Rondtrekken in Thailand of Maleisië: Weer in juli en Augustus

Hallo allemaal,

Wij zouden in de grote vakantie graag naar Thailand willen gaan, maar we zijn aan het twijfelen ivm het weer (warmte en regen). Valt dit enigzins nog mee of is het toch afteraden?
We zijn nu aan het twijfelen tussen Thailand en Maleisië ( en Borneo). Wie kan ons helpen met enkele doorslaggevende tips.

Klopt het dat in Koh Chang meer neerslag valt dan in andere strandlocatie in Thailand?

Alvast bedankt

juli en augustus vallen alle twee in het regen seizoen, ga er dan van uit dat er elke dag een flinke bui valt vaak aan het einde van de middag of het begin van de avond en dus niet dat je dagen lang regen hebt het voor deel hiervan is dat watervallen veel mooier zijn dan in de droge periode en dat de jungle mooi fris groen is, warm is het in thailand altijd al zal het in deze tijd wel iets benauwder aanvoelen dan in de droge tijd maar nog altijd heel goed te doen (spanje is die tijd van het jaar zeker zo warm en in het binnen land waarschijnlijk warmer)
of er op koh chang meer regen valt dan op andere strand locaties weet ik niet wel heb je er eerder last van daar het een erg bergachtig eiland is en al dat water toch naar de zee moet, waardoor de straten wel eens blank kunnen komen te staan, maar dit kan ook elders gebeuren dan gewoon even wachten in een winkel, restaurant of bar (je moet toch ook eten en drinken) en daarna gewoon weer heerlijk verder

of voor maleisie het zelfde geldt weet ik niet maar ik weet wel dat het daar dan ook regentijd is

sterkte met het kiezen, waarschijnlijk het grootste probleem van deze reis

Dirk, bedankt voor het antwoord.

De grootste moeilijkheid in de keuze is de warmte. Mijn partner kan niet zo heel goed tegen de warmte. In Spaanse badplaatsen zoekt hij meestal de schaduw op :vak02: We weten dat het er warm is, maar valt het mee qua draagbaarheid?

Wie zo nog goede tips heeft voor Thailand, mag dit altijd laten weten.

Als je niet goed tegen de warmte kunt, zijn Thailand en Maleisië beslist geen goede keus. Het is daar altijd erg warm en vochtig…

Qua warmte is het regenseizoen net een voordeel. Die bui aan het einde van de middag brengt verkoeling. Voor de rest zorg je misschien best dat je altijd een kamer met airco neemt (zeker in Bangkok), niet ongerust worden: in ongeveer alle hotels en guesthouses bestaat deze optie. 's Nachts kan dit wel gemakkelijk zijn om te slapen.
Het is ook warm in het regenseizoen, maar het is draaglijker dan in het hete seizoen. Even verschieten als je voor het eerst de luchthaven buitenstapt, maar je wordt het snel gewoon.
Ivm Koh Chang heb ik hetzelfde gehoord (en ook wel meegemaakt): op dit eiland valt beduidend meer regen dan in andere streken. Maar net hierdoor is de jungle hier ook wel nog spectaculairder. Een ongelofelijk mooi groen eiland. Sommige stranden wat minder, andere dan weer heel mooi en leuk van sfeer.
Als je liever iets relaxed zoekt: hoe meer je verwijderd zit van de pier, hoe gezelliger (dat was althans onze mening). Wij zaten bv. rond Baan Bang Bao. Rustig vissersdorpje aan de andere kant van het eiland. Goeie seafood! :wink:
En in het regenseizoen liggen de prijzen in de goeie resorts een stuk lager, best gewoon even langsgaan om te checken. Wij hadden in september 75% korting. Normaal echt buiten onze categorie, maar voor de prijs moesten we het nu niet laten liggen. Voor ons laatste weekje wel een leuk extraatje! :slight_smile:

Grts,

Jelle

wel Thailand en Maleisie zijn beide warme landen maar het goede nieuws is dat er heel veel groen is en dus ook heel veel schaduw, en zoal Jelle ook al zegt brengt die regenbui verkoeling, en verder is het ook regelmatig bewolkt waardoor het ook minder warm is dus voor je partner het beste seizoen om azie te bezoeken je zo er ook voor kunnen kiezen om naar het noorden te reizen daar is het in de bergen ook altijd beduidend koeler en kan het 's nachts zelfs echt fris worden, dit zal je in maleisie niet zo snel aan treffen aangezien dit toch weer een stuk zuidelijker ligt

Bedankt voor de antwoorden.

Mijn partner begint meer en meer overtuigd te worden. :cheer:
Wat ik zalig vind, want ik ben al ooit in Thailand geweest en vindt het een prachtig land.

Tips ivm uitstappen zijn altijd welkom!

Wie weet er ook een leuke strandlocatie waar normaal gezien minder regen valt dan in Koh Chang?

Misschien dat Koh Samet een idee is ? Ook niet te ver bij Bangkok vandaan en een van de droogste eilanden in Thailand…
Of ga naar Koh Phangan (alleen ga niet in Had Rin zitten)…

Hoi, wij zijn vorig jaar in juli in Thailand geweest en het weer is goed te doen! Inderdaad elke dag een grote bui maar ben niet 1 keer nat geworden, vaak als we wat zaten te eten. Het voordeel is om in deze tijd te gaan is dat het ook niet altijd even zonnig is en dus ook om te treinen goed te doen, wij gaan dit jaar weer!!

Die snap ik even niet…?!

Automatische invulling, ik bedoel om te reizen een prima klimaat in juli.

Haha, oke, dan snap ik hem… :slight_smile:
Mee eens overigens…

Dat is fijn om te horen!

We hebben overigens ons vliegtuigtickets geboekt.
Joepi, dus er is geen weg meer terug.

Ik kijk er al naar uit en wou dat het al zover was.

De voorpret van zo’n reis is ook altijd erg leuk…voor je het weet is het al zover…en voor je het weet ben je ook alweer thuis…

Wij zijn vorig jaar augustus op Kho Samed geweest en hebben daar juist heel veel regen gehad. Week daar gezeten waarvan 2 dagen droog!!
Maar was toch de moeite waard!!!

Wil nog even reageren, ze raden ook aan om op koh phangan , koh Samui of koh tao te verblijven in de regenperiode, daar heb je de meeste kans op mooi weer volgens mij. Maar wij hebben vorig jaar ook niet alles droog gehouden hoor!!

Tsja, het weer is natuurlijk nooit te voorspellen. Maar gemeten over een lange periode (jaren) schijnt Samet toch een van de droogste eilanden te zijn.