Hallo
Gaan in de maand augustus naar Thai,vertrekken vanuit het noorden en willen de laatste dagen nog aan de kust doorbrengen.
Welke kant van de kust kan je de minste regen verwachten deze periode?
Alvast bedankt
Hallo
Gaan in de maand augustus naar Thai,vertrekken vanuit het noorden en willen de laatste dagen nog aan de kust doorbrengen.
Welke kant van de kust kan je de minste regen verwachten deze periode?
Alvast bedankt
Het ligt er een beetje aan waar je heen wil ik ga er vanuit dat je in de buurt van BKK wil blijven aangezien het jou/jullie laatste dagen zijn. Het blijft zeker nu gezien alle weersveranderingen moeilijk om te zeggen waar je het mooiste weer zal vinden. Persoonlijk denk ik dat je het meeste kans maakt in de buurt van Koh Samet/Koh Chang dit zijn eilanden in de buurt van BKK (+/- 3uur)
Ko Chang was eig ook mijn keuze nr 1 voor aug . ( ook omdat we terug nr BKK moeten en dus niet zover is )
Ik las ergens dat Ko Pangan / KO tao beste keuze zou zijn ? Iemand nog meningen hierover ?
Was vanplan om in CM de weersvoorspellingen na te kijken en dan de keuze te maken …
Daar ter plekke je keuze maken is natuurlijk het allerbeste aangezien je dan nog alle kanten op kan ![]()
Het zijn schitterende eilanden echter redelijk ver weg van Bangkok,Als je dichtbij wil blijven en toch op een relaxt eiland wil zitten zou ik bij je eerste keuze blijven.
4 weken geleden o.a. naar Koh Chang geweest en het was geweldig, en qua toeristen volgens de locals atm erg rustig. In het weekend was het wat drukker, dan komen de thai zelf om even te relaxen.
Wat het weer betreft zou ik het zoals je al aangeeft lekker vanuit cm bekijken.
p.s. De reis van Koh Chang naar BKK duurde bij mij in totaal iets van 6 uur, met minibus. (Opgehaald bij hotel, en afgezet bij KSR.)
Hey
Zijn in feb op koh kood geweest en vonden het niet slecht.
we vertrekken vanuit het noorden dus alle opties liggen nog open,dacht alleen dat het aan een bepaalde zijde van thailand meer regen was dee periode(augustus)
Zoals feb zullen we het niet hebben maar het gaat niet anders met schoolgaande dochter.
Ik zit ook vast aan de schoolvakantie van mijn zoontje. We hebben maar gegokt op de Samui Archipel. Die is in maart al helemaal onder gelopen, dus ik hoop dat zij hun portie water voor een groot deel al gehad hebben.