We zijn er nog niet uit op welk eiland/strand we onze reis naar Thailand in de juli/augustus gaan afsluiten ivm het regenseizoen.
Ik heb vernomen dat Koh Samui, Koh Tao, Koh Phanang en Koh Samet iets drogere eilanden zijn. Of zijn er nog anderen?
Welk eiland is het beste we willen snorkelen, prachtige stranden, zeker niet te druk waar we tot rust kunnen komen maar in de buurt willen we wel iets om lekker te eten of iets te gaan drinken. Welk eiland/strand is dan het beste?
Je schrijft: Ik heb vernomen dat Koh Samui, Koh Tao, Koh Phanang en Koh Samet iets drogere eilanden zijn. Of zijn er nog anderen?
Wat drogere en nattere eilanden zijn is niet te voorspellen. Het beste advies zou zijn een plan A en een plan B te maken.
Plan A is de hoek Ko Samui, Ko Phangan, Ko Tao.
Plan B is de hoek Ko Chang, Ko Kood, Ko Maak Ko Samet enz.
Afhankelijk van het weer beslis je dan hoe of waar. Maak je geen zorgen dat hotels-resorts-guesthouses vol zijn, want dit is niet het geval, het is immers laagseizoen.
Ko Chang zou in mijn opinie de beste keus zijn: Ga niet op White Sands Beach zitten, te druk, maar eigenlijk is elk ander strand een verantwoorde keus voor je.
Vanaf Ko Chang kun je naar zes andere eilanden, elk met een eigen karakter. Je kunt ook op bijna elk eiland overnachten. Echter: Het is dan moessontijd, houd de weersvoorspelling in de gaten. Het kan zijn dat boten niet varen als het weer te slecht is, en ook dat sommige hotels-resorts gesloten zijn.
Bedankt, dat lijkt mij een heel goede tip om enkele opties in het achterhoofd te houden maar dan zit ik met een volgende vraag:
Als we een vlucht nodig hebben om er te komen, is daar dan normaal nog plaats? En is dat veel duurder om dan te boeken ipv nu (ik weet dat het zowieso wat duurder is)?
Neem van mij aan dat daar boeken goedkoper zal zijn dan hier boeken.
De kosten van het boekingkantoor liggen daar vele malen lager.
Een voordeel is ook dat je bijv. zondag ergens heen kunt gaan als op zondag de weersvoorspelling beter is als op zaterdag, wat eerst je plan was.
Zoals gezegd is het juli-augustus laagseizoen, dat houdt bijv. ook in dat de kans op bijv. een rode vlag groter is. Misschien kun je niet elke dag snorkelen, maar daar staat dus bijv. weer tegenover dat je voor je hotel of resort een lagere prijs kunt bedingen dan in bijvoorbeeld december.
Afgelopen zomer, eind juli ongeveer een week op Ko Samui gezeten. Helaas zat het weer een beetje tegen en was het elke dag wel bewolkt met een enkele regenbui. Echter dit betekent niet dat het bij jullie ook zo zal zijn. Ik heb andere verhalen gehoord van mensen die volop zon hadden in deze periode.
Lichtpuntje was wel dat het er erg rustig was en we waren haast de enige op het strand elke keer.