Als eerste, sorry voor het posten van een vraag die veel mensen stellen. Ik kom er gewoon niet uit…
Even uitleggen: ik ga samen met mijn vriendin op 11 november naar Thailand. De eerste twee weken willen wij het noorden gaan bezichtigen en de laatste week een heerlijke strandvakantie. Dit zou zo rond 25-11 tm 02-12 zijn. Wij hebben echter geen enkel idee welk eiland en daarbij welk strand voor ons het beste zou zijn. Door alle verschillende eilanden en verhalen zien wij het niet meer. We hebben wel enkele “eisen”:
witte stranden
niet te druk (vooral niet te veel feestende jongeren)
leuke restaurantjes en barren in de buurt zodat we niet alleen maar aangewezen zijn op het hotel
niet te toeristisch (veel toeristen)
Wanneer jullie ook leuke ideeen hebben qua appartement/ hotel / resort is het natuurlijk ook van harte welkom. Wij zouden het liefst max 200 meter van het strand af willen zitten bij een leuk hotel wat niet al te duur is (2000 baht).
Hopelijk kunnen jullie hier iets mee! Heel erg bedankt alvast:)
Nu ik zou zeggen Kho Samet,niet ver van Bangkok gelegen en gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer.Het meest bezochte strand op Koh Samet is Hat Sai Kaew,dat zich in het noordoosten van het eiland bevindt. Hier zijn ook naast het zonnebaden heel wat dingen te doen: vooral jetskiën en windsurfen worden op dit strand beoefend.
Ook kan men een quat of motorfiets huren om het eiland te verkennen,moet je er wel bij vertellen dat de wegen wel in herbarmelijke staat zijn.
Men kan ook strandwandelingen maken alsook s’avonds aan het strand lekker eten.(restaurantjes genoeg)
Voor overnachting zou ik zeggen Jepp Bungalows(degelijke en propere kamers)
Moest je eventueel gaan naar Koh Samet,dan kan je dit best doen in de week,want in het weekend kan het soms wel erg druk zijn.(vele thais die vanuit Bangkok hier hun weekend doorbrengen)
Zoals Georges al aangeeft is Koh Samet een goede keus. Niet te ver bij Bangkok vandaan en een relaxte sfeer. 's Avonds kan je heerlijk op het strand eten.
Nachtleven kent het niet, zijn een paar barretjes die tot later open zijn.
De laatste keer heb ik op Ao Phai gezeten, ten zuiden van Had Sai Kaew, en wat rustiger. Een Garden Bungalow in het Samed Villa Resort voldoet qua prijs wel aan jullie budget (www.samedvilla.com).
Andere mogelijkheid is Koh Lanta in de Andaman Zee…maar wel stukje verder reizen als je uit het noorden komt (evt met Air Asia vliegen van Bangkok naar Phuket).
Vliegen is geen probleem. We eindigen waarschijnlijk in Chiang Mai, dus denk dat het sowieso moet! Wel is het zo dat we een volle week willen blijven. Weet niet hoe extreem druk de weekenden dan worden, of dat Koh Lanta dan tactischer is?
Ps. Wanneer jullie nog meer opties hebben, graag!!
even aanvullen dat je ook op krabi zou kunnen vliegen, even vergelijken wat de beste prijs is vanaf krabi zou je nog een eind over land kunnen reizen naar koh lantha vanaf phuket alleen maar per boot
je zou ook naar koh chang kunnen gaan is z’n 1,5 uur verder vanaf bangkok en is groter waardoor er ook meer te doen is of mischien koh yao yai een eiland waar het tourisme nog niet zo ver is door gedrongen al zijn er de laatste jaren ook hier al aardig wat resorts gebouwd, ook voor koh yao yai vliegen naar krabi of phuket (vanaf chiang mai kan je alleen rechtstreeks vliegen op phuket) en vandaar met de boot
Misschien nog even voor de duidelijkheid. Wij zijn nog jong (24) en zijn wel redelijk wat gewend. Het is dus niet zo dat het hele eiland persee uitgestorven moet zijn. Kan bijvoorbeeld ook op een wat druk bevolkter eiland, alleen dan aan de rustige kant. bijvoorbeeld Haad Yao op Koh Phangang (gevonden op internet).
