Help!!!!!

Begin augustus gaan wij voor 9 dagen naar Koh chang…en ja ik weet dat het daar regentijd is maar…ik zie in de weersverwachting (zoover) echt alleen maar donkergrijze wolken met veeeel regen…
Is er iemand die daar woont en die mij goed advies kan geven?
Gaan we wel of gaan we niet? Het lijkt me er prachtig en een buitje zo af en toe kunnen we best hebben maar hele dagen regen dat hebben we in Nederland genoeg gehad!

Belangrijkste advies: negeer alle weersvoorspellingssites. Die geven altijd regen en onweer aan, omdat er altijd wel kans is op een onweersbui. Maar dat betekent niet dat het de hele dag regent, als er uberhaupt al een bui valt die dag.

De weersvoorspellingssites geven allemaal een compleet verkeerd beeld.

Hallo Steven,

Dank je wel voor je toch wel bemoedigende woorden :slight_smile:
We hebben echt zoveel zin om naar Koh Chang te gaan maar ik was even bang dat we gewoon 9 dagen heel veel regen zouden hebben.Op internet lees ik ook geregeld dat mensen echt dagen lang regen hadden op Koh Chang…
Heb ik het goed begrepen dat jij op Koh Chang woont?

Groetjes Marion

Veelplezier daar :slight_smile:

Ik woon op Phuket.

Is er misschien nog iemand die op Koh Chang woont en mij iets kan vertellen over de weersverwachting vanaf 4 augustus op Koh Chang?

schietgebedje naar god doen ;). Je kunt niet verwachten dat mensen je al een weersvoorspelling voor 4 aug kunnen geven. Steven woont in Thailand vertrouw op zijn woorden. Zekerheid heb je nooit. veel plezier gewenst.

Niemand kan je iets zinnigs vertellen over de weersverwachting overmorgen, laat staan in Augustus.

Dat is ook zo! Ik maak me misschien ook veel te druk om het weer…we zien wel en gaan vooral gewoon genieten!!!
Heb stiekum toch ook nog even gekeken naar Phuket maar geen idee waar ik dan het beste kan verblijven. We zoeken geen tweede Benidorm maar wel wat gezeligge winkeltjes, restaurantjes en wat vertier…verder een leuk resort aan het strand…

Hier in Bangkok is het de laatste dagen prima weer. Vaak blauwe lucht en stralende zon, maar ook af en toe bewolkt. Een paar keer per week valt er een tropische bui, maar dit is vaak aan het eind van de middag of 's avonds/'s nachts en duurt eigenlijk nooit langer dan 2 uur.

Zoals Stevenl al aangeeft zie je op weersites zo vaak regen staan voor Thailand, maar het land is zo groot als Frankrijk.
Bangkok alleen al is zo groot als de provincie Utrecht, het kan dus aan de ene kant van de stad regenen, terwijl het aan de andere kant droog en prima weer is.

1 like

Bedankt voor je reactie!
Wij zijn al vaker in Thailand geweest en ik weet dat het meestal maar om buien gaat…het gaat mij voornamelijk om Koh Chang omdat ik vaak lees dat het daar dagen achter elkaar kan regenen…,

Die kans bestaat helaas…al blijft dat moeilijk te voorspellen. Ik heb er ook eens tijdens het regenseizoen gezeten…van de 5 dagen was het totaal 3 uurtjes droog, de rest van de dagen noodweer.
Gelukkig hadden we een luxe bungalow met dvd-speler…ik heb nog nooit zoveel films gezien in een vakantie. Maar ja, leuk is anders en dat is niet waar je voor komt…

Grappig dat weer. Ik kom hier echt geregeld andere toeristen tegen die klagen dat het zo vaak regent ( in de moesson periode ) hahahahahha Er zijn er zelfs die daar nog nooit van hebben gehoord en denken dat het in Thailand altijd mooi weer is.

Wij zijn net terug uit Thailand. We zijn ook daar geweest. Het is inderdaad regentijd. We hebben dus vaak regen gehad. Maar… toch is het meer dan de moeite waard om er naartoe te gaan. Meestal regent het niet de hele dag en…het is er altijd lekker warm.