Welk eiland kun je het beste bezoeken in juli

Hallo,

Ik ben van plan om in juli naar Thailand te gaan met mijn gezin (2 kinderen, 9 en 12). Zoek een leuk eiland om de laatste 5 dagen door te brengen.
Zoeken een meer rustige bestemming, geen feest en drinkgelag. Welk eiland en/of resort is hiervoor het meest geschikt, ook gelet op de regentijd in juli?
Hoor graag leuke en goede tips.

Met vriendelijke groet,
Frank

Hi Wim,

hartelijk dank voor je reactie. Begrijp ik het goed uit je alias dat je op Ko Chang woont?
Ik had wel al even gelezen over het eiland in de Rough Guide, maar daar stond in dat het een tweede Phuket aan het worden is, met drukte, lelijke gebouwen etc.
Of valt dit wel mee? Ik denk dat Klong Phrao wel wat voor ons is. Hoe is dat eind juli, is dat erg druk, moet je van te voren reserveren, of kun je er nog op de bonnefooi naar toe?
Hoe is je eigen ervaring met het weer, ik proef dat het er niet dagen achtereen regent, maar dat het meer is dat er iedere dag een flinke bui valt, klopt dat?
Heb je nog tips voor een leuke accomodatie in Klong Prhao. Hoeft niet budget te zijn.

Groet,
Frank

Je zou eens kunnen kijken naar Koh Samet als je Koh Chang te druk vind. Ongeveer ook 4 uur vanaf Bkk maar heerlijk rustig(er):chin:

Dank je Rik,

Heb je nog goede tips wat betreft leuke overnachtingsmogelijkheden aan het strand?:vak02:

Hoi,

Zelf gaan wij eigenlijk altijd naar het Samed Grand View Resort. Dat ligt lekker centraal en direct aan het strand. Voor meer hotels en Guesthouse kan je ook kijken op: Koh Samed - of http://ibook247.com/kohsamed.net/hotel_samed_grand_view_resort/

:chin:
**
**

Hi Frank,

Ik woon inderdaad op Koh Chang.

Het is nog lang niet het tweede Phuket, maar er staan inderdaad al aardig wat gebouwen. Het eiland bestaat nog steeds voor meer dan 70% uit ongerepte jungle en dat merk je overal, er is slechts een hoofdweg en die slingert langs de kust gekneld tussen de bergen.

Eind juli kan je makkelijk naar hier komen zonder iets vooraf vast te leggen.

Het weer valt goed mee, al kan een tropische bui in deze tijd van het jaar altijd voor wat verfrissing zorgen.

In Klong Prao heb je “Amari”, “The Dewa”, “Tropicana” waar je leuk kan verblijven. De laatste geniet hier mijn voorkeur omdat je centraler gelegen bent en er zijn tal van restaurantjes en shopjes in de buurt.

Iets meer afgelegen in Klong Prao is “Aana” resort…heel mooi gelegen aan de rivier, maar helaas geen strand.

Groetjes,

Wim

Koh Chang is een typisch eiland wat je in de zomermaanden moet mijden.
Het kan dagen achtereen regenen de lucht is dan grijs en niet uitnodigend om te zwemmen.
Als je kleren wast en buiten ophangt om te drogen dan zijn ze meestal na 3 of 4 dagen nog niet droog en gaan ze stinken.
De song taews rijden ook niet regelmatig en zijn als je niet op de volgende boot wilt wachten met meer toeristen behoorlijk duur.
Het regen seizoen is trouwen aan de gehele kust van Pattaya to de grens met Cambodja niet mis.

Het voordeel van Koh Chang tijdens het regen seizoen is dat je er zo op de bonnefooi heen kunt want er zijn dan bungalow te kust en te keur met korting.
En Sinds Koh Chang een “fietspad” (zo werd het genoemd voor de vergunning) heeft van 6 meter breed wat langs de gehele kust slingert en elektriciteit en ook internet heeft is het aardig op weg om het zelfde als Puket te worden.
Gogo bars zijn er nog niet maar er zijn al wel Isaan hoertjes die er werk gevonden hebben.
Juli en Augustus zin weliswaar hoogseizoen maanden maar het is ook de slechtste tijd voor heel Thailand om het te bezoeken.
Maar als ik een business zou hebben op Koh Chang dan zou ik het ook op een andere manier aanprijzen dan ik nu doe.

Dank jullie wel voor de reacties.
Is Koh samed een ‘droger’ eiland. in diverse reisgidsen lees ik dat daar verhoudingsgewijs de minste regenvalt in de monsoon?
Groeten,
Frank

Niet waar : Koh Chang is perfect te doen tijdens deze maanden, er zijn genoeg mensen op dit forum die dat kunnen bevestigen

Regen is altijd mogelijk tijdens het “regenseizoen” maar het is eerder uitzonderlijk dat het dagen na elkaar duurt.

Voor 30THB per kilo zijn je kleren gewassen en gedroogd + fris geurtje

Toch internet even proberen…de walk-in prijs van een hotel is steeds hoger dan de internetpromo’s!

Elk Thais eiland heeft een gebrekkige esthetische vormgeving…er zijn een paar jonge opkomende architecten die een toekomst plan hebben MET oog voor de natuur en het cultuur erfgoed, maar dat zal wel even duren vooraleer je hiervan de resultaten ziet in het dagelijkse straatbeeld

Niet waar : idem als eerste quote

Pfff…

@ Frank : Samet is niet droger dan KC en je bent er ook veel beperkter qua activiteiten. Samui en Koh Tao hebben een veel drogere periode dan met meer kans op zon.

in welk opzicht bedoel je?

beetje onzinnig

Misschien of topic, maar ben jij ook werkzaam in The Thai Service Industry on the islands in Thailand?
Je gaat toch ook niet in juni en juli naar Nepal?

het weer is goed in juli en augustus bij mij op het eiland, als je dat bedoelde en daarom zei ik dat het onzinnig is dat juli en augustus de slechtste mnd zijn om thailand te bezoeken.

als je bedoelde dat dan de prijzen hoger zijn heb je gelijk alhoewel de echte piek rond kerst ligt.

kanya

leg eens uit wat het voor voordeel iemand die in de toeristensector zou werken heeft bij het geven van verkeerde info?

Beste Familie, Koh Chang is zeer geschikt als afsluiter. En in het bijzonder het resort Chai Chet (goede verhouding prijs kwaliteit) op Klong Prao beach. Kijk even op mijn weblog http://ceesdesnor-reisverhalenuitazie.blogspot.com/ daar staat het een en ander beschreven van mijn laatse maand Koh Chang in december. MVG Cees de snor

Ik ben 2 x op Koh Chang geweest en heb overnacht bij Tigerhut. Houten huisjes aan het strand, heerlijk!

hoi frank .
ik ga dan ook met mijn gezin 10 en 12 jaar.
wij gaan van bangkok naar jomtien . naar phuket , ko samui.
wij eindige in kanchaburi een een zeer mooi goed aangeschreven resort.
aan de river kwai met zwembad.
en ook veel te doen .
en de laatste dag bij bangkok airport met zwembad.
zodat we de volgende dag vlug bij het vliegveld zijn .
gr dineke

Ik zou ook zeggen Koh Chang. Ik ben hier zelf al meerdere malen geweest tijdens deze periode en dan is het erg goed te doen daar!! Vrijwel altijd lekker weer (regenbuitje kan altijd), mooie stranden, goed eten, nette hotels/guesthouses. Perfect!

Aanrader, ga kijken bij Lonely Beach! Heel relaxed met een “70’s” sfeer. Er zitten daar resorts/hotels/guesthouses in alle prijsklasses.