Op 4 januari vertrekken wij voor onze huwelijksreis met rugzak naar Thailand. We komen om 7:00 's ochtends in Bangkok aan. Dan willen we eigenlijk een paar dagen strand doen op een mooi plekje om bij te komen. Maar waar? Koh Samet of Ko Chang? Dit lijkt makkelijk te bereiken in een dag, maar is het er mooi en niet te vol? We willen dus gewoon mooi strand en kunnen snorkelen, en lekker eten!
Koh Kut? Of is dat toch nog wat verder weg? Of weet iemand een andere optie, binnenlandse vlucht nemen kan ook.
Hoi Madelief1980,Ko Samet is ook gezellig om naar toe te gaan,vooral in de week.Dit omdat de Thai alleen Ko samet in het weekend bezoekt, inde week zijn de stranden praktish leeg,ikzelf heb het ondervonden in mei toen ik er was met mijn vriendin!Alsook kun je een brommer huren per dag voor geen 100bath om het eiland te verkennen.S’avonds kun je lekker gezellig eten aan het strand,met je geliefde!Je moet maar eens ff surfen op sawadee.com…O ja Madelief je kunt een bus nemen van EKAMAI STATION naar ko samet tijd is ongeveer:31/2uur dat de bus erover doet.Dan moet je nog een boottrip doen!!2 mogelijkheden om het eiland te bereiken:1speedboot doet er ongeveer 10 minuten over,prijs=1000bath.2een gewone boot waar de thaise bevolking en de backpackers gebruik van maken,de boot doet er 30 minuten over,prijs is 50bath.Ik wens jullie nog een prettig verblijf in het land van de glimlach.groetjes:georgessiam.
ik vond de stranden op koh chang ook mooier dan op koh samet alleen is het er wel wat drukker dan op koh samet maar zeker nog niet te vol verder zijn er diverse leuke barretjes en restaurants waar je je prima kan vermaken en toen ik er was werden er in het weekend ook feesten georganiseerd op het strand (white sand beach) en dat was heel leuk
Beide eilanden zijn mooi. Ook kan ik de kuststreek aanbevelen. Geen massa toerisme. Bij Ban Phe neem je de boot naar Ko Samet. Ongeveer 3 km ten oosten (Chakpong) zijn er genoeg hotels/appartementen. Hier kan je het binnenland nog verkennen.
In Chakpong kan ik je ook nog een goede spa aanbevelen (www.bua-sawan.com). Hele goede behandelingen met hele vriendelijk personeel. De eigenaresse spreekt ook nog Nederlands.
Daarna kan je richting Chantaburi / Trat, om daar naar Ko Chang te gaan.
Koh Chang is een heel mooi eiland! Er zal veel barretjes, spa en restaurants.
Het is wel echt een eiland voor je rust m.i. ik zou er niet heel lang willen zitten!
Ook kan je er leuk snorkelen/duiken en met een scooter het eiland over is ook echt tof!
Madelief 1980,er niets mis me om naar ko samet tegaan, wel zien dat je in de week ga,weekends zijn de hotels&guesthouses meestal vol(thaise families die afzakken naar het eiland)waarom ook niet gaan naar cha aam?Het is niet ver rijden van bangkok!!(mooi witte stranden)en eventueel kun je door reizen naar Hua hinn?? zijn maar voorstellen,Madelief1980.plastiek.
Toen ik een paar jaar terug in het weekend in Cha-Am was, zat het ook vol met Thaise mensen. Inderdaad, het strand van Cha-Am is ruim maar het was er wel gezellig druk.
Heb in Mei, naar Ko samet ,hua hin en cha aam geweest,weekdagen geen volk!! weekend dagen kun je over de koppen lopen.Heb ook vastgesteld dat er toen veel kwallen waren(hua hin)en minder in cha aam.plastiek.
Bedankt voor de info! Ik denk dat we dan toch maar op Koh Chang gaan kijken. Klinkt leuk. Heb een ticket naar Trat gekocht om direct vanuit Bangkok door te vliegen en daar de boot te nemen. Thanks!