Welk eiland in juli?

hoi allemaal!
over 2 weken gaan wij voor 4 weken naar Thailand. aan het eind willen wij lekker uitrusten op een heerlijk eilandje. nu is het regenseizoen, maar toch…
nu hebben we op ons lijstje: Koh Tao (om te snorkelen), Koh Samui (voor de excursiemogelijkheden) en Koh Phi Phi (daar wil mijn vriend heen)…
wie helpt ons uit de brand en kan ons meer vertellen over het regenseizoen of heeft er meer ervaring mee? ik lees meerdere ‘horror’-verhalen op internet over dagen regen in juni…hhhmmm. is het dan slim om, als wij in het noorden vertrekken (Changmai waarschijnlijk) te kijken op internet wat voor weer het waar is en dan ticket te boeken?
ik hoop op jullie reacties!

Het kan alle kanten op , soms valt het mee, en soms valt het vies tegen.
Op windkracht 7 zit niemand te wachten, dus inderdaad, kijk voordat je vertrekt hoe het zit, de verschillen kunnen groot zijn, verlies ook Ko Chang niet uit het oog, omdat de moesson daar vaak wat milder is.

Sowieso veel plezier toegewenst, maar ik ben er van overtuigd dat dat gaat lukken !

Hallo,

Wij zijn in juli op koh tao en het weer is bijna gelijk als juni. We zijn nu op Koh Phangan en kwa regen hebben we nu in 3 dagen alleen vanacht wat regen gehad. Voor de rest is het hier heerlijk het waait hier ook een beetje en dat is eigenlijk wel fijn.

gr van Moira