Lang geleden

Hallo beste mensen,

Omdat ik jaren geleden in Thailand ben geweest, denk ik dat er e.a. veranderd is.
We gaan al jaren naar Viet Nam en vertrekken altijd vanaf Saigon.

Voor de komende vakantie willen we het eens anders doen en de vakantie afsluiten met een mooie en fijne strandlokatie in Thailand en misschien andere dingen afhankelijk van jullie reakties.

Hoewel we pas in 2014 daar zullen zijn, moet mijn wintervakantie doorgeven aan de werkgever voor 1 april, maar daarom ben ik nu al aan het plannen.

We zitten te twijfelen tussen de Filipijnen en Thailand.
We denken dat het toch Thailand gaat worden, is wat praktischer.
We willen dan dit jaar Van saigon, door de mekong Delta, naar PP en door naar Siem Reap en dan vliegen we naar Bangkok.

Zit dus met het Thailand verhaal om dit in te vullen en heb daar wat hulp voor nodig.
Hoogst waarschijnlijk is er in die jaren hartstikke veel veranderd?

We komen op 14 jan-2014 aan op vliegveld Bangkok vanaf dus Siem Reap.
We gaan op 22- jan - 2014 terug naar Nederland vanaf Bangkok.

Wat is jullie advies?
Ik denk dan aan welk eiland enz.

Onze eisen
De nacht van 21 jan. op 22 jan overnachten in Bangkok.

Voor de stranddagen willen we geen al te groot resort en zeker geen resort waar handdoeken op bedjes worden gelegd.
Maar zoals in Viet Nam, waar deze na 1 uur worden verwijderd, ook wanneer je je tas en dergelijke hebt staan, m.u.v. tussen 12 en 14 uur ivm de lunch.
Resort mag 250 usd per nacht kosten ( de kamer dus ), ook voor het Bangkok hotel rond deze prijs, ook wat goedkopere opties zijn natuurlijk helemaal welkom.

3 dagen strand minimaal ( dus 3 nachten ) is wel een vereiste en liefst net voor het vertrek naar de laatste overnachting in Bangkok.

Ik hoop dat iemand me wat verder kan helpen met een mooi schema?

gr.
Ton.

Nou Ton als ik het goed lees heb je maar 8 dagen om te verblijven in Thailand.
Zou het eerlijk gezegd niet te ver zoeken,en namelijk je strandvakantie doorbrengen in Koh Samet (eilandje) of eventueel Hua Hin.(vast land)
Koh Samet is uitermate geschikt voor een relaxte strandvakantie, je vindt daar prachtige witte zandstranden.
Het voordeel is dat dit eiland vrij snel en makkelijk te bereiken is vanuit Bangkok.
De goedkoopste manier om van Bangkok naar Ko Samet te reizen is met de bus.
Vanaf het oostelijke busstation in Bangkok (station Ekamai) vertrekken er gedurende de hele dag bussen naar Ban Phe.
Op dit station kunt u een retourticket voor de bus en de boot aanschaffen. De reistijd naar Ban Phe bedraagt ongeveer 3 uur waarna u nog een klein half uurtje moet varen om op Ko Samet te geraken.
Het populairste strand is Sai Kaew Beach waar dan ook de meeste restaurantjes, winkels, barretjes en accommodaties zijn,Ton !
Ga ’s avonds kijken naar een vuurshow op Hat Sai Kaew en Ao Hin Khok beach.
Die vinden iedere dag tussen 18.00 en 22.30 uur plaats.
Je kan overdag ook brommers huren en zo het eiland zelf gaan verkennen.
Overnachten kan je eventueel in de Sai Kaew resort,dit resort staat goed aangeschreven bij de toeristen.
Hua Hin is een bekende badplaats in Thailand en slechts 4 uur rijden met de trein vanuit Bangkok ton en met de auto of bus duurt de reis circa 3 uur
Je kan hier van alles doen,lekker bruinen aan het strand,de mooie zomerpaleizen van de Koning bezoeken,Kao Takiab,de apen tempel en zo veel meer…
Zelf kom ik graag naar de mooie tempel “Wat Monkol” ligt ongeveer 20 km ten oosten van de stad. (zie foto )

