Welk eiland in augustus??

Hoi,

Wij vertrekken half juli voor 4 weken naar Thailand. Nu willen we de laatste paar dagen nog naar een eiland om een beetje bij te komen. We zijn met zijn vieren ( 2 kids dan 14 en 16 jaar). Ben 20 jaar geleden op Koh Lanta geweest in een leuk hutje en dat was fantastisch. We willen nu niet zo heel ver naar het zuiden in verband met de regentijd, maar wie kan ons iets rustigs aanraden? We zijn niet van die strandliggers, dus voor ons geen luxe resort met bedjes. Maar gewoon een mooi strand en eventueel wat te doen in de buurt. 's avonds een regnbui maakt niet uit, maar niet de hele dag (heb je niet in de hand, maar toch)

Dus wie weet iets leuks voor de 2e week van augustus?

Hee Charoxx,

Een vriendin van mij was 15 jr geleden op Ko Lanta, en was er nu weer, rampzalig volgens haar.
Je moet tegenwoordig een “heffing” betalen van 20 baht per dag voor het schoonhouden van het strand.
Ze heeft een Thaise vriend, dus ze weet ook wel dat het niks uithaalt, maar ze was boos geworden,
omdat het strand vuiler dan vuil was. Dan was ze het maar even kwijt…

Globaal zou je kunnen kiezen voor Ko Chang of Ko Samet. Op Ko Samet is niet zoveel te doen, behoudens liggen.
Dus zou het dan Ko Chang worden. Op Ko Chang kun je op snorkeltocht, olifantrijden, en naar de waterval.
Ook kun je er andere stranden bezoeken dan waar je verblijft.

Bij Ao Khlong Prao vind je http://www.bluelagoonbungalows-restaurant.com/

Dat voldoet wellicht het meest aan je ideaalbeeld.

Hans.

Hoi Hans, ja ko chang hadden wij ook naar naar gekeken. Niet al te ver naar het zuiden en ook nog niet zoveel last van de regentijd heb ik me laten vertellen. Je link is mooi, erg luxe voor onze begrippen, maar ook nog betaalbaar. Wat willen we nog meer.

Jammer van ko lanta, jeverwacht het wel na al die jaren, maar het doet toch een beetje pijn.

Ja Charoxx,

Helaas is het een van de weinige betaalbare adressen op Ko Chang. Ik had een bungalow aan de lagune ( in de D-afdeling), absoluut niet luxe, vergis je niet , maar wel schoon.
White Sands Beach heeft ook enige betaalbare adressen, echter dan zit je niet echt op een rustig strand.

Ko Maak of Ko Kood zou ook een optie kunnen zijn, wellicht een rustigere optie dan Ko Chang, maar ik las dat het slechts om
enkele dagen gaat, en omdat het bij elkaar een extra dag kost om er te komen, kun je dat beter niet doen.

Andere opties, hoewel geen eiland, kunnen Hua Hin of Cha Am zijn. In Hua Hin kun je nog wel netjes overnachten voor 400 baht, met eigen badkamer. De nachtmarkt van Hua Hin is erg leuk, je kunt daguitstapjes maken naar Ao Takiap, een grote rots met een mooi uitzicht, en veel aapjes. Er zijn ook enkele Nationale Parken in de buurt die een bezoek waard zijn.

Het ideaalbeeld van een hutje op het strand bestaat nog wel in Thailand, maar wordt meer en meer vervangen door “upmarket” accomodatie, resorts van 1000 baht per nacht of meer. In Cambodja liggen nog een paar eilanden waarmee nog weinig of niets is gebeurd, net zoals met Ko Chang 20 jr geleden.

Langzaam zie je nu Ko Rung en Ko Rung Samloem worden ontwikkeld. In zo’n hutje zoals jij bedoelt, heb ik in 2012 nog geslapen. Er zijn een stuk of vier accomodaties per eiland.

