Einde vakantie Thailand, op welk eiland afscheid nemen?

de meeste mensen nemen toch als afsluiting relaxt afscheid van Thailand en gaan naar een mooi eilandje. Welk eiland raden jullie aan? Ik ga in juli naar Thailand. Het gaat me vooral om het weer. Waar is het weer het beste? Is dat Koh Samui??

Eric

koh tao vond ik een super eiland.
weinig te doen en super relax en mooi duiken.

hoe het weer dan is, weet ik niet.

sjaak

www.wereldrondreis.nl

het gaat me echt om het weer in juli/augustus op de eilandjes…hebben de eilandjes ook veel te maken met het regenseizoen?

Ik zou ook voor Ko Tao gaan. Lekker relaxed eilandje. Ook leuk als je niet duikt!!

Ik weet dat Koh Samui een droger eiland is in de tijd van het regenseizoen.(juli/augustus)
Hoe het met de andere eilanden zit weet ik niet

Het is statistisch gezien het droogste op Samet.

Ahhh mooi hier heb ik wat aan. Thanks!

Koh Chang Natuurlijk het tweede grootste eiland van Thailand.

Koh chang is nu nog een rustig eiland maar nu al worden er dure resorts gebouwd het gaat hard mensen entree voor het eiland is ik geloof 200 bath.

Ben van plan er zelf in July naartoe te gaan.:nod:
Voor uitgaansleven is er niet veel vaak zijn er barretjes of kleine cafe’s.

Alleen Phuket is groter dan Ko Chang; het is dus het tweede grootste eiland van het koninkrijk…:slight_smile:

Foutje was even mis.

Oke, hier en daar zie ik dat KOH TAO erg relaxed is. Is iemand een beetje bekend met de hostels daar? Of heb je veelal dure resorts…

In july augustus ? Dan zou ik in de Koh Samui of omgeving kiezen . Naar mijn weten is het daar dan mooi weer . In Phuket regent het dan meer

gr sander

Hoi, wij zijn de laatste keer in begin eind julie begin augustus geweest op Koh Samui is een prachtig eiland waar het regenseizoen pas begint in oktober. Wij hadden in 10 dagen tijd 2 keer kort en hard regen je kunt gewoon op het strand blijven als het regent is echt kort maar krachtig en binnen luttele minuten weet je nog niet meer dat het geregent heeft.
Wij gaan dit jaar naar Koh Chang…
Groetjes Yvette

He bedankt, ik ga er ook vanuit hoor dat het wel wat mee zal vallen. Maar ja… je weet het nooit

Naar mijn weten is het dan op Samui mooi weer , ik ga in july daar ook heen. Phuket is dan regenachtig volgens mij.

veel plezier !

Je citeert het zelf al, een romamtisch en relaxt eilandje…

Waar in gods naam is het dan beter vertoefen als koh Samui.

Een goede tip, laat je er op de laatst dag van je super vakantie je lichaam nog eens lekker verwennen in een wellness spa resort dan is je vakantie echt geslaagt.

Er zijn er op het eiland een paar zeer gekende Spa and Wellness.

Effe neuzen op i-net…

Relaxe groeten uit Samui

Op Ko Samet…:vak02:

@ Davenuman

Eeeuuuuuuuuhhhhhh!

Waar ligt koh Samet op de landkaart :paranoid::paranoid::paranoid:

Is dit ook in Thailand? :dag:

Groetjes uit Samui

ik ben niet op koh Samui geweest, maar koh Tao, brr wat lekkerrr :slight_smile:

zou de Westkust vermijden tenzij het daar goed weer is. De monsoon die nu aan de westkust is zorgt altjid vrij veel regen zegt men. Zit momenteel op Koh Phi Phi en het is drama aan deze kant van Thailand. Zal aan de Oostkust, dus Koh tao, Koh Phangan of Koh Samui of aan de ‘Centrale kust’ gelegen eilanden (in de buurt van Bangkok > Koh Chang, Ko Samet) beter zijn nu!

maar nooit garantie, nergens, dus hou altijd het weer goed in de gaten. www.cnn.com/weather vind ik altijd een prima site en je kan specifieke steden intoetsen voor het weer.

suc6