Hallo allemaal,
Dankzij de vele tips op mijn eerdere post heb ik de route bijna helemaal klaar. Ik heb uiteraard nog wel een paar praktische vraagjes, jullie hulp kan ik goed gebruiken. O ja, ik weet wel dat het voor veel mensen het leukste is om niet alles vooruit te weten. Maar zelf wordt ik daar wel het rustigste van, vandaar dat ik alles wel een beetje heb gepland…
Dag 1 en 2 Aankomst BKK, activiteiten: fietstocht, Wat Poh, Paleis, Kanalentour.
Dag 3 Trein naar Ayutthaya, Baan Lotus geusthouse. Activiteiten: avondtour tempels en olifantenkraal.
Dag 4 Ayutthaya per fiets.
Dag 5 Trein naar Pak Chong, Green Leaf Guesthouse. Middagexcursie NP. Vanwege goede reacties op het forum, veel zin in!
Dag 6 Pak Chong, dagexcursie NP.
Dag 7 Trein naar Ayutthaya, trein naar Sokhothai, guesthous nog even uitzoeken.
Dag 8 Sokhothai, 's avond trein naar Chiang Mai, overnachten Lai Thai.
Dag 9 en 10 Tweedaagse excursie elephantnaturepark, 2e dag 's avonds misschien avondmarkt. Lijkt me erg leuk!
Dag 11 Doi Inthanon / Doi Suthep met scootertje of iets dergelijks…
Dag 12 Stad verkennen, avondtrein naar BKK
Dag 13 Van BKK naar Ko Samet ot Ko Chang
Dag 14 t/m 20 Op eiland, beetje niks doen (zijn we goed in :slapen: en visexcursies.
Dag 21 terug naar BKK en s’nachts vliegen
Vraagjes:
1 Hoe kan ik het beste van Pak Chong naar Sokhothai reizen? Ik heb op internet gelezen dat je dan het beste de trein naar Ayutthaya terug kunt nemen en daarna de trein naar Sokhothai nemen. Klopt dit? En zo ja, wat is ongeveer de reisduur?
2 Ik zit te twijfelen om tussendoor nog in Lop Buri te stoppen voor de apentempel. Is dit de moeite waard en qua tijdslijn mogelijk?
3 Verder heb ik het idee dat ik heel wat mis als ik niet in Lamphun ben geweest, of valt dit wel mee? Reisschema wordt anders misschien een beetje vol…?
4 We twijfelen nog tussen Ko Samet en Ko Chang. We zoeken eigenlijk een lekker rustig strand waar geen bars enzo aan zitten. Ik heb het idee dat we dan in Ko Chang beter kunnen slagen, maar heb ook gehoord dat Ko Samet ook zulke stranden heeft. Tips?
Alvast weer heel erg bedankt voor jullie reacties!:chin:
Groetjes Bianca