Hoi! Mijn vriend en ik gaan eind oktober 2 weken naar Thailand. We vliegen op Bangkok en hadden het plan om 1 of 2 dagen Bangkok te doen en dan ergens naar toe te gaan waar je met de olifanten de jungle in kunt trekken… weet iemand waar je dit niet heel ver van Bangkok af kunt doen?
We willen daarna verder richting het zuiden trekken om daar wat eilandjes te bekijken, dacht aan Ko Tao en Koh Pha-ngan, we houden van snorkelen en natuur, geen feesteilanden.
Heeft iemand leuke tips voor ons???
Wij hebben onze Elephant ride in Chiang Mai gedaan. Dat is wel niet direct dicht bij Bangkok. Daar moet je de nachttrein voor nemen. Als je het daar zou willen doen, is het zonde van enkel daarvoor naar Chiang Mai te trekken. Daar zijn nog veel meer dingen te doen.
In Khao Sok heb je ook wel de mogelijkheid om dat te doen en dat ligt meer naar de eilanden.
Niet ver van Bangkok in Ayutthaya vind je een olifantenkamp,namelijk Ayutthaya elephant Palace!
Ze hebben daar verschillende packages,verzorgen van de olifanten,alsook kan je daar met de olifant een trektochtje doen.info : http://www.elephantstay.com/
Ik heb dezelfde plannen (eind oktober/begin november) en denk zelf aan een combinatie van Bangkok, Chiang Mai en Ko Chang of Ko Samet. Volgens de overzichten die ik gezien heb, is het weer daar in het najaar beter dan op bijvoorbeeld Ko Tao.
Heb Ko Tao inderdaad al geschrapt denk dat het weer daar niet heel goed is. Waar ik nu over aan het nadenken ben is Ko Lanta. Is Ko Samet heel erg toeristisch? Het enige wat mij niet zo beviel aan Ko Lanta is dat ze zeggen dat het minder mooie natuur heeft als de rest van de eilanden van Thailand en ik ben toch echt wel een natuurliefhebber…
Misschien is Koh Chang wat voor jullie dan.
Dat eiland heeft een mooi binnenland met mooie natuur en prachtige watervallen en veel hoogteverschil.
Erg leuk om het eiland te verkennen met een gehuurd brommertje en overal stops te maken.
Koh chang heeft tevens mooie stranden.
Wat miss ook een voordeel is dat je kunt vliegen van bangkok naar Trat om tijd uit te sparen.
Van trat naar koh chang is het dan niet ver met de mini bus.
De meeste toeristenaccommodaties op Koh Samet liggen langs de stranden, en de meeste daarvan aan de oostelijke kust.
Er is niet veel aanbod voor wat betreft winkels en nachtleven in Koh Samet.
S’avonds kan je gezellig lekker eten aan het strand en je kan ook de vuurshow in de Silver Sand Bar op het Ao Phai strand bijwonen.
Hat Sai Kaew / Diamond Beach zijn zo de bekende stranden in Koh Samet.
Een mooie baai langs de westkust van Koh Samet is Ao Prao waar je kan snorkelen.
Je kan ook het eiland verkennen met een gehuurde motorfiets of je kan ook eens je lekker laten masseren in de plaatselijke parlors.
Wat betreft accommodaties,je hebt al overnachtingen vanaf 550 bath en up.
voordelen Koh Samet :
Het is maar 3 uurtjes rijden vanuit Bkk. In de week word dit eiland praktisch niet bezocht in het weekend kan je over de koppen lopen(te druk)
Men kan van Koh Samet verder reizen naar Patttaya alsook naar Trat.(ligt op dezelfde weg)
Nadelen:
Het is zeker geen Koh Samui waar je meer mogelijkheden hebt betreft ontspanning.