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/45578100.jpg

Nu als je 5 dagen in Bangkok verblijft Ton,dan kan je eventueel dagexcursies maken naar bevoorbeeld Kanchanaburi,ligt op zo’n drie uurtjes van Bangkok.
Deze excursies zijn heel gemakkelijk te booken,in Bangkok zijn er voldoende reisbureautjes waar je terecht kan Ton.
De brug over de rivier Kwae,de Tiger Temple,World War ll Museum alsook aan de overkant van het treinstation kan je hetWereldoorlog kerkhof bezoeken zijn zowat de hoogtepunten die je op één dag kan afhaspelen.
Ook Ayutthaya, ten noorden van Bangkok en slechts met de trein (circa anderhalf uur) of bus (circa twee uur) te bereiken,kan je ook als een dagexcursie booken.
Prijs rond de 720 bath per persoon ,men komt je met een minivan halen aan het hotel (8:00am )en s’avonds rond 17pm ben je al terug van deze mooie trip.
Er zijn heel wat tempels te zien op een korte afstand van elkaar.;een kleine wandeling tussen de straten Patone en Uhong, ten noorden van het stadscentrum, brengen je van de ene verrassing in de andere.
In de Wat Phra Mongkhon staat een zeer groot boeddhabeeld, de Wat Phra Si Sanphet mag je zeker niet missen.
Nog ff zeggen dat in de prijs van 720bath het middag eten is inbegrepen alsook de Engelstalige gids die je vergezeld naar de verschillende tempels (6 stuks)

Hallo George,

Bedankt voor je informatie.
Ik heb gekeken naar je voorstel voor koh samet, maar het enigste hotel dat eventueel in aanmerking zou komen is niet te boeken omdat het al vol is.

dacht doe het even anders en stuur je een excell schema en in geel zijn de vragen.
Budget per kamer voor Bangkok is 300 usd per nacht
Budget per kamer voor resort is 450 usd per nacht

Dus dan wordt het misschien wat gerichter om antwoorden te geven.
Voor elk eiland staan we open, mits we wel de gevraagde luxe kunnen boeken; liefst een niet al te groot resort…

Misschien is dit wat moeilijker voor je George, want ik ben nu echt geen backpacker, maar hoop dat je kan vooruit helpen?
Alvast bedankt daarvoor.

[TABLE=“width: 891”]

dag
datum
waar
slapen
wat te doen

17
14-jan
Siem reap to Bangkok

transfers and flight and transfer to hotel

Bankok???

18
15-jan
???

???

Bangkok hotel ???

19
16-jan
transfer to resortwhere?

resort???

20
17-jan
Where

resort???

21
18-jan
where

resort??

22
19-jan
???

???

23
20-jan
???

???

24
21-jan
To Bangkok from ???

Bangkok hotel ???

25
22-jan
Bangkok

to airport

airplane

26
23-jan
Frankfurt

go home

home

[/TABLE]

Misschien even een verduidelijking over bovenstaand schema.
Het geschreven in geel moet worden ingevuld en daar heb ik hulp voor nodig.

Ook heb ik gekeken voor Koh Samui, maar six sense is ook al vol geboekt voor jan 2014 op onze datums.

Misschien even een idee waar thailand voor mij moet concurreren zal ik even een link geven over het resort waar we afgelopen januari het strand hadden voor we terug gingen naar Nederland.

http://www.sixsenses.com/home.php
We hadden daar de ocean villa.

Hoe we op een resort moeten komen maakt niet uit en de kosten ook niet.

Ook wil echt niet gaan touren, want dat doen we al in Cambodja en willen Thailand alleen relaxen.

Hoop dat het zo gerichter is voor jullie en wacht met spanning jullie adviezen af.

gr.
Ton.

Hoi Ton,

Hier een paar ideeën van een budgetreizigster die zo nu en dan ook wel van luxe houdt :o

Ik denk dat ik met de beperkte tijd die jullie hebben liever het schema om zou willen gooien, want 2 keer Bangkok is misschien wat jammer van de tijd…

Als het mogelijk is zou je om tijd te sparen eventueel de vroege vlucht van 9 uur uit Siem Reap kunnen nemen. Dan land je om 10.10 uur in BKK. Om 13.05 kun je dan verder met Thai Airways (ook vanaf BKK) naar Chiang Mai. Die hebben ook packages voor 4 dagen/3nachten met transfer, hotel en toertjes. Zie http://www.thaiairways.com/holiday-packages/royal-orchid-holidays/en/discover-thailand/north-northeastern/roh30-chiang-mai-delight.htm Als je geen zin hebt in de tourtjes die ze aanbieden, kun je natuurlijk ook gewoon een hotel nemen ( b.v het Bodhi Serene Chiang Mai Hotel) en dan met een chauffeur de omgeving gaan verkennen.

