Advies gevraagd over eilanden.

Wie geeft ons advies! Vorig jaar hebben we het noorden van Thailand verkend met als afsluiting een weekje Kho Samui. Eerlijk gezegd vonden we het eiland wel een beetje tegenvallen, erg druk en niet het bounty eiland wat we ervan verwachtten. Nu zouden we in onze volgende vakantie willen eilandhoppen. Wie kan ons uit ervaring vertellen wat leuke eilanden zijn en de eventuele reisroute. Ook tips voor accomodaties zijn welkom. Het mag een beetje luxe zijn. We hebben voordelige tickets kunnen bemachtigen dus het mag wat meer kosten deze keer!
Alvast bedankt,
Anke

Toen ik op Ko Samui was heb ik een boottocht gedaan en kwam toen ook even op Ko Tao. Dat kleine beetje wat ik ervan gezien heb was erg mooi! Het schijnt nogal een duikplek te zijn dus dan kan je er wel vanauit gaan dat het mooi is. Verder ben ik in Thailand op Phuket en Ko Phi Phi geweest. Phuket vond ik niet mooi en niet leuk. Phi Phi vond ik wel heel mooi en heel gezellig. Eiland is best klein maar je hebt er wel een aantal grote hotels.

railay beach is ook in de buurt van de phi phi eilnden is wel geen eiland maar een baai waar je alleen met de boot kan komen is ook heel mooi en ao nang waar ik op dit moment zit is ook een mooie plaats om te bezoeken ik denk dat deze omgeving (krabi/phuket) een hele mooie is om te eiland hoppen

groet dirk

Wij zijn vorig jaar op Koh Lipe geweest, helemaal in het Zuiden van Thailand. Het is een heel mooi klein rustig eilandje bijna geen toerisme, en echt een bountyeilandje, in Oktober gaan wij er weer heen. Ook liggen daar veel andere mooie eilandjes in de buurt die wij dit jaar gaan opzoeken.

Om er te komen hebben we een binnenlandse vlucht naar Hat Yai genomen, toen naar de Pier van Bak bara en daar nog 1,5 uur met de speedboot. Best een trip, maar die is het zeker waard.

Juist Tabje,

Je moet er net als bij Ko Lipe wel wat meer moeite voor doen:
Bij Ko Chang liggen ook nog Ko Maak en Ko Koet, dus weinig toeristen die deze eilanden bezoeken. Net als Ko Lipe nog echte Bounty-bestemmingen.

Net over de grens met Cambodja ligt nog een eiland ter grootte van Ko Chang, dat is nog helemaal ongerept en prachtig. Nu (nog) onbewoond,
op drie tot vijf Cambodjaanse grenswachten na.
Ik was daar afgelopen November, je kunt er heen voor een dagje , het bootje vaart voor 100 dollar, we waren toen met zijn drieen, dus wel duur, maar dan heb je ook wat.

Dit wordt over een paar jaar het nieuwe Ko Chang, dat is zeker.

Klopt, koh chang ligt kort bij de Cambodjaanse grens en de eilanden koh Wai, koh Mak en koh Kood. Koh Chang is een nationaal park, waar nog veel ongerept is, maar hier beginnen ze ook behoorlijk te bouwen. Het duiken rondom koh Chang is hetzelfde als op koh Tao, alleen zijn hier de koralen beter intact, omdat de duikgroepen hier niet zo groot zijn.
Er is daar een 5 STAR scandinavische duikschool (Scandinavian Chang Diving Center) met een Nederlandse eigenaar die erg voor veiligheid en kwaliteit gaat .
En hier komen we dan op een punt: een duikschool is een duikschool >>> FOUT !!!

Groetjes
Chang

Welke datum wil gaan eilandhoppen ???
Want je hebt hier erg met regentijden cq gebieden te maken !!!
Maar koh Chang en de omliggende eilanden zijn OK.
Van backpacker tot erg lux is hier mogelijk.
Naast duiken/snorkelen kun je op koh Chang nog ATV adventure, TREE-top adventure, jungle trekking, Olifant rijden en nog veel meer.
Heb je nog vragen verwijs ik je door naar die Nederlander op koh Chang >> [EMAIL=“info@changdiving.com”]info@changdiving.com en telnr.: +66 (0)89 401 39 27

Je bent op koh samui geweest maar dat viel wat tegen geef je aan. Je zou dan ook kunnen denken aan Koh Pha Ngan, zeker de noord oost kant van het eiland is erg mooi en nog redelijk rustig.
Koh Tao is ook erg leuk, vorig jaar nog geweest je kan daar kiezen uit wat meer levendige kant ( Sairee beach) maar ook de rustige kant ( bijv, Mango bay)

wij gaan in oktober, hoe is ko chang dan?

Hallo Elcke,

1 Okt. begint het hoogseizoen (voor hotel prijzen). Het regenseizoen is dan voorbij ?!? Het kan dan best nog een keertje regenen hoor.
Het is dan nog rustig op het eiland, maar tegen het eind vd maand November wordt het langzaam drukker en net voor kerst barst het hier los.
Koh Chang is een heel mooi eiland en er is van alles te doen (ook als je kinderen hebt). Naast duiken duiken/ snorkelen ( dit kom je dan toch bij mijn duikschool doen, en er is maar 1 duikschool met NEMO als logo!!) kun je TREE-TOP adventure, ATV- adventure, Olifant rijden, jungle trekking, paintball, schieten met M-16, shortgun en pistolen, Watervallen zijn dan nog goed ( met veel water).
Ik hoop dat je genoeg weet, anders kun je me nog mailen naar [EMAIL=“info@changdiving.com”]info@changdiving.com
Groetjes Peter ( Chang)

Nou dank je wel voor de info! klinkt goed. Grote kans dat we elkaar dan zien, want we kunnen wel duiken en willen dat ook natuurlijk gaan doen

Hallo Elcke,

Mijn hoofdshop is in Klong Prao ( tegenover Klong Prao resort en is aan de westkust ong. in het midden van het eiland) en mijn andere shop is in het volgende dorp Kai Bae.
Hoop jullie te mogen ontmoeten.
Groetjes Peter
www.changdiving.com