Hallo allemaal,
We gaan in juli met ons gezin rondtrekken door thailand, we willen de laatste week doorbrengen op een eiland. We zijn zonder kinderen vaak in Thailand geweest maar dan in de winter. Welk eiland is in juli het meest geschikt?
Het hangt erg van uw eigen smaak af, Koh Samui staat vooral bekend om de prachtige stranden met luxe resorts en bruisend nachtleven(iets te druk voor mij)
Zelf verkies ik Koh Samet, kleinschalig eiland,dichter en gemakkelijk te bereiken vanuit Bangkok,veel rustiger dan Koh Samui.het weer in Koh Samet is normaal gesproken over heel het jaar goed.Koh Samet is eigenlijk het eiland in Thailand dat het droogste weer heeft tijdens het regenseizoen.(volgens statistieken)
zoals Georges zich ook al afvraagt is het mischien handig om aan te geven wat jullie zoeken op het eiland ook is het voor ons handig om te weten hoe oud de kinderen zijn want peuters hebben andere behoefe dan pubers
koh samet waar georges het over heeft is een mooi eiland met bijvoorbeeld peuters maar met pubers zou ik er zelf niet heen gaan dan zou ik bijvoorbeeld koh chang kiezen maar er zijn zoveel eilanden dat er altijd wel eentje bij jullie past dus geef zoveel mogenlijk informatie over jullie wensen en dan zullen wij (andere forum gebruikers) een zo goed mogenlijk advies geven
Mijn kinderen zijn 11 en 12. De belangrijkste reden dat ik dit vraag is ivm het weer. Is het weer op koh chang in juli redelijk of slecht? We zijn niet op zoek naar luxe resorts.
Koh Samet is zeker een prettig eiland met kinderen, ook niet te ver reizen vanaf Bangkok.
Koh Phangan, Koh Tao of Koh Samui is ook een optie, of een combinatie daarvan.
Koh Chang kan spoken in juli, maar het kan er ook prima weer zijn. Het weer is nu eenmaal onvoorspelbaar…
ik denk dat koh samet voor jullie een goede keus zou zijn, het is relatief het droogste eiland van thailand en het ligt het dichts bij bangkok dus makkelijk te bereizen (zeker met kinderen naar een rondreis ook belangrijk)