Op 17 januari zou ik dan de vlucht van 11.30 terug nemen naar BKK, zodat je nog rustig kunt ontbijten. Wederom zou ik niet in Bangkok blijven. Aangezien jullie erg gesteld zijn op Six Senses, zou ik er dan voor kiezen om naar Hua Hin te gaan met een taxi. Daar is het dan prachtig weer en er zijn nog verschillende kamermogelijkheden van 17-20 januari.

Op 20 januari zou ik dan met privévervoer terug gaan richting Bangkok. Hier zou ik kiezen voor het Shangri-La Hotel als je het neusje van de zalm wil, of het Anantara Bangkok Riverside Resort and Spa waar zelfs de duurste kamers incl. ontbijt binnen je budget vallen.

Als ik jouw budget had zou ik het waarschijnlijk zo aanpakken…

Beste Ton,

Het lijkt me heel sterk dat de resorts op Koh Samet voor januari 2014 nu al volgeboekt zijn. Ik denk dat er op de website waar je gekeken hebt nog geen prijzen bekend zijn.

Een goed hotel op Koh Samet is bijvoorbeeld Le Vimarn, prima resorts.
Of, maar een stukje verder reizen, een ander idee is Koh Chang.

Met jullie budget zou ik in Bangkok voor The Sukhothai kiezen, tophotel. Of anders, zoals Nunu al aangeeft, een hotel aan de rivier zoals het Anantara, Hilton Millenium of Royal Orchid Sheraton.

Chiang Mai: Manathai, Bodhi Serene, Yaang Come Village, Rachamankha, Le Meridien of Centara Duangtawan.

Vlucht van Siem Reap naar Chiang Mai (via Bangkok) kan je dan beter met Bangkok Airways in 1 ticket boeken.

Als je de vlucht van Siem Reap naar Chiang Mai nog niet geboekt hebt is 1 ticket met Bangkok Airways natuurlijk altijd de beste optie. Die optie was ik niet tegengekomen omdat die tickets nu nog niet te boeken zijn voor 14 januari. Amateur…

Ton ik denk dat je misschien het beste een PM naar Krung Thep zou kunnen sturen. Hij heeft alle info binnen bereik en kan waarschijnlijk een prima voorstel doen, helemaal aangepast aan jullie wensen.

hallo Nunu en Krung Thep,

nunu, jij was wel de laatste die ik verwachte voor informatie:-).
Maar heb je tips voor Bangkok hotels nagekeken en deze zien er echt helemaal goed uit en de prijzen zijn echt goed te doen.

Ik heb alleen 1 punt voor je suggestie, Chiang mai trekt me niet en gaat het dus niet worden.
Maar je hebt me aan het denken gebracht en heb 1 nacht Cambodja eraf gehaald en zo 1 dag meer voor Thailand.
ik had namelijk in eerste instantie een vlucht staan op 13-1, en vind dit een tot dag om te vliegen ( misschien bijgeloof ), maar de vrouw zei dat het een normale dag was als geen ander en dus gaan we vliegen naar Thailand op de 13e.

Je hebt helemaal gelijk, wanneer we een vroege vlucht nemen van SR naar Bangkok, we dan meteen door vliegen naar de volgende bestemming en niet in Bangkok overnachten.

Komt het volgende probleem, waar dan naar toe?

Resort voor 3 nachten en dus 2 volle dagen blijft staan.
Bangkok wordt 2 nachten op het eind; dus aankomst hotel, 1 dag vrij, overnachten, en dan vliegen naar Nederland.

Hebben we dus nog enkele dagen, 4 nachten over, wat te doen dan?

Maar even over tickets boeken.
Je kan deze gewoon boeken hoor, je moet dan even de wegen weten.
Maatschappijen die plaatsen verkopen 3 maanden voor vertrek zijn echt wel te boeken 6 maanden vooraf minimaal.
Kosten zijn dan wel 10 usd hoger.

Maar misschien heb je een ander idee voor de resterende dagen.

Kom ik meteen op Krung Thep,
Misschien jij ook?

