Niet Toeristische Plekjes Eilanden?

hai
ik ga naar thailand in september voor een week of drie en begin in bangkok en doe stadjes en dorpjes er rond.daarna wil ik graag wat eilanden doen maar ahd wat vragen! heeft iemand aanraders voor eilanden?? ik dacht aan phuket ,koh lipe,koh samui,krabi enz… ook zou ik graag naar koh chang gaan en ik vroeg mij af of je daar vanuit phuket ofzo raakt(mss met boot ofzo??)
anyway alle tips zijn welkom!!! xx

Vanuit Phuket naar Ko Chang ? Dan zal je toch eerst terug naar Bangkok moeten gaan. Ko Chang ligt helemaal tegen de grens met Cambodja aan, aan de heeeeeeele andere kant als Phuket. Maar Ko Chang is een absolute aanrader. Ook erg leuk, vooral voor backpackers is Ko Samet, op een paar uurtjes rijden vanaf Bangkok (en dan nog stukje met de boot). Is een echt topper !
Ben op redelijk veel eilanden geweest in Thailand, maar Ko Samet is toch wel mijn favoriet !!!

hallo Miu :smiley:

Eerst een kaart van thailand kopen hoor :wink:
Beste eilanden voor te duiken, similan en surin maar hier is verder ook helemaal niks, sterker je kan alleen in een tent overnachten. Er zijn nog meerdere eilanden zoals deze maar we gaan niet alles verklappen! Samet heeft een hele leuke sfeer en mooi (echt) wit strand, chang is meer een jungle eiland met nog echt primair regenwoud en mooie watervallen hier valt nog veel te beleven… laatste keer dat ik er was was de weg rondom het eiland nog niet af… … super toch… het grootste eiland van Thailand (op phuket na, maarja daar is een brug naar het vaste land, is het dan toch nog een eiland? het heette eerst Koh (eiland) Thalang hmm misschien iets voor een discussie… ) weet niet of de weg er nu inmiddels ligt…

Ben het met Sanne eens. Ga NIET naar Phuket als je het echte Thailand wil zien. En ga al helemaaaaaaal niet naar Pattaya.
Er zijn genoeg andere veel leukere badplaatsen/eilanden.
Ko Phi Phi is inderdaad ook geweldig, maar ja, hoe lang nog… :frowning:

Hejj,

Dit jaar zijn wij naar Zuid-Thailand geweest en het was absoluut top. Er zijn zoooo veel eilanden! Ik zou echt niets boeken van tevoren. In het uiterste zuiden, nabij Trang, kun je nog onontdekte eilanden vinden. Wij waren op Koh Ngai en daar was drie dagen lang gewoon helemaal niemand behalve ik en mijn vriend. Verder zou ik eens gaan kijken naar inderdaad de Similan en Surin eilanden, en de eilanden rondom Koh Samui voor wat meer vertier (Angthong Marine Park moet schitterend zijn). Vergeet daarbij Koh Tao niet waar je geweldig kunt duiken. Leuk is ook om een eilandentour rondom Krabi te boeken. De eilanden daar zijn echt schitterend en ik denk in september nog redelijk rustig. Om nog even op het stuk over Koh Samet te reageren: ik ken een aantal mensen die dat vergeleken bij het uiterste zuiden veel te toeristisch en minder mooi vonden.Hetzelfde geldt voor Koh Chang. Maar smaken verschillen. Heel veel plezier in ieder geval, je gaat een topvakantie tegemoet. B)

Originally posted by Miu Miu@03-11-2004, 17:54:54
** hai
ik ga naar thailand in september voor een week of drie en begin in bangkok en doe stadjes en dorpjes er rond.daarna wil ik graag wat eilanden doen maar ahd wat vragen! heeft iemand aanraders voor eilanden?? ik dacht aan phuket ,koh lipe,koh samui,krabi enz… ook zou ik graag naar koh chang gaan en ik vroeg mij af of je daar vanuit phuket ofzo raakt(mss met boot ofzo??)
anyway alle tips zijn welkom!!! xx **

Kijk eens op www.thailandonline.nl waar je bij bouwstenen uitgebreide info vindt over de plaatsen die je opnoemt. Mijn website www.veropreis.nl verschaft je misschien ook nog nuttige info.

Phuket is helemaal zo slecht niet en zeker nog een paradijs voor normale mensen.

Waar jullie aan denken is patong beach en die omgeving.
Er zijn nog tientallen ander stranden, plekken waar het super is.

Flens
Het zelfde geld voor koh samet en koh chang. Die aantal mensen wat jij zegt zijn volgens mij op white sands beach geweest, er is ook nog een andere kant dan de westkant van het eiland. Maarja daar komt nooit iemand, de meeste mensen worden ergens gedropped en daar blijven ze dan liggen. Vooral wat betreft Koh Chang, pak een scooter en rij wat rond (wel voor zonsondergang terug en voldoende benzine). Als je dan nog steeds zeg dat het toeristish is zit je echt op het verkeerde eiland. :smiley: