan White Sand Beach maar zeker niet uitgestorven

op deze website vind je veel info over Koh Chang

Heren bedankt voor jullie informatie.

Denk dat wij idd 14 November gewoon op de bonnefooi naar Bangkok vertekken. Daar een travel agent bezoeken en samen met hem of haar kijken waar het op dat moment lekker weer is en of daar nog mooie hotels of resorts beschikbaar zijn.

Koh Chang klinkt op dit moment erg verleidelijk en dan vooral door de mogelijkheden die je daar hebt. Trips naar omlegen landen of eilanden. Hier was ik zonder dit forum dus alweer nooit terecht gekomen.

Thanks so far.

Groeten Dominique

Je schrijft: Hier was ik zonder dit forum dus alweer nooit terecht gekomen.

Pas op met dat soort uitspraken ! Strax valt er een kokosnoot op je hoofd, en krijgen wij de schadeclaim.

Hans.

lol2lol2