Hallo allemaal!
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. In augustus ga ik met mijn gezin (man en drie kinderen) voor de eerste keer naar Thailand.
We willen een weekje op een mooi strand verblijven en we dachten aan Koh Chang. Nu heb ik op een website gezien dat het gemiddeld 28(!) dagen regent in augustus, terwijl het in HuaHin (en Koh Samui) 15 dagen regent.
Wat is een verstandige keus? Ik wil niet verregenen met mijn kinderen, dan zit ik echt vast op zo’n eiland! Maar ik wil heel graag op een heel mooi strand verblijven. Het is wel belangrijk dat er iets te doen is (excursies/winkeltjes ed), dus Koh Samed valt af.
Wie kan mij adviseren?
Koh samui is veel meer ontwikkelt en er is dus veel meer te doen voor de kinderen in vergelijking met koh chang. Dus mocht het regenen kun je op koh samui bv altijd nog naar de bioscoop in Chaweng of gaan bowlen.
Je weet nooit of je goed of slecht weer krijgt maar met deze statistiek zou ik niet snel naar koh chang reizen in augustus.
Over hua hin kan ik je helaas niets vertellen.
15 dagen of 28 dagen regen zegt niet veel, ook de hoeveelheid regen zegt njiet veel. Wat wel wat zegt is hoe lang de regen duurt op die dagen.
Koh Chang staat inderdaad bekend om veel regen in die tijd, maar ik heb de exacte informatie niet voor die buurt.
Kijk even op het interactieve kaartje hier. Dan kun je snel vergelijken ![]()
Prima voorbeeld van juiste informatie die een compleet verkeerd beeld geeft.