Er ligt ook nog Ko Kong, een eiland ter grootte van Ko Chang. Sinds kort kun je er overnachten.
Ik was er drie jaar geleden, toen kon je slechts een van de vele stranden bezoeken, een boot er naartoe kostte 100 dollar.
Omdat er een Engels echtpaar was, die ook daarheen wilden, kon ik het me veroorloven.
Een week last gehad van de steken van alle zandvliegen.

Hans.

Hoi Charloxx, wij zijn 18 jaar geleden naar thailand gegaan en willen nu met onze kinderen 17 en 13 er ook heen. Ons droomeiland was ko tao. Ben benieuwd naar jullie reisschema. IVM met extreme regens in juli en augustus in ko chuang kiezen wij er voor om naar Ko Samui en Ko Pha Ngan te gaan.

Het verschilk in weer is veel, veel kleiner dan de meeste mensen denken. Als het aan de Andaman Kust regent regent het ook op Samui (en omgekeerd), met wat minder extremen.

Beste Charly,
Op Weather and the best places to visit Thailand in August. vind je de verschillen per regio in augustus
Ko Chang 1.071 mm en 30 dagen regen (van de 31)
Ko Samui 121 en 15 dagen.

eddy

Hoi Evamersf,

Wat leuk dat we bijna in dezelfde tijd en met dezelfde leeftijd pubers op reis gaan. Voor ons is het inmiddels 20 jaar geleden en onze kids zijn dan 14 en 16.
We vertrekken 15 juli vanaf Dusseldorf en komen om 7 uur 's morgens aan in BKK. Geboekt in Happy House vlak bij de rivier en vlakbij Khao san road. We hebben redelijk de route uitgestippeld (de eerste 2 weken, maar verder nog niet echt wat vastgelegd.
Blijven 3 nachten in BKK. De eerste dag zijn we veel te vroeg en kunnen we misschien nog niet onze kamers in, dus geven we de rugzakken af en gaan we naar de pier om daar voor 15 Bath P/P ons lekker rond te laten varen. Ons plan is dan om lekker bij te komen van de vlucht, lekker op het water en vandaaruit de kids kennis te laten maken met het drukk BKK. Kunnen dan uitstappen bij het paleis en dat bekijken en dan terug lopen naar het hotel. Douchen eten en slapen. Daarna hebben we nog 2 dagen waarvan we er eentje willen fietsen. Floating market is een optie voor de 2e dag, maar lees nu overal dat de Damnuak market heel toeristisch is geworden. Dus dat bekijken we terplekke wel.
De 3e dag gaan we met de trein naar Kanchanabur. willen we 4 nachten blijven. Elephant park, Erawan watervallen, Bridge over de Kwai, treinritje etc etc. Zien we daar wel, er is in ieder geval genoeg te doen.
Vandaar uit met de bus naar Lopburi, dan naar Ayutya en vandaar uit waarschijnlijk met de nachttrein naar Chiang Mai.
Daar is meer dan genoeg te doen, wat we daar gaan doen weet ik eigenlijk nog niet. Zien we dus ook daar wel. Ipad mee, dus we kunnen vanalles uitvogelen.
We hebben 4 weken en wilden eigenlijk eens kijken of we nog ergens een paar dagen op een strand konden bekijken. Maar ik krijg diverse meldingen van daar geen regen, terwijl een ander juist weer zegt dat het er juist heel erg nat is in de regentijd. Een bui heb ik geen problemen mee, maar een hele dag regen is niet leuk en zonde van de tjd. Gaan we liever ergens anders heen. Zwemmen met dolfijnen is ook een optie, hoeven we niet al te ver door naar het zuiden.

Hoe is jullie reisroute? Misschien kunnen we ideeen uitwisselen.
Groetjes,
Karen

Hoi karen,

Wij vertrekken 13 juili en ariveren op 4 augustus weer in dusseldorf. Het is nog een van mijn grote wensen om met wilde dolfijnen te zwemme, dus ik ben benieuwd waar jullie dat doen. Hoogtepunt van onze reis is het raften in Pai. Als je me je email stuurt mail ik het hele programma met daarin de achterliggende info. Mijn emailadres is eddy.vanamersfoorth@gmail.com. Als ik je mail heb ontvangen zal ik dit bericht verwijderen.