Wij gaan over een kleine anderhalve week naar Pattaya en willen dan een paar dagen Koh Chang bezoeken. Maar als ik alle weerberichten moet geloven is het weer op Koh Chang niet echt joepie de poepie.
Weet iemand hoe het weer Nu echt is en hoe het gaat worden de aankomende tijd???
De regenperiode in Koh Chang,loopt ongeveer van mei tot en met oktober. In deze periode kan er erg veel regen vallen, maar men moet zich hier niet door laten afschrikken. De meeste regen valt hier in de avond of in de nacht en zorgt er juist voor dat de nachten dragelijk zijn.Ook nog ff zeggen dat voor de maand augustus 22 regendagen zijn in Koh Chang.
gegroet:georgessiam.:chin:
Op dit moment is het inderdaad vrij slecht weer. Dit komt door de tropische storm die over Vietnam en China raast. Gisteren veel regen en wind, vandaag enkel wind en een klein beetje regen. Voor de komende dagen wordt hetzelfde verwacht en naar het einde van de week zou er verbetering op komst zijn. Dit weerpatroon geldt voor het grootste gedeelte van Thailand op dit moment.
Groetjes
Het is niet zo dat het dan de hele dag door regent. Meestal is het een fikse bui in de morgen of in de late namiddag. De slechtste maanden in mijn ogen zijn juni en september. Augustus vorig jaar hebben we ontzettend veel mooie dagen gehad. De regen die er toen viel, kwam 's nachts naar beneden, maar ja in de statistieken geldt dat als een regendag
Ik zit op Koh Tao en hier het nu het droge seizoen maar hier hebben we ook last van de storm op het moment. Het is hier nu 2 dagen wat somber maar wel droog. We hebben in die 2 dagen 2 keer harde regen gehad en dat was het. De zon is weg dat is wel jammer. Heb ook begrepen dat het vanaf volgende week weer beter gaat worden.
Ben er vaak genoeg geweest rond deze tijd en kan het niet echt regentijd noemen het was hier vorige week de hele week mooi weer. Alleen in de nacht een beetje regen gehad wel een nacht. Ze willen hier graag regen hebben er is hier te weinig water op het moment. Ze hebben hier water moeten brengen van het vasteland zo droog was het hier.
Ik denk dat ze in Phuket meer last hebben van regen dan hier. Ik hoor veel mensen die hier komen he he eindelijk weer droog weer alleen maar regen gehad tijdens het reizen in het noorden en dus het stuk van phuket en phi phi.
wat denk je dat song kran is?
ik woon hier nu 7 jaar ben het met je eens dat hte niet vaak regent in deze tijd maar het is wel rgenseizoen nu.
we zitten op koh phangan ook te springen om regen, nog niet zo erg dat ze water van het vaste land moeten brengen maar meer en meer grondwater bronnen staan ook droog.
In veel tempels vindt nu Wan Khao Phansa plaats wat betrekking heeft tot de periode van regentijd(3 maanden juli,augustus,september) waarin de monniken volgens de oude traditie in de tempels bleven om zo te voorkomen dat ze insecten dood maakte of zaden.
Het is een periode waarin men aandacht besteed aan studie, meditatie en het onderwijzen van de leer aan nieuwe monniken.
Overdag mogen de monniken de tempels verlaten maar moeten 3 maanden lang overnachten in dezelfde tempel.
Jammer genoeg is dit meestal de periode dat de meeste Nederlanders vooral met schoolgaande kinderen weer op vakantie kunnen gaan, ga je echt voor het idyllische strandvakantie om te bakken op het strand dan kan dit wel eens tegenzitten, maar wil je genieten van het land, de gastvrijheid en alles wat het nog meer te bieden heeft wordt het een onvergetelijke belevenis.
Misschien een kleine tip:
Zodra je in Thailand bent hou dan de weersverwachtingen lokaal in de gaten, helaas heeft het toerisme veel te lijden de laatste tijd en zijn hotels resorts zeker niet altijd vol geboekt(mocht je nog niets geboekt hebben), dus kan je altijd nog last minute iets boeken gewoon op eigen houtje via internet, zo gaan wij het in ieder geval doen als we in oktober gaan.
Ik hoor veel over het weer in het zuiden, maar hoe zit dat in het Noorden?? Vanaf donderdag zit ik in Thailand en wil dan na het weekend naar het Noorden. (Kom niet voor het bakken in de zon)
Wat is handig om mee te nemen, een regencape of paraplu?? Een cape lijkt mij zo warm…of valt dat mee?
Ik heb alleen een paraplu bij me maar als het echt uitbreekt heb je daar ook niets meer aan. Ik vind het af en toe wel lekker. Nou het is hier vanmorgen echt uitgebroken regen en flinke rukwinden. Dit is wel goed voor het water inderdaad. Ik heb gelijk hier zo’n wintergevoel het is donker heb het licht hier gewoon aan moeten doen terwijl het ochtend is. Maar goed die storm was voorspelt dus zal wel weer overwaaien lol klinkt wel grappig.
Ja hier ook dus maar het is weer wat rustiger ja wij hebben hier ook noodstroom dus altijd een backup. Hier valt de stroom ook vaak uit bij slecht weer en dan hebben we hier zelfs geen eens vaste stroom van het het vaste land maar grote aggregaten.
Ja had ik ook begrepen. Toch heeft het wel wat vorige week was het hier zo warm en benauwd konden wel wat regen gebruiken. Hopelijk gaat het nu droog blijven moet straks weer op pad.