Ja Charoxx,
Helaas is het een van de weinige betaalbare adressen op Ko Chang. Ik had een bungalow aan de lagune ( in de D-afdeling), absoluut niet luxe, vergis je niet , maar wel schoon.
White Sands Beach heeft ook enige betaalbare adressen, echter dan zit je niet echt op een rustig strand.
Ko Maak of Ko Kood zou ook een optie kunnen zijn, wellicht een rustigere optie dan Ko Chang, maar ik las dat het slechts om
enkele dagen gaat, en omdat het bij elkaar een extra dag kost om er te komen, kun je dat beter niet doen.
Andere opties, hoewel geen eiland, kunnen Hua Hin of Cha Am zijn. In Hua Hin kun je nog wel netjes overnachten voor 400 baht, met eigen badkamer. De nachtmarkt van Hua Hin is erg leuk, je kunt daguitstapjes maken naar Ao Takiap, een grote rots met een mooi uitzicht, en veel aapjes. Er zijn ook enkele Nationale Parken in de buurt die een bezoek waard zijn.
Het ideaalbeeld van een hutje op het strand bestaat nog wel in Thailand, maar wordt meer en meer vervangen door “upmarket” accomodatie, resorts van 1000 baht per nacht of meer. In Cambodja liggen nog een paar eilanden waarmee nog weinig of niets is gebeurd, net zoals met Ko Chang 20 jr geleden.
Langzaam zie je nu Ko Rung en Ko Rung Samloem worden ontwikkeld. In zo’n hutje zoals jij bedoelt, heb ik in 2012 nog geslapen. Er zijn een stuk of vier accomodaties per eiland.
Er ligt ook nog Ko Kong, een eiland ter grootte van Ko Chang. Sinds kort kun je er overnachten.
Ik was er drie jaar geleden, toen kon je slechts een van de vele stranden bezoeken, een boot er naartoe kostte 100 dollar.
Omdat er een Engels echtpaar was, die ook daarheen wilden, kon ik het me veroorloven.
Een week last gehad van de steken van alle zandvliegen.
Hans.