Hoi allemaal,
In September gaan we voor bijna 4 weken naar Thailand en Laos. Aan het eind van onze reis willen we een nacht of 4 doorbrengen op 1 van de eilanden. Het liefst een nog niet te toeristisch eiland. Nou heb ik al een beetje hier rondgekeken en in de Lonely Planet en ik las dat Koh Samet en Ko Chang het gunstigst liggen ivm de regentijd, maar geen idee of dat idd ook zo is. Weten jullie dat? En zijn dit eilanden waar je nog echte bounty stranden aantreft? En heeft iemand toevallig ook nog een tip voor de overnachtingen?
Ik hoor graag jullie reacties. Alvast hartelijk dank!
Groet
Christel
Het weer, da’s allemaal wat relatief hoor. Wij zaten vorig jaar eind sept op Ko Phagnan en het weer was verrukkelijk. Dus volgens mij kan je de eilanden in die buurt ook bekijken.
Wij hebben vorig jaar in beraad gehouden welk eiland we zouden aandoen tot een dag of twee voor we er naar toe trokken. Gewoon even het weerbericht in de gaten houden of even vragen aan de mensen op dit forum die ter plaatse wonen.
Om dan even door te gaan op de toeristische factor: wij waren eerlijk gezegd aangenaam verrast door KP. Er zit wel massatoerisme, maar dat is geconcentreerd op één klein deel vh eiland: Haad Rin. Voor de rest is dit eiland vrij rustig, met mooie stranden, bergachtig binnenland, enz.
Dit jaar willen we graag richting Koh Chang, maar wederom houden we dan even het weerbericht in de gaten… we zien wel.
Alvast veel succes met jullie zoektocht!
Wij vinden sept trouwens een leuke maand om Thailand te bezoeken: alles staat in bloei en is groen, prijzen zijn iets lager, af en toe regen verfrist de boel altijd een beetje EN er zijn minder toeristen.
Groetjes,
Jelle
ik heb vorig jaar december een week door gebracht op het kleine koh chang. ik persoonlijk vond het daar heerlijk. geen grote massas en alles nog in goed vertrouwen. wel heel veel duitsers aldaar.
Hallo,
Ik zat vorig jaar september op Koh Tao en het was heerlijk weer heb daar gezeten tot december en alleen november was heftig kwa weer.
Wij zijn net terug van onze reis en hebben koh chang bezocht! Een prachtig eiland en nog niet zo toeristisch. Voor ons was t iets te rustig, eigenlijk vooral 's avonds, overdag hebben we ons prima vermaakt met zon, zee en strand en met de scooter over de steile, bochtige wegen het eiland verkennen. We zijn dus iets eerder vertrokken dan gepland, maar denk dat augustus ivm regentijd ook wel 1 vd rustigste maanden is. Wel echt de moeite waard, met name lonely beach vonden wij het meest sfeervol. Groetjes!
Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App
Koh samet hebben wij daarna overigens bezocht! Ook erg mooi en weer heel anders dan koh chang. We waren daar in het weekend en toen was t redelijk druk. Schijnt dat veel thaise mensen daar voor een weekend naartoe gaan. Het is een stuk kleiner dan koh chang, geloof 6 km lang, dus heb je t wel sneller bekeken. Daarnaast zijn de wegen op de meeste plaatsen niet verhard waardoor het eiland verkennen wat lastiger wordt, maar t is maar net wat je wilt natuurlijk. De standen en zee en vonden op koh samet mooier. Op beide eilanden hebben we overdag zonnig weer gehad,1 dag bewolkt en af en toe 's avonds een pittige bui.
Sent from my GT-I9000 using Wereldwijzer App