Waarnaartoe?

Hallo allemaal!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik wil samen met mijn vriend twee weken naar thailand in september.
We willen gewoon in een mooi hotel, aan een mooi strand. ( het liefst een mooi wit strand natuurlijk haha ;-)) , in een omgeving waar wel wat te doen is en leuke restaurantjes zijn, maar het hoeft niet zo levendig en toeristisch als Lloret te zijn bijvoorbeeld :wink:

Maar ik heb nu geen flauw idee meer welke plaatst het geschikt is.
Koh samui schijnt mooi te zijn, minder regen in september maar sommige zeggen dat het wel heel toeristisch is, klopt dit? Of is het ‘gezellig’ toeristisch?

Ko chang leek ons ook super, maar daar kan het weer enorm regenen in september? En zijn daar wel leuke restaurantjes enzo?

Khao lak is ook prachtig volgens mij, en makkelijker te bereiken maar hoe zit het met het weer, en het toerisme en stranden daar?

En dan zijn er natuurlijk nog veel meer plekken , ko phangan Etc etc…

Ik heb inmiddels zoveel gelezen en zie door de bomen het bos niet meer!
Wie heeft nog wat tips voor ons? Dan kan ik gaan boeken :grin:

Alvast bedankt!
Groetjes miriam

Via Wereldwijzer app

Hallo Miriam,
Zie mijn verhaal over Thailand, vandaag geplaatst.
Als je meer wilt weten, dan hoor ik 't wel.

Grtjs
Louis de Gruiter

Als je in september gaat zou ik persoonlijk voor de Samui archipel gaan, kwa weer dan, al weet je het met het weer natuurlijk nooit zeker.

Je kunt ook een combi doen van Koh Samui, Koh Phangan en Koh Tao. 3 Leuke eilanden met ieder zijn charme.

Koh Samui is inderdaad wat toeristisch, dan met name Chaweng en Lamai. Bv Bophut (Fisherman’s village) en Maenam al veel minder.
Maar ik vind Koh Samui totaal niet te vergelijken met de Spaanse costa’s.

Het strand van noord Chaweng is ook minder toeristisch dan midden/zuid Chaweng waar het toch drukker is.
In de avond is Chaweng beach heel sfeervol, als de resorts hun strandstoelen/ligbedden omtoveren in lounge restaurants waar je heerlijk kunt eten, met relaxte muziek en op de achtergrond golven.

Op vrijdagavond heb je in Bophut (Fisherman’s village) een leuke avondmarkt!

En bezoek ook het eilandje Koh Nang Yuan (iets ten noord-westen van Koh Tao), 3 eilandjes verbonden met een zandbank. (Google maar eens)

Hoi! Ik Vind chaweng wel wat te toeristisch! Prachtig Eiland, heb er in september geen drup gezien… Maar kan ook anders. Ko chang vond ik ook heel relaxed. Heb op samui nog mooiere stranden gezien maar op ko chang zijn ze ook prachtig. Je loopt hier wat makkelijker de zee in. Was hier trouwens in onze winter, dus gen idee vande buien. Op samui blijft het water suuuuuuuuuuper lang heeeel ondiep. Maar hier kun je zeker een hotel/resort vinden die niet in de drukte ligt… Al is 't 's avonds ook wel leuk als er wat leven is. Overvolle stranden heb ik niet gezien! Succes en geniet!

Via Wereldwijzer app

Allemaal bedankt voor de info!!

Via Wereldwijzer app