Welk eiland spreek jou het meeste aan in Thailand?

In het zuiden van Thailand liggen de mooiste stranden en de beste duikplaatsen van Thailand. De regio biedt paradijselijke eilanden met kristal helder water, fantastische stranden, ongerepte jungle, bergen, watervallen, grotten, parken en spectaculaire wildlife-reservaten.
Welk eiland spreek jou het meeste aan in Thailand?
U kan hierboven stemmen in de peiling,eventueel kan je hieronder je stemgedrag uitleggen.

http://thailand.opreisgids.nl/i/2011/08/2958729524e4cd575d9d96_9.jpg

Ik ben al enkele malen naar koh Samet geweest,het is zeker niet Koh Samui waar je meer uitgangsleven vind maar ik vind het een gezellig eiland.
Ook het is niet ver rijden met de bus,dat gaf bij mij ook de doorslag om daar naar toe te reizen tijdens mijn vakantie.

Hi georgessiam! Ik ben verliefd op railay beach in krabi. Is niet echt een eiland, maar door de hoge kliffen en jungle is het alleen per boot bereikbaar. Heel erg superrelaxe sfeer en erg mooi en rustgevend.

Was er vorig jaar en ga maandag weer!! Ben nu ff in bangkok shoppen voor 4 daagjes…

Tot de volgende!

1 like

Koh samui sprak me het meest aan jaren geleden
ik heb er 4 jaar gewoont
maar is nu een verschrikkelijk eiland geworden
heel erg duur veel drugs en de coruptie
loopt er de spui gaten uit
ze noemen het nu het drugs eiland
waar vele criminelen naar toe vluchten.
En het is helemaal van de farang
je ziet er geen stukje thailand meer
this een grote bouwput geworden
erg jammer

Koh phangan hoewel het populairder wordt toch nog veel rustige plekken en een relaxte sfeer muv haad rin

Koh Samui :wereld:

:zon02:Super eiland kom er nu 8 jaar op rij en vele vrienden gemaakt daar.
Heb het in de loop der jaren wel zien veranderen maar blijft toch mijn favoriet !
Het gevoel van vrijheid spreekt mij op Koh Samui het meeste aan, lekker touren op mijn scootertje (zonder helm hahaha) :zon::zon::zon:

tonsai! geen stroom alleen van 18:00 tot 6:00 geen airco, apen rennen op je golf platen dak, spinnen zo groot als je hand, klimmers op de muur, vissen vanuit de kano op inktvis, lekker basic iets wat nog puur is! oja geen weg en geen verkeer! beter!!

Hiervoor 5 jaar lang naar Indonesie gereisd en ben dit jaar voor het eerst naar Thailand gegaan en heb ook Koh Samui (Chaweng) bezocht. Wat een stinkeiland is dat zeg… totaal geen sfeer, achterlijk duur, onvriendelijke bevolking en niets anders als oplichterspraktijken, prostituees en drugshandelaren daar. Ook het strand is geen zak aan, erg smal met alleen maar hotels zonder gezellige barretjes aan het strand (zoals op Bali). Dan nog niet te spreken over de vreselijk irritante ladyboys daar. Nee Koh Samui was een grote vergissing voor mij en tipt totaal niet aan de sfeer op Bali.

Enige positieve is dat ik op Samui ook wat leuke mensen ontmoet heb en dat zal dan ook de enige reden zijn dat ik er ooit nog eens enkele dagen terug zal keren… maar dan ook de enige reden!

Voor de scooterhuurders: als je, zoals ik, onder geen enkele voorwaarden je paspoort wilt afgeven (ook geen kopie!!) tijdens het huren van een scooter dan zit er een scooterverhuur bedrijfje aan de noordkant van de chaweng straat. Bij een lief meisje, vraagt enkel 2000baht borg en geen gezeur over krasjes cq. gebruikerssporen als je hem terugbrengt. Ze is te herkennen aan het S.S. logo op de scooters en een Honda Click kost je 150baht per dag met extra korting als je hem langer als een week huurt.

Prostituees en drugs handelaren in thailand lijkt me sterk want dat is toch verboden daar

Ok ok… bargirls en motor taxi chauffeurs dan (something something…)

Beste Travelseeker natuurlijk mag jij vinden wat je wilt, mijn ervaringen daar zijn iig positief! Je moet inderdaad niet alleen op Chaweng vertoeven wordt een beetje saai anders.
van barretjes en dat soort ongein houden wij niet dus ook geen last van Ladyboys.
Je hebt meerder mooie plekken op Samui waaronder het gezellige Fishermanns Village en prachtige natuur!
Drugs heb je overal ook in Indonesië als je daar naar op zoek bent, is ons ook aangeboden.
Maar daar hoef je niet voor naar Thailand of Indonesië toch dat hebben wij genoeg in ons o zo burgerlijke Nederland.
Scooter huren hebben wij iig nooit een probleem mee gehad qua paspoort afgeven (nog nooit gedaan of hoeven geven) en nooit geen gezeik gehad.
Wat Indonesië betreft, ben ik ook geweest, hou alleen niet zo van de cultuur daar. Geef mij het Bhoedisme maar.

Koh Samui blijft voor mij nummer 1 wat een ander daar ook van vindt :slight_smile:

Ho ho voel je niet aangevallen het was maar mijn mening en ervaring… en klopt drugs en prostitutie heb je overal ook in Indonesie. En misschien ben ik inderdaad te lang op de verkeerde plek gebleven dat zal inderdaad mijn mening beinvloed hebben. Ik miste op Samui gewoon de sfeer die je op Bali wel hebt en het strand in Samui vond ik ook absoluut niet gezellig.

Bhoedisme heb ik ook veel minder moeite mee als de moslim cultuur in Indonesie, hoewel Bali overwegend het Hindoeisme aanhangt wat dan op het oog weer veel vergelijkenissen heeft met het Bhoedisme in Thailand (tempeltjes, bhudda’s, altaartjes etc.).

Ik vind de eilandjes voor Pattaya wel gaaf, er zijn er waar je lekker met een paar man rustig kunt relaxen, visje grillen met een biertje er bij.

omdat die 1ne kronkel wellicht gaat opvallen bij de douane controlle,
hersenen cq harsens het woord wordt niet zomaar gebruikt toch :slapen:

??? Zal wel aan mij liggen maar waar slaat dit op

tonsai! geen stroom alleen van 18:00 tot 6:00 geen airco, apen rennen op je golf platen dak, spinnen zo groot als je hand, klimmers op de muur, vissen vanuit de kano op inktvis, lekker basic iets wat nog puur is! oja geen weg en geen verkeer! beter!!

waar ligt dit :wereld:eiland?

Volgens mij ligt dat bij krabi dus geen eiland nou ja schiereiland

Duidelijk geval van een trol

Tonsai is de naam van de plaats/baai op Phi Phi die bewoond is.

1 like

Oh okay weer wat geleerd