Ben wel gecharmeerd van het idee van Nunu om Hua Hin en jullie gezamenlijke idee voor een Bangkok hotel aan de rivier.

Zou het op prijs stellen voor de overige 4 nachten ,die ik niet kan invullen, hoe jullie deze zouden invullen?

bvd
Ton.

Vind dit een erg leuke uitdaging Ton.

Okay, geen Chiang Mai dus. Ik kan me voorstellen dat jullie na Siem Reap niet direct op Sukothai of Ayutthaya zitten te wachten en de Mekong hebben jullie vast al genoeg gezien. Strand hebben jullie al in Hua Hin. Vandaar dat ik denk aan de Nationale Parken…

Ik heb gekeken naar Khao Sok, maar ben bang dat de acco’s daar voor jullie niet zullen voldoen. Daarom zou ik kiezen voor het Khao Yai National Park. Daar kun je met privévervoer vanaf BKK naar toe rijden in 2-3 uur. Hier denk ik dat jullie gecharmeerd zullen zijn van het Muthi Maya Forest Pool Villa Resort. Op hun eigen site zijn er nog villa’s beschikbaar vanaf 13 januari. Heb gezien dat Agoda ze aanbiedt rond de kerst voor ca. 300 $ pn, maar nog niet voor jullie datums… In de omgeving is van alles te zien en te ondernemen. Je zou dus ook gerust daar alle 4 overnachtingen kunnen doen en op 17 januari met auto en privéchauffeur naar Hua Hin rijden.

Als jullie echter nog puf hebben om een extra plaats aan te doen, zouden jullie op de ochtend van 15 januari direct na het ontbijt kunnen vertrekken richting Kanchanaburi (ca. 4 uur met auto). Hier zou ik dan inchecken in het U Inchantree Kanchanaburi. Je hebt dan een middag/avond en een hele dag om daar van alles te beleven. Op 17 januari vertrekken richting Hua Hin. Een tocht van ca. 4 uur.

Ben benieuwd wat je er van vindt…

Hallo Nunu,

Ik heb internet wat afgeneust en ook you tube en Khao Yai ( NP ) zie er helemaal goed uit.
Heb ook even gekeken naar het Muthi Maya Forest Pool Villa Resort, en dit helemaal goed en even nagevraagd in Viet Nam, en de pool villa is voor onzer periode 290 usd per dag + 10 usd service is 1170 usd

Stel we gaan naar dat Np en begrijp dat je vanaf Bangkok Airport dit kan bereiken in rond 3 a 4 uur.
Vandaar moeten we dan naar Hua Hin, hoeveel uur is dit over de weg en kan dit misschien ook vliegend om de reistijd te bekorten?

Kijk uit naar je antwoord Nunu.

gr.
Ton.

Van BKK naar het Muthi Maya is via de kortste weg zo’n 180 km. Dat kan in ruim 2 uur. De toeristische route is een stuk langer en daar doe je dan ook zo’n 3,5 uur over. Beide zonder rekening te houden met een eventuele stop.

Dan de transfer van MM naar SP. Ik weet dat je met de bus in 6 uur van Pakchong naar Hua Hin kunt komen. Nou denk ik niet dat dat jullie wens zal zijn, dus ik had gedacht aan een auto met chauffeur. Dat zou dan wat sneller kunnen (zo’n 5 uur), maar jullie zullen onderweg behoefte hebben om de benen te strekken, iets te drinken en te lunchen, dus in totaal moet je denk ik rekenen op minst 6,5 uur.

Voor zover ik begrepen heb zijn alle reguliere vluchten van en naar het vliegveld van Hua Hin voorlopig gecanceld. Maar het vliegveld is wel open voor privé charters. Ik weet zeker dat het mogelijk zal zijn om van het vliegveld van Nakhon Ratchasima ( ruim 1,5 uur rijden vanaf Muthi Maya) direct naar Hua Hin te vliegen. Het zal niet goedkoop zijn, maar je zou eventueel kunnen kijken op http://www.nokmini.com/website/pages/flight-information/charter.php?ss_sw=en-US of Thailand Airport Information | Stratos Jet Charters, Inc. of zelfs http://www.advanceaviation.co.th/site/helicopter_bkk_rate.php. Op de totale reistijd zal het misschien zo’n 3 uur kunnen schelen.