Hier sla je de nagel op de kop: See Thanu is een fantastische plaats om te verblijven. Op Koh Pa Ngan is het vooral rond het strand Haad Rin waar je bijna struikeld over de feestende gasten. Het grootste deel van het eiland is heel mooi, nog vrij rustig en nog volledig gevrijwaard van hoogbouw. Wij hebben er vorig jaar alvast een heerlijke relaxte tijd gehad…
Nu wat je ook naar toe kunt gaan is Cha aam,mooie witte stranden en niet ver van Bangkok met het openbaar vervoer(200km)eventueel kan je vanuit Cha Aam s’avonds naar Hua Hin(voor nachtvertier)het ligt maar ongeveer 25km van Cha Aam(shuttelbussen genoeg)
Extreem druk heb ik het op Koh Samet nog nooit meegemaakt, wel gezellig druk, maar eigenlijk alleen op Had Sai Kaew. En er zijn wel wat bars op Samet (iig Had Sai Kaew en Ao Phai) die tot uurtje of 2-3 open zijn en waar muziek wordt gedraaid. Het is dus zeker niet uitgestorven
lonely beach op koh chang rustig maar genoeg te doen en voor meer vertier naar white sand beach Guide to Lonely Beach, Koh Chang. Updated December 2023 zorg wel dat je bij een zand strand zit en niet bij rotsen dit kan je op site allemaal vinden veel plezier
Thanks. Ook goede verhalen gehoord over See Thanu! Daar ervaring mee? Zag foto’s van die leuke hutjes op een paar stappen van de zee. Lijkt me prachtig! Heb je toevallig nog goede hotels/ resorts/ huisjes etc. wat iets voor ons zou kunnen zijn?
See Thanu ken ik niet… Maar mss is Sunset Cove iets voor jullie ? Goede recensies op tripadvisor.
Zou alleen niet voor standard cottage kiezen, maar voor deluxe.
Wij zaten in See Thanu in een a/c Bungalow op 't strand voor 1000 Bht. Dit heette Nice Sea Resort. Vriendelijke mensen die ons gratis terug naar de pier voerden op het einde van het verblijf. See Thanu is ook tof omdat het een beetje centraal gelegen is, er wat winkeltjes en restaurantjes te vinden zijn en het er toch geen drukke party-scene is.
Het loont ook de moeite om een scooter te huren. Op die manier kan je je vrij op het hele eiland bewegen. Maar in See Thanu zijn er idd barretjes, restaurants en winkels binnen wandelafstand te vinden.
Zit nog steeds heel erg te twijfelen. Blijft moeilijk om iets “perfects” te vinden. Heeft iemand nog leuke ideeen qua hotels/ huisjes etc? Had op internet nog Loyfa Natural Resort gevonden. Iemand hiermee bekend?
Waarom is niet naar Koh Samet gaan,daar ken men in de week geen massatoerisme.
Ook een voordeel is, ligt niet veraf van Bangkok en is gemakkelijk te bereiken met het openbaar vervoer vanuit Bangkok.
Had verleden jaar (oktober) nog overnacht in “Jepp’s Bungalow’s”!(prijs was rond de 850bath naargelang de kamer)Ook ligt deze guesthouse/hotel op 25 meter van het strand.
Op het eiland zelf kan men leuke strandwandelingen maken,alsook met de motorfiets(100bath)het eiland verkennen.
Ook kan men lekker eten aan het strand s’avonds,restaurantjes genoeg,alsook kan men op dit eiland een paar bars,massage parlors vinden.
loyfa is niet verkeerd, je kan wel eens 's ochtends vroeg wakker worden door een vertrekkende vissers of longtail boot maar voor de rest is het een